Już ponad pół miliona klientów TP i Orange zdecydowało się zrezygnować z papierowego rachunku na rzecz jego bardziej ekologicznej - elektronicznej wersji.
Faktura w wersji elektronicznej to wygodne i praktyczne rozwiązanie - zawsze dociera na czas, pozwala lepiej zaplanować wydatki. Rezygnując z papierowego dokumentu pomagamy też chronić środowisko. Te zalety doceniło już ponad 500 tysięcy klientów Grupy TP - z ekofaktury Orange korzysta już niemal 400 tysięcy klientów, a z faktury elektronicznej TP - blisko 110 tysięcy.
Dodatkowa zachęta dla klientów Grupy TP do skorzystania z ekologicznej faktury to punkty w programie PAYBACK: wszyscy klienci, którzy zdecydują się na e-fakturę TP lub ekofakturę Orange i będą z niej korzystać przez minimum 3 miesiące, otrzymają 300 punktów w programie PAYBACK.
TP wprowadziła możliwość zamiany papierowej faktury na fakturę elektroniczną pod koniec 2007 roku. Faktura elektroniczna TP ma taką samą wartość prawną, jak dokument w formie papierowej. Spełnia wszystkie wymogi prawa podatkowego, pozwala bez obaw korzystać z ulgi internetowej i posługiwać się nią w rozliczeniu z urzędem skarbowym. Jest opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym. Klient otrzymuje ją mailem lub na konto na portalu tp.
E- fakturę TP należy przechowywać w wersji elektronicznej, a w razie potrzeby w takim formacie dostarczyć do instytucji finansowych.
Z kolei klienci Orange, którzy mają konto na portalu www.orange.pl mogą korzystać z ekofaktury, czyli elektronicznego obrazu faktury pozwalającego sprawdzić wysokość rachunku, termin zapłaty i numer konta. To doskonałe rozwiązanie zwłaszcza dla tych klientów, którym nie jest potrzebna faktura - nie korzystają z ulg i nie potrzebują faktury, by rozliczyć się z urzędem skarbowym. Jeśli jednak okaże się, że faktura VAT jest klientowi potrzebna, np. do rozliczenia rocznego za internet, może je otrzymać za wybrany okres np. cały rok, w jednej przesyłce.
źródło: TPSA