Archiwalne

Program skupu akcji własnych Telekomunikacji Polskiej zakończony sukcesem

28.09.2007

Telekomunikacja Polska zakończyła 26 września 2007 r. program nabywania akcji wła­snych, który rozpoczął się 14 czerwca 2007 r. Łączna liczba nabytych akcji w ramach programu wyniosła 31 226 759, co stanowi 2.23 proc. kapitału zakładowego spółki.

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy podjęło 10 maja 2007 roku uchwałę w sprawie upoważnienia Zarządu do nabycia akcji własnych w celu ich umorzenia oraz obniżenia kapitału zakładowego spółki. Program skupu akcji miał trwać nie dłużej niż do 31 grud­nia 2007 r. lub do chwili, gdy firma nabędzie akcje za 700 min zł. Kwota ta została osiągnięta 26 września 2007 r. i w tym dniu nastąpiło zakończenie programu.

Łączna liczba nabytych przez TP akcji w ramach programu wyniosła 31 226 759, co stanowi 2.23 proc. kapitału zakładowego. Średnia cena akcji wyniosła 22.42 zł.

„Jesteśmy zadowoleni, że udało nam się osiągnąć cel w stosunkowo krótkim czasie. Program był odpowiedzią na oczekiwania inwestorów w uzupełnieniu dywidendy, jaka została wypłacona pod koniec czerwca 2007 r." - powiedział Benoit Merel, Członek Zarządu TP ds. Finansów i Dyrektor Finansowy Spółki.

Program dotyczył akcji spółki notowanych na rynku podstawowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie i był realizowany na rynku regulowanym, na którym akcje są notowane tj. w obrocie anonimowym, uniemożliwiając dyskryminację akcjonariuszy. Realizacja programu odbywała się w zgodzie ze stosownymi regulacjami prawa polskiego oraz prawa Unii Europejskiej. Dom maklerski, działając na mocy zawartej umowy, nabywał akcje wyłącznie poprzez GPW, najpierw w imieniu własnym oraz na własny rachunek, a następnie wszystkie nabyte akcje odsprzedawał TP.

źródło: TPSA

News Jak sfinansować zakup sprzętu IT do firmy? Mały przewodnik

Każda współczesna firma musi podążać z duchem czasu. W miarę postępu technologii, aktualizacja sprzętu IT staje się koniecznością nie luksusem. Jednak koszty związane z zakupem najnowszych urządzeń i oprogramowania mogą być wyzwaniem dla budżetu firmy. W tym artykule przedstawiamy przystępne opcje finansowania, które pomogą zrealizować technologiczne potrzeby Twojej działalności bez nadwyrężania finansów. czytaj więcej

News Fotowoltaika dla firm - jak uzyskać dofinansowanie w 2025 roku?

Instalacje fotowoltaiczne wciąż są jednym z najlepszych rozwiązań dla przedsiębiorców, którzy chcą ograniczyć stałe koszty prowadzenia firmy. Jest to co prawda niemała inwestycja, stąd też duża część właścicieli firm odkłada ją w czasie, ale warto ją poczynić. Istnieje bowiem wiele instrumentów finansowych, które pomogą zrealizować to przedsięwzięcie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Dodatkowo dzięki programom dofinansowania fotowoltaiki przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty inwestycji. Czy jednak w 2025 roku można liczyć na takie samo wsparcie? Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom. czytaj więcej

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News Zarządzanie produkcją w czasie rzeczywistym - jak program produkcyjny wspiera elastyczność w odpowiedzi na zmienne zapotrzebowanie?

Coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw bazuje na modelu zarządzania produkcją w czasie rzeczywistym. To pozwala firmie być bardziej elastyczną i lepiej reagować na zmiany w zapotrzebowaniu, awarie maszyn czy inne nieprzewidziane zdarzenia w sposób znacznie bardziej efektywny niż w przypadku tradycyjnych metod planowania. Jak program do zarządzania produkcją wspiera takie podejście przedsiębiorstwa? czytaj więcej