Archiwalne

Plus i GOPR przedłużają umowę o współpracy

04.07.2008

Zobacz więcej na Plus.pl.

Trzeciego lipca br. w Podlesicach odbyła się uroczystość podpisania umowy przedłużającej o kolejne 3 lata współpracę między Polkomtel S.A. i Górskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym.

Polkomtel S.A., operator sieci telefonii komórkowej Plus, już od ponad 8 lat aktywnie wspiera ratowników GOPR. Dzięki dotychczasowej współpracy do GOPR trafiły środki finansowe, które zostały przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu oraz pozwoliły na jeszcze lepsze wyszkolenie ratowników. Plus wspiera także działania ratowników przez udostępnianie nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych. Bardzo pozytywna ocena dotychczasowej współpracy skłoniła Zarząd Polkomtel S.A. do podjęcia decyzji o przedłużeniu umowy o współpracy o kolejne 3 lata.

Od 2003 r. działa Zintegrowany System Ratownictwa, opracowany wspólnie przez przedstawicieli służb ratowniczych i specjalistów z Plusa, który znacząco usprawnił pracę ratowników oraz pozwolił radykalnie skrócić czas między przyjęciem zgłoszenia a podjęciem interwencji. Podstawą Zintegrowanego Systemu Ratownictwa jest numer ratunkowy w górach 0 601 100 300, dostępny z telefonów w sieciach komórkowych i stacjonarnych. Z numeru alarmowego można korzystać w całym paśmie polskich gór, a także w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej.

O skuteczności i użyteczności systemu najlepiej świadczą statystyki. Od chwili udostępnienia numeru ratunkowego w górach do dzisiaj ratownicy korzystający z Zintegrowanego Systemu Ratownictwa odnotowali kilkanaście tysięcy zgłoszeń. Służby GOPR i TOPR przeprowadziły w tym czasie ponad 15 tysięcy akcji i interwencji, z czego 70% zostało uruchomionych po wywołaniu połączenia na numer 0601 100 300. Udzielono pomocy kilku tysiącom osób znajdującym się w stanie zagrożenia życia bądź zdrowia.

W ramach podpisanej umowy, Polkomtel S.A. przekaże służbom ratowniczym:

  • sprzęt telekomunikacyjny oraz umożliwia nieodpłatne korzystanie z niego,
  • środki finansowe na zakup sprzętu ratowniczego wykorzystywanego podczas pełnienia statutowych działań ratowników,
  • dodatkowo wspiera organizację wydarzeń oraz publikację wydawnictw, których celem jest edukacja społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa.

Analogiczny system, którego głównym elementem jest numer ratunkowy 0 601 100 100, działa również na Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich oraz na całym polskim wybrzeżu. Korzystanie z obu numerów ratunkowych jest bezpłatne dla użytkowników sieci Plus.

Plus wspiera górskie służby ratownicze już od 8 lat, jest jedynym operatorem, który konsekwentnie realizuje strategię współpracy z górskimi i wodnymi służbami ratowniczymi (GOPR, TOPR i WOPR). Polkomtel S.A. w ramach realizowanej strategii w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu prowadzi także liczne działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa i edukację społeczeństwa. w tym zakresie.

Uzupełnieniem zaangażowania Plusa w działania GOPR są środki finansowe przekazywane przez Fundację Grupy Vodafone, udziałowca Polkomtel S.A., które przeznaczane są na realizację konkretnych projektów. W styczniu zeszłego roku dzięki środkom przekazanym przez Fundację ratownicy GOPR zakupili nowoczesny sprzęt medyczny i szkoleniowy – m.in. defibrylatory i fantomy szkoleniowe. Dzięki temu sprzętowi, podkreślają ratownicy, w znaczący sposób wzrosło bezpieczeństwo osób wypoczywających w polskich górach. W tym roku na początek sezonu jesienno-zimowego trafią do ratowników GOPR kolejne urządzenia wspierające ich pracę, również zakupione ze środków Fundacji Grupy Vodafone – tym razem będą to nowoczesne urządzenia do nawigacji GPS.

źródło: Plus

News Jak skutecznie wdrożyć ISO 9001 w organizacji: krok po kroku

ISO 9001 to międzynarodowy standard zarządzania jakością, który zapewnia przejrzystą strukturę procesów oraz pozwala na ciągłe doskonalenie przedsiębiorstwa. Jednym z najpopularniejszych tematów związanych z tym standardem jest wdrażanie iso 9001 krok po kroku, ponieważ dzięki właściwej implementacji normy firma staje się bardziej konkurencyjna, a jej usługi oraz produkty – bardziej wiarygodne dla klientów. W poniższym artykule przedstawimy, jakie korzyści płyną z wdrożenia systemu ISO 9001, na co zwrócić szczególną uwagę na każdym etapie prac oraz jakie działania są kluczowe, aby cały proces przebiegał zgodnie z planem i zakończył się sukcesem. czytaj więcej

News Dobry i tani telefon – czy to możliwe?

Smartfon jest nieodłączną częścią naszej codzienności, która wymaga nieograniczonego oraz ciągłego dostępu do informacji. Jest mały, poręczny i zawsze pod ręką. Służy nie tylko do dzwonienia czy wysyłania wiadomości, ale i do rozrywki, przeglądania social mediów, odpisywania na maile czy pracy zdalnej. Wybór modeli o przeróżnych parametrach jest ogromny – jednocześnie jednak staje się niebywale trudny. Czy da się kupić dobry i tani telefon? O tym w dzisiejszym artykule! czytaj więcej

News Outsourcing IT w Warszawie - wady i zalety

Korzystanie z zewnętrznych usług informatycznych ma wiele korzyści, co przekłada się na rosnącą liczbę małych i średnich przedsiębiorstw decydujących się na rezygnację z zatrudniania informatyków i programistów. Okazuje się, że możliwość korzystania z najnowszych technologii i dostęp do wiedzy wysoko kwalifikowanych ekspertów może być łatwo osiągalna. Należy również podkreślić, że wsparcie IT dla firm to nie tylko redukcja kosztów biznesowych, ale także więcej czasu na rozwijanie innych sektorów przedsiębiorstwa. czytaj więcej