Powstał zespół projektowy ds. cyfryzacji w ramach porozumienia Polkomtel - media publiczne
Dziś, rozpoczął prace zespół projektowy ds. cyfryzacji, w skład którego wchodzą przedstawiciele trzech partnerskich firm: Telewizji Polskiej S.A., Polskiego Radia S.A. oraz Polkomtel S.A. Powołanie zespołu jest konsekwencją podpisanego w czwartek, 20 września br., listu intencyjnego o współpracy między trzema partnerskimi firmami w sprawie współpracy w zakresie cyfryzacji telewizji oraz świadczenia usług multimedialnych.
W pierwszej fazie działalności zespół rozpocznie prace nad przygotowaniem dedykowanych rozwiązań w ramach rozważanych modeli biznesowych.
Już na tym etapie prac analizowane są konkretne korzyści, jakie do procesu cyfryzacji wnosi każdy z trzech partnerów. Wśród zagadnień determinujących dalszy kształt prac jest analizowany m.in. zakres i sposób wykorzystania sieci Polkomtel S.A. do emisji sygnału cyfrowego w technologii zarówno mobilnej (DVB-H), jak i stacjonarnej (DVB-T). Osiągnięcie szybkich efektów ekonomicznych współpracy będzie możliwe dzięki dostępowi do szerokiej sieci dystrybucji Polkomtel S.A. oraz doświadczeń Spółki w zakresie obsługi klienta. Przykładowe zagadnienia objęte pracami zespołu:
- Wykorzystanie infrastruktury Polkomtel S.A. do nadawania sygnału telewizyjnego
- Zarządzanie multipleksami
- Agregacja treści
- Oferowanie usług interaktywnych, wykorzystanie kanału zwrotnego w oparciu o sieć komórkową
- Tworzenie i współtworzenie treści dedykowanych dla poszczególnych grup odbiorców
- Oferowanie szybkiej transmisji danych
- Wykorzystanie szerokiej sieci dystrybucji
- Wykorzystanie Biura Obsługi Klienta
- Cyfryzacja archiwów
- Usługi na żądanie ('on demand')
- Zarządzanie prawami autorskimi
- Zapewnienie sieci dosyłowej
- Możliwości wykorzystania telewizji satelitarnej
- Udział w rynku reklamowym (radio, telewizja, Internet)
- Analiza możliwości dofinansowania set-top boxów
- Rozwój portali internetowych
- Rozszerzenie współpracy i partnerstwa o kolejne podmioty
- Przejęcia i akwizycje
W obecnej fazie prac analizowany jest również odpowiedni dobór treści dla poszczególnych grup klientów, w tym tych doceniających mobilny dostęp do Internetu. Badane są wszystkie elementy możliwych modeli współpracy pod kątem wykorzystania atutów każdego z partnerów. W ramach prac zespołu ma również zostać doprecyzowany podział ról w zakresie zarządzania multipleksami.
źródło: Polkomtel