Archiwalne

Przekierownia połączeń w TP

08.01.2007

"Wygrałeś nagrodę na rok 2007, łączę..." - taki komunikat słyszą od pewnego czasu abonenci TP S.A. Nagrany głos informuje o wygranej oraz o tym, że za chwilę przełączy rozmowę na inny numer.

Abonenci zwykle przerywają rozmowę tuż po komunikacie „łączę”, obawiając się że dokonane zostanie przekierowanie rozmowy na numery o podwyższonej opłacie i naliczona zostanie na ich koszt należność.

Konsumenci, którzy występują w tej sprawie do Prezesa UKE podejrzewają, że przedsiębiorca może korzystać z usługi przekierowania numeru w celu wyłudzenia należności od abonenta, do którego kierowane jest połączenie.
W związku z powyższym Prezes UKE poprosił o informacje Telekomunikację Polską SA na temat technicznych aspektów takich połączeń i ewentualnych zagrożeń dla klientów i otrzymał następującą informację:

  1. Opisywana akcja promocyjna jest wyłącznie działaniem marketingowym. Odsłuchanie takiej informacji nie jest związane z zagrożeniem poniesienia przez abonenta dodatkowych kosztów, chyba że sam zdecyduje się na wykonanie połączenia na podany w komunikacie numer. Abonenci TP SA nie ponoszą kosztów połączeń przychodzących bez względu na źródło wywołania, z wyjątkiem opisanym w punkcie 2.
  2. Odebranie rozmowy przychodzącej może wiązać się z koniecznością poniesienia jej kosztu tylko w przypadku:
    • usługi zamawiania połączeń na koszt abonenta B, która jest realizowana przez telefonistkę TP SA po uprzednim uzyskaniu zgody abonenta na przyjęcie takiego połączenia;
    • infolinii 0-80, która jest świadczona na podstawie zamówienia składanego przez abonentów.
  3. W systemach telefonicznych TP, usługa przekierowania połączeń może być realizowana wyłącznie przed zgłoszeniem się abonenta wywoływanego, natomiast w trakcie trwania połączenia nie ma możliwości przekierowania połączenia na inny numer. Ponadto, TP zablokowała możliwość przekierowania połączeń na numery 0300, 0400 i 070.

Odsłuchanie komunikatu stanowiącego element opisanej akcji promocyjnej (czyli odebranie połączenia z automatycznego systemu wywołującego) nie wiąże się z ryzykiem obciążenia abonenta opłatami za to połączenie. Zagrożenie kosztami wystąpi dopiero wtedy, gdy Abonent ulegnie pokusie i zrealizuje połączenie pod wskazany w komunikacie numer. Każdorazowo można sprawdzić podawany numer – w Rejestrze numerów wykorzystywanych przez dostawców usług o podwyższonej opłacie prowadzonym przez Prezesa UKE, aby wiedzieć, do kogo kierować ewentualne reklamacje i zażalenia.

Źródło: UKE

News Jak zmienić kanał WiFi w routerze TP-LINK?

Wolne i niestabilne WiFi to spore utrudnienie podczas korzystania ze sprzętu komputerowego. Przede wszystkim oprócz utrudnienia w korzystaniu ze sprzętu może prowadzić do ogromnych frustracji, dlatego warto wiedzieć, jak przeciwdziałać takim sytuacjom i jak sobie z nimi radzić. W tym przypadku bez wątpienia najlepszym sposobem będzie zmiana kanału Wi Fi w routerze. czytaj więcej

News Oferty internetu domowego bez limitu - co to takiego?

Wybór oferty internetu stacjonarnego bywa problematyczny. Mnogość propozycji współpracy od operatorów telekomunikacyjnych nie ułatwia zadania. Na rynku pojawia się coraz więcej ofert na internet stacjonarny bez limitu danych transferowych. Co to oznacza? Gdzie szukać najlepszych propozycji? Sprawdź! czytaj więcej

News Dlaczego warto wybrać telefon z obsługą 5G. Sprawdzamy wady i zalety

Dzisiaj na rynku znajdziemy najnowocześniejsze telefony, które wyróżniają się obsługą nowości technologicznych w tym komunikacyjnych. Najnowocześniejszy standard 5G zastępuje 4G/LTE i sprawia, że jeszcze wygodniej możemy korzystać dzisiaj z Internetu, ale połączeń telefonicznych. Na rynku producenci oferują jednak wciąż telefony zarówno z 4G LTE jak i przystosowane do sieci 5G. O tym czym ta sieć jest, jakie telefony możemy wybrać z obsługą 5G oraz jakie ta sieć ma wady i zalety – odpowiadamy w poniższym materiale. Zapraszamy do lektury. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wszystko co musisz wiedzieć przed wdrożeniem VoIP w swojej firmie

Jeżeli prowadzisz firmę, to na pewno docenisz mobilność i obniżenie kosztów telekomunikacyjnych. Zastosowanie technologii VoIP ma wiele innych zalet, ale też nie jest dla każdego. W przypadku, gdy Twoja firma obsługuje dużą ilość połączeń przychodzących, ale również komunikacja wewnętrzna potrzebuje sprawnego i bezkosztowego rozwiązania telekomunikacyjnego to warto skorzystać z technologii VoIP. czytaj więcej