Archiwalne

Plus i GOPR przedłużają umowę o współpracy

04.07.2008

Zobacz więcej na Plus.pl.

Trzeciego lipca br. w Podlesicach odbyła się uroczystość podpisania umowy przedłużającej o kolejne 3 lata współpracę między Polkomtel S.A. i Górskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym.

Polkomtel S.A., operator sieci telefonii komórkowej Plus, już od ponad 8 lat aktywnie wspiera ratowników GOPR. Dzięki dotychczasowej współpracy do GOPR trafiły środki finansowe, które zostały przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu oraz pozwoliły na jeszcze lepsze wyszkolenie ratowników. Plus wspiera także działania ratowników przez udostępnianie nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych. Bardzo pozytywna ocena dotychczasowej współpracy skłoniła Zarząd Polkomtel S.A. do podjęcia decyzji o przedłużeniu umowy o współpracy o kolejne 3 lata.

Od 2003 r. działa Zintegrowany System Ratownictwa, opracowany wspólnie przez przedstawicieli służb ratowniczych i specjalistów z Plusa, który znacząco usprawnił pracę ratowników oraz pozwolił radykalnie skrócić czas między przyjęciem zgłoszenia a podjęciem interwencji. Podstawą Zintegrowanego Systemu Ratownictwa jest numer ratunkowy w górach 0 601 100 300, dostępny z telefonów w sieciach komórkowych i stacjonarnych. Z numeru alarmowego można korzystać w całym paśmie polskich gór, a także w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej.

O skuteczności i użyteczności systemu najlepiej świadczą statystyki. Od chwili udostępnienia numeru ratunkowego w górach do dzisiaj ratownicy korzystający z Zintegrowanego Systemu Ratownictwa odnotowali kilkanaście tysięcy zgłoszeń. Służby GOPR i TOPR przeprowadziły w tym czasie ponad 15 tysięcy akcji i interwencji, z czego 70% zostało uruchomionych po wywołaniu połączenia na numer 0601 100 300. Udzielono pomocy kilku tysiącom osób znajdującym się w stanie zagrożenia życia bądź zdrowia.

W ramach podpisanej umowy, Polkomtel S.A. przekaże służbom ratowniczym:

  • sprzęt telekomunikacyjny oraz umożliwia nieodpłatne korzystanie z niego,
  • środki finansowe na zakup sprzętu ratowniczego wykorzystywanego podczas pełnienia statutowych działań ratowników,
  • dodatkowo wspiera organizację wydarzeń oraz publikację wydawnictw, których celem jest edukacja społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa.

Analogiczny system, którego głównym elementem jest numer ratunkowy 0 601 100 100, działa również na Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich oraz na całym polskim wybrzeżu. Korzystanie z obu numerów ratunkowych jest bezpłatne dla użytkowników sieci Plus.

Plus wspiera górskie służby ratownicze już od 8 lat, jest jedynym operatorem, który konsekwentnie realizuje strategię współpracy z górskimi i wodnymi służbami ratowniczymi (GOPR, TOPR i WOPR). Polkomtel S.A. w ramach realizowanej strategii w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu prowadzi także liczne działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa i edukację społeczeństwa. w tym zakresie.

Uzupełnieniem zaangażowania Plusa w działania GOPR są środki finansowe przekazywane przez Fundację Grupy Vodafone, udziałowca Polkomtel S.A., które przeznaczane są na realizację konkretnych projektów. W styczniu zeszłego roku dzięki środkom przekazanym przez Fundację ratownicy GOPR zakupili nowoczesny sprzęt medyczny i szkoleniowy – m.in. defibrylatory i fantomy szkoleniowe. Dzięki temu sprzętowi, podkreślają ratownicy, w znaczący sposób wzrosło bezpieczeństwo osób wypoczywających w polskich górach. W tym roku na początek sezonu jesienno-zimowego trafią do ratowników GOPR kolejne urządzenia wspierające ich pracę, również zakupione ze środków Fundacji Grupy Vodafone – tym razem będą to nowoczesne urządzenia do nawigacji GPS.

źródło: Plus

Plus Plus: Piąte doładowanie GRATIS wciąż trwa

W Plusie dostępna jest promocja „5te doładowanie GRATIS”, w której wystarczy czterokrotnie doładować konto usługi na kartę w sieci Plus, by piąte zasilenie otrzymać za darmo. czytaj więcej

Plus 2x więcej GB, czyli kolejne HAPPY DAYS w e-sklepie Plusa

Kolejna promocja dla klientów e-sklepu Plusa, w której można mieć dwa razy większy podstawowy pakiet internetowy, czyli 100 GB za 49,99 zł w ofercie na 24 miesiące z routerem domowym Huawei B315s LTE lub tabletem Huawei MediaPad T3 8` na raty. czytaj więcej

Plus Plus: Gigabajty od Spider-Mana

Plus to jedyna sieć, którą wybrał kultowy Człowiek-Pająk! Teraz Spider-Man wspiera promocję, w której można mieć ekstra nawet 15 GB! Od dziś jest ona dostępna dla klientów ofert na kartę oraz mix, a mogą z niej skorzystać zarówno dotychczasowi, jak i nowi użytkownicy. czytaj więcej

Plus Plus: Sprawdź własność sprzętu kupowanego z drugiej ręki

Plus uruchomił na swojej stronie internetowej specjalny formularz pozwalający na sprawdzenie czy sprzedane na raty urządzenie telekomunikacyjne stanowi nadal własność operatora. czytaj więcej

Plus Plus: JA+ Centralka Firmy - nowa usługa dla małych firm

Mała firma może działać jak duża, dzięki nowej usłudze dla klientów Plusa z rynku SOHO - Centralka Firmy. Umożliwia ona zaawansowane zarządzanie połączeniami telefonicznymi przychodzącymi na numer główny firmy. Usługa zaprojektowana została przede wszystkim dla osób prowadzących działalność gospodarczą lub dla małych firm, ale jej funkcje mogą się sprawdzać także na użytek prywatny. Centralka Firmy działa na numerze komórkowym w sieci Plus. czytaj więcej

Plus Plus: Piąte doładowanie GRATIS wciąż trwa

W Plusie dostępna jest promocja „5te doładowanie GRATIS”, w której wystarczy czterokrotnie doładować konto usługi na kartę w sieci Plus, by piąte zasilenie otrzymać za darmo. czytaj więcej

Plus 2x więcej GB, czyli kolejne HAPPY DAYS w e-sklepie Plusa

Kolejna promocja dla klientów e-sklepu Plusa, w której można mieć dwa razy większy podstawowy pakiet internetowy, czyli 100 GB za 49,99 zł w ofercie na 24 miesiące z routerem domowym Huawei B315s LTE lub tabletem Huawei MediaPad T3 8` na raty. czytaj więcej

Plus Plus: Gigabajty od Spider-Mana

Plus to jedyna sieć, którą wybrał kultowy Człowiek-Pająk! Teraz Spider-Man wspiera promocję, w której można mieć ekstra nawet 15 GB! Od dziś jest ona dostępna dla klientów ofert na kartę oraz mix, a mogą z niej skorzystać zarówno dotychczasowi, jak i nowi użytkownicy. czytaj więcej

Plus Plus: Sprawdź własność sprzętu kupowanego z drugiej ręki

Plus uruchomił na swojej stronie internetowej specjalny formularz pozwalający na sprawdzenie czy sprzedane na raty urządzenie telekomunikacyjne stanowi nadal własność operatora. czytaj więcej

Plus Plus: JA+ Centralka Firmy - nowa usługa dla małych firm

Mała firma może działać jak duża, dzięki nowej usłudze dla klientów Plusa z rynku SOHO - Centralka Firmy. Umożliwia ona zaawansowane zarządzanie połączeniami telefonicznymi przychodzącymi na numer główny firmy. Usługa zaprojektowana została przede wszystkim dla osób prowadzących działalność gospodarczą lub dla małych firm, ale jej funkcje mogą się sprawdzać także na użytek prywatny. Centralka Firmy działa na numerze komórkowym w sieci Plus. czytaj więcej

News Artykuł ekspercki: AIoT (Artificial Intelligence of Things) - przyszłość w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych

Integracja sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy (AIoT) wyznacza nowe standardy w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych, takich jak leki czy żywność. Dzięki możliwościom precyzyjnego monitorowania, przewidywania awarii oraz optymalizacji procesów w czasie rzeczywistym, AIoT staje się nieodzownym narzędziem do minimalizowania strat i zapewnienia zgodności z wymogami prawa. czytaj więcej

News Sieci komórkowe w Polsce - jak wybrać najlepszą ofertę?

Wybór odpowiedniej sieci komórkowej może być wyzwaniem, biorąc pod uwagę liczbę operatorów działających na rynku i różnorodność dostępnych ofert. Dla użytkowników, którzy szukają atrakcyjnych warunków abonamentowych, kluczowe są takie parametry jak cena, pakiet internetowy, dostępne promocje oraz czas trwania umowy. Na stronie www.wskoczpokase.pl znajduje się ranking sieci komórkowych, który umożliwia dokładne porównanie ofert dostępnych na polskim rynku. Dzięki temu każdy może szybko sprawdzić, która oferta najlepiej odpowiada jego potrzebom. czytaj więcej

News Outsourcing IT w Warszawie - wady i zalety

Korzystanie z zewnętrznych usług informatycznych ma wiele korzyści, co przekłada się na rosnącą liczbę małych i średnich przedsiębiorstw decydujących się na rezygnację z zatrudniania informatyków i programistów. Okazuje się, że możliwość korzystania z najnowszych technologii i dostęp do wiedzy wysoko kwalifikowanych ekspertów może być łatwo osiągalna. Należy również podkreślić, że wsparcie IT dla firm to nie tylko redukcja kosztów biznesowych, ale także więcej czasu na rozwijanie innych sektorów przedsiębiorstwa. czytaj więcej