Archiwalne

Prezes TPSA do ukarania?

20.03.2007

W ostatnich tygodniach Klienci, którzy zdecydowali się na skorzystanie z usług Net24 i Multimo oferowanych przez firmy Netia S.A. i GTS Energis napotkali na wiele problemów związanych z uruchomieniem i aktywacją usługi.

19 marca 2007 r. odbyło się spotkanie z Operatorami, które wykazało, że pomimo podejmowanych działań przez operatorów alternatywnych -  bez podjęcia współpracy i zdecydowanych działań przez Telekomunikację Polską S.A. - dalsze uruchamianie usług BSA jest niemożliwe.

W wyniku spotkania ustalono że:

  • do 26 marca 2007 r. Telekomunikacja Polska S.A. zakończy przetwarzanie zleceń dla GTS Energis;
  • w odniesieniu do Netia S.A.
    • TP S.A. przeprocesuje do 28 marca 2007r. 3805 otwartych zgłoszeń interwencji,
    • dokona w ciągu 4 dni od otrzymania wykazu numerów ponownej weryfikacji 6067 zamówień figurujących w systemach Netii S.A.  jako „oczekujący na odpowiedź od TP”,
    • do 23 marca 2007 r. – zweryfikuje bazę parametrów technicznych zleceń Netii i podejmie działania w celu realizacji usługi dla 6424 zleceń, zawierających błędny numer ID.
  • TP S.A. – zapewni bardziej równomierny rozkład ruchu na punktach styku z firmą Netia S.A.;
  • Netia S.A. i TP S.A. podejmą wspólnie działania w celu możliwie szybkiej finalizacji rozbudowy pojemności traktów pomiędzy sieciami, co wyeliminuje problemy niskiej przepustowości w sieci Netii S.A. a jednocześnie wpłynie na prędkość korzystania z usługi Net24.

Obecnie Prezes UKE prowadzi postępowanie kontrolne u każdego z Operatorów oferujących usługę BSA. Jednocześnie zamierza po raz pierwszy nałożyć karę bezpośrednio na Prezesa TP S.A. w związku z problemami w uruchamianiu usług szerokopasmowego dostępu do Internetu przez operatorów alternatywnych oraz naruszaniem postanowień oferty ramowej BSA.

Zgodnie z art. 209 ust. 2 ustawy z 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171 poz. 1800 ze zm.) Prezes UKE może nałożyć na kierującego przedsiębiorstwem telekomunikacyjnym karę pieniężną w wysokości do 300% jego miesięcznego wynagrodzenia, naliczanego jak dla celów ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy.

TP S.A. oświadczyło, że problemy w uruchamianiu usług szerokopasmowego dostępu do Internetu przez operatorów alternatywnych potrwają do 28 marca 2007 r.

źródło: UKE

News Przejście z ISDN na VoIP - Nowoczesna Telefonia Dla Firm

Przez wiele lat w telekomunikacji, dominowała technologia ISDN. Było niezbędnym rozwiązaniem dla firm, które potrzebowały stałych połączeń telefonicznych oraz dostępu do podstawowych funkcji cyfrowych telefonii, ponieważ umożliwia jednoczesne przesyłanie danych i głosu. Nowocześniejsze rozwiązania VoIP wypierają ISDN, pomimo jego zalet, takich jak niezawodność i jakość połączeń. czytaj więcej

News Jak skutecznie wdrożyć ISO 9001 w organizacji: krok po kroku

ISO 9001 to międzynarodowy standard zarządzania jakością, który zapewnia przejrzystą strukturę procesów oraz pozwala na ciągłe doskonalenie przedsiębiorstwa. Jednym z najpopularniejszych tematów związanych z tym standardem jest wdrażanie iso 9001 krok po kroku, ponieważ dzięki właściwej implementacji normy firma staje się bardziej konkurencyjna, a jej usługi oraz produkty – bardziej wiarygodne dla klientów. W poniższym artykule przedstawimy, jakie korzyści płyną z wdrożenia systemu ISO 9001, na co zwrócić szczególną uwagę na każdym etapie prac oraz jakie działania są kluczowe, aby cały proces przebiegał zgodnie z planem i zakończył się sukcesem. czytaj więcej

News Dobry i tani telefon – czy to możliwe?

Smartfon jest nieodłączną częścią naszej codzienności, która wymaga nieograniczonego oraz ciągłego dostępu do informacji. Jest mały, poręczny i zawsze pod ręką. Służy nie tylko do dzwonienia czy wysyłania wiadomości, ale i do rozrywki, przeglądania social mediów, odpisywania na maile czy pracy zdalnej. Wybór modeli o przeróżnych parametrach jest ogromny – jednocześnie jednak staje się niebywale trudny. Czy da się kupić dobry i tani telefon? O tym w dzisiejszym artykule! czytaj więcej

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej