Polkomtel SA w III kwartale 2007 r.: największy na rynku przyrost klientów kontraktowych, korzystne wskaźniki finansowe.
Na koniec III kwartału br. łączna liczba klientów Plusa wyniosła 13,345 mln i była o ponad 2,2 mln wyższa niż przed rokiem, co stanowi wzrost o 20% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W stosunku do poprzedniego kwartału baza wzrosła o 428 tys. (wzrost o 3%). Co warte podkreślenia, przyrost klientów był szybszy wśród klientów z kontraktem (21%) - charakteryzujących się większą lojalnością - niż wśród użytkowników bez kontraktu (19%). Przewaga w tym zakresie nad konkurencją zwiększa się z kwartału na kwartał.
„Polkomtel S.A. konsekwentnie wzmacnia swoje atuty. Cieszy nas fakt, że od długiego czasu udaje się nam utrzymać największy udział w rynku klientów kontraktowych oraz ponad 50% udział w segmencie średnich i dużych firm. Dynamicznie rozwijana oferta, systematycznie wzbogacana o nowatorskie na rynku rozwiązania i atrakcyjne produkty – jak choćby udostępnione ostatnio mobilne płatności, oferta kobieca Cafe Plus czy Plusfon obsługujący technologię 3G - pozwala nam utrzymać zaufanie i lojalność klientów – powiedział Adam Glapiński, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polkomtel S.A. – Nasz klient, zarówno indywidualny, jak i biznesowy, jest w coraz większym stopniu świadomy możliwości oferowanych przez naszą sieć. Nowe rozwiązania, nad którymi wciąż pracujemy, pozwolą nam w najbliższej przyszłości zaproponować klientom atrakcyjne usługi istotnie poszerzające podstawowe funkcjonalności telefonu.”
„Polkomtel S.A. wciąż poprawia swoją pozycję finansową, zwiększając przychody i zysk netto – powiedział Finn Schkolnik, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych Polkomtel S.A. – Jednocześnie redukujemy nasze koszty stałe i finansowe poprzez silną kontrolę kosztów.”
Przychody Polkomtel S.A. w III kwartale br. wyniosły 2,003 mld zł. Po pierwszych trzech kwartałach br. przychody spółki osiągnęły poziom 5,762 mld zł i były wyższe o 5,3% niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Tak duży wzrost przychodów udało się uzyskać - mimo osiągnięcia 100% penetracji rynku – dzięki większej bazie klientów, która w okresie dziewięciu miesięcy powiększyła się o ponad 1,3 mln użytkowników, oraz dzięki atrakcyjnym rozwiązaniom taryfowym generującym większy ruch w sieci. Zysk netto Polkomtel S.A. w III kwartale br. wyniósł 385 mln zł i był wyższy od osiągniętego w III kwartale 2006 r. o 16,6%. Po trzech kwartałach zysk netto wzrósł do poziomu 1,016 mld zł (+21,4% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku). Wypracowana w okresie trzech minionych kwartałów EBIDTA wyniosła 2,131 mld zł, osiągając w III kwartale wartość 768 mln zł.
Wyniki finansowe za III kwartał 2007 roku
Wyniki finansowe | 3Q'06 | 3Q'07 | Zmiana (%) | 3QYTD'06 | 3QYTD'07 | Zmiana (%) | |
PLN mln | |||||||
Przychody | 1 931,8 | 2 003,4 | 3,7 | 5 472,9 | 5 762,2 | 5,3 | |
EBITDA | 681,0 | 768,3 | 12,8 | 1 862,6 | 2 131,0 | 14,4 | |
Zysk netto | 330,0 | 384,9 | 16,6 | 836,8 | 1 016,3 | 21,4 | |
Statystyki | |||||||
Liczba klientów ('000) | 11 127,3 | 13 345,2 | 19,9 | 11 127,3 | 13 345,2 | 19,9 | |
Liczba klientów kontraktowych ('000) | 4 575,4 | 5 519,4 | 20,6 | 4 575,4 | 5 519,4 | 20,6 | |
Liczba klientów bez kontraktu ('000) | 6 551,9 | 7 825,8 | 19,4 | 6 551,9 | 7 825,8 | 19,4 |
źródło: Polkomtel
News Smsy premium - postępowanie UOKiK przeciwko Polkomtelowi
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi na usługę m.in. Czat Towarzyski świadczoną z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Konsumenci, którzy złożyli reklamację są odsyłani do „zewnętrznych podmiotów”. Urząd "przygląda" się praktykom pozostałych operatorów.czytaj więcej
News Smsy premium - postępowanie UOKiK przeciwko Polkomtelowi
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi na usługę m.in. Czat Towarzyski świadczoną z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Konsumenci, którzy złożyli reklamację są odsyłani do „zewnętrznych podmiotów”. Urząd "przygląda" się praktykom pozostałych operatorów.czytaj więcej