Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji
Pornografia, drastyczne materiały, erotyka to, zdaniem rodziców najbardziej niebezpieczne dla dzieci treści w internecie. Aż 70 proc. respondentów za bardzo szkodliwe uważa również niesprawdzone strony z treściami edukacyjnymi – wynika z badania „Mądry Internet”, przeprowadzonego na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC.
Pornografia, drastyczne materiały, erotyka – to według niemal wszystkich internautów-rodziców, których dzieci korzystają internetu (odpowiednio 99, 91 i 85 proc.), najbardziej negatywne treści w sieci, z którymi mogą zetknąć się ich pociechy. Blisko 70 proc. respondentów twierdzi, że zagrożeniem są również niesprawdzone strony z treściami edukacyjnymi. Ograniczonym zaufaniem cieszą się komunikatory internetowe i serwisy społecznościowe, które są negatywnie oceniane przez co czwartego z badanych.
Badanie pokazuje także, że ogromna większość rodziców, posiadających dostęp do internetu (88 proc.) pozwala swoim dzieciom korzystać z sieci. Z kolei aż 75 proc. tych osób deklaruje, że monitoruje działania swoich pociech w internecie. Natomiast mniej niż połowa rodziców (45 proc.) blokuje dzieciom dostęp do stron z negatywnymi treściami!
- To, że o bezpieczeństwo dzieci w internecie należy dbać nie ulega najmniejszej wątpliwości. Nie musi to się jednak odbywać poprzez uniemożliwianie najmłodszym dostępu do sieci. Potwierdzeniem tego, że Netia dba o bezpieczeństwo swoich klientów w internecie jest m.in. uzyskanie w ostatnim czasie certyfikatu Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) "Bezpieczny Internet" – powiedziała Małgorzata Babik dyrektor ds. PR w Netii.
O badaniu „Mądry Internet”
Badanie „Mądry Internet” zostało przeprowadzone na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC w maju 2009 r., metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). W badaniu wzięło udział 1004 respondentów, stanowiących reprezentatywną grupę polskich internautów. Celem badania było stworzenie obrazu aktywności online polskich internautów oraz zbadanie ich opinii, dotyczącej różnych zachowań w Sieci.
Spośród respondentów badania „Mądry Internet” 21 procent posiada dzieci w wieku 5-15 lat. Wśród tej grupy zostało przeprowadzone badanie stosunku rodziców do aktywności dzieci w sieci.
źródło: Netia