Archiwalne

Przeprowadzone przez Cisco badanie wykazuje, że potrzeby pokolenia Y całkowicie zmienią bankowość detaliczną

30.03.2010


Firma Cisco Systems przedstawiła wyniki badania sektora bankowości detalicznej. Wskazują one, że banki mają szansę zwiększyć przychody nawet o 10% poprzez pozyskanie klientów z pokolenia Y. Badanie przeprowadziła grupa dworactwa strategicznego firmy Cisco (Cisco Internet Business Solutions Group — IBSG).

W ankiecie wzięło udział 1 055 amerykańskich konsumentów. Celem badania było lepsze zrozumienie ich priorytetów finansowych, oczekiwań w zakresie usług bankowych, sposobów korzystania z usług wideo oraz preferencji w dziedzinie metod interakcji. Wyniki badania pozwalają wyciągnąć wiele wniosków. Dowodzą, że konsumenci z pokolenia Y ufają swoim bankom i szukają ich wsparcia przy podejmowaniu ważnych decyzji finansowych mimo ostatnich trudności sektora bankowego.

Pokolenie Y zmieni bankowość detaliczną
Młodzi konsumenci chętnie korzystają z nowych technologii komunikacji, np. z wideo, i niezwykle szybko przejmują zachowania innych użytkowników Internetu. Wyniki badania wskazują, że coraz liczniejsze pokolenie Y będzie miało wielki wpływ na bankowość detaliczną i tym samym umożliwi instytucjom finansowym kolejną szansę na znaczne zwiększenie przychodów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wnioski płynące z badania.

Pokolenie Y chce korzystać z doradztwa finansowego za pośrednictwem usług wideo i rozwiązań mobilnych

Ponad 50% konsumentów z pokolenia Y posiada kamerę internetową — takie urządzenie ma natomiast mniej niż jedna trzecia przedstawicieli pokolenia powojennego wyżu demograficznego i seniorów.

20% osób z pokolenia Y odwiedza serwis YouTube wielokrotnie w ciągu dnia (5 razy częściej niż w przypadku starszych ludzi).

97% pokolenia Y to użytkownicy telefonów komórkowych.

Pokolenie Y chętnie korzysta z automatycznych usług doradztwa finansowego za pośrednictwem wideo i społeczności wirtualnych

Niemal 40% konsumentów z pokolenia Y chętnie komunikuje się z doradcą za pośrednictwem technologii wideo — wśród osób z pokolenia powojennego wyżu demograficznego i seniorów jest to 17%.

Konsumenci z pokolenia Y czterokrotnie częściej niż starsze pokolenia zamieszczają pytania dotyczące spraw finansowych na blogach lub forach internetowych.

40% konsumentów z pokolenia Y korzysta z internetowych narzędzi PFM do zarządzania finansami osobistymi (stosują przy tym przede wszystkim narzędzia oferowane przez ich banki). Zarządzają za ich pomocą swoimi wydatkami, redukują zadłużenie i maksymalizują długoterminowe oszczędności.

Pokolenie Y chce korzystać z porad finansowych oferowanych przez ich banki

Ponad 33% ankietowanych z pokolenia Y preferuje banki jako instytucje udostępniające profesjonalne usługi doradcze.

85% przedstawicieli pokolenia Y pozytywnie lub bardzo pozytywnie ocenia poziom usług dostarczanych im obecnie przez instytucje finansowe.

Pokolenie Y potrzebuje pomocy przy podejmowaniu decyzji finansowych

Ponad jedna trzecia ankietowanych konsumentów z pokolenia Y twierdzi, że potrzebuje pomocy w zarządzaniu swoimi finansami. Podobnego zdania jest mniej niż co piąty przedstawiciel pokolenia powojennego wyżu demograficznego i seniorów.

Konsumenci z pokolenia Y cenią sobie porady finansowe ze strony przyjaciół i rodziny, korzystając z nich trzykrotnie częściej niż starsze pokolenia.

Innowacyjność i zdobycie pozycji pioniera pozwoli bankom detalicznym uzyskać przewagę wśród klientów z pokolenia Y

Z badania wynika, że przedstawiciele pokolenia Y są ogólnie zadowoleni ze swoich banków. Mimo to 26% ankietowanych rozważyłoby zmianę banku w przypadku znalezienia lepszej oferty. Aby banki mogły wykorzystać tę szansę, dział Cisco IBSG zaleca im opracowanie zintegrowanej oferty, która spełni określone potrzeby pokolenia Y poprzez profesjonalne doradztwo w dziedzinie zarządzania finansami, zadłużeniem i wydatkami klientów. W tym celu banki muszą zająć się trzema kluczowymi obszarami.

1. Stworzenie lub pozyskanie narzędzi do zarządzania finansami osobistymi (PFM), aby pomóc klientom przejąć nad nimi kontrolę — banki powinny opracować rozwiązania, które pozwolą im dostosować usługi doradcze na platformie internetowej do indywidualnych potrzeb klientów. Warto też stworzyć narzędzia PFM dla telefonów komórkowych, umożliwiając klientom otrzymywanie ostrzeżeń w czasie rzeczywistym, kontrolę finansów i szybkie podejmowanie decyzji.

2. Udoskonalenie ścisłej współpracy z klientem poprzez wysokiej rozdzielczości rozwiązania wykorzystujące technologię wideo — warto umożliwić klientom z najważniejszych segmentów komunikację wideo z ekspertami, którzy zajmują się usługami finansowymi w centrali banku. Dobrze jest stworzyć hierarchię segmentów, określając te, w których występuje wielu zamożnych klientów i/lub możliwość obsługi małych i średnich firm. Technologia wideo zyskuje na popularności i zdobywa rynek, dlatego Cisco zaleca rozszerzenie doradztwa za pośrednictwem komunikacji wideo, aby docierało ono do domów i na urządzenia przenośne konsumentów.

3. Stworzenie internetowej społeczności korzystającej z usług finansowych — społeczność taka powinna obejmować rodzinę, przyjaciół i rówieśników klienta. Zapewni to pokoleniu Y dostęp do porad finansowych ze strony ich otoczenia i do profesjonalnych wskazówek, jakich oczekują od swoich banków.

Metoda badawcza
W badaniu Cisco IBSG wzięło udział 1 055 amerykańskich konsumentów w wieku powyżej 18 lat. Ankieta obejmowała 75 pytań ukierunkowanych na konsumentów w różnym wieku: pokolenie Y (konsumenci urodzeni mniej więcej w latach 1980-1992), pokolenie X (ludzie urodzeni w latach 1960-1979) oraz pokolenie powojennego wyżu demograficznego i seniorzy (osoby urodzone przed 1960 r.). W ten sposób uzyskano precyzyjny obraz preferencji i trendów pokoleniowych w zakresie detalicznych usług finansowych. Ankietę zrealizował dział Cisco IBSG Economics, który przeprowadza badania dotyczące trendów, innowacji i przełomowych praktyk biznesowych na 10 rynkach branżowych.

Jörgen Ericsson, globalny dyrektor ds. usług finansowych w grupie doradztwa strategicznego w firmie Cisco (IBSG): „Banki detaliczne stoją przed wielką szansą uzyskania przewagi dzięki pozycji pioniera w określonych sektorach rynku. Pokolenie Y chce korzystać z usług doradztwa finansowego z pewnych źródeł i wybierze banki, które oferują tego typu usługi w formie najbardziej atrakcyjnej i dostosowanej do potrzeb konsumentów. Banki, które sprostają wymaganiom pokolenia Y, mogą znacznie zwiększyć swoje przychody”.

Philip Farah, dyrektor ds. usług finansowych w grupie doradztwa strategicznego w firmie Cisco (IBSG):
„Ostatni kryzys gospodarczy przyspieszył wzrost znaczenia pokolenia Y jako ważnego segmentu amerykańskiej gospodarki. Jednocześnie szybciej od oczekiwań zmniejszył się wpływ pokolenia powojennego wyżu demograficznego. Będzie to miało duże znaczenie dla bankowości detalicznej, ponieważ dzisiejsze oferty banków stworzono w oparciu o potrzeby starszych pokoleń. Przed bankami otwiera się teraz szansa na pozyskanie klientów z pokolenia Y poprzez właściwe wykorzystanie technologii i zmianę stosowanych dotychczas strategii biznesowych”.

źródło: Cisco 

Wiadomości firmowe Cisco i NetApp wspierają transformację cyfrową

Nowy produkt FlexPod SF to element infrastruktury konwergentnej, który ułatwia przeprowadzenie transformacji cyfrowej dzięki wysokiej wydajności, dużej niezawodności, elastycznym opcjom programowania oraz poziomej skalowalności niezbędnej w środowiskach obsługujących wiele podmiotów biznesowych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cisco i NetApp wspierają transformację cyfrową

Nowy produkt FlexPod SF to element infrastruktury konwergentnej, który ułatwia przeprowadzenie transformacji cyfrowej dzięki wysokiej wydajności, dużej niezawodności, elastycznym opcjom programowania oraz poziomej skalowalności niezbędnej w środowiskach obsługujących wiele podmiotów biznesowych. czytaj więcej

News Korzystasz z Chatu GPT? Uważaj na podejrzane łącza i wyniki wyszukiwania

Niedawno opublikowane badania ujawniły, że wyniki wyszukiwania, które prezentuje ChatGPT mogą prowadzić do podejrzanych witryn internetowych, na których użytkownicy mogą być narażeni na ataki phishingowe. Co prawda niektóre zapytania kierowane do sztucznej inteligencji – takie jak te związane z kryptowalutami – mogą owocować w złośliwe wyniki częściej niż inne, powinno to jednak zwrócić uwagę na problem, który może stać się znacznie poważniejszy. czytaj więcej

News iPhone nie reaguje na dotyk? Sprawdź, jak rozwiązać problem

Ekran dotykowy to jeden z najważniejszych elementów każdego telefonu, w tym oczywiście iPhone’a. To właśnie ekran umożliwia sprawne korzystanie z urządzenia, nawigację po systemie oraz obsługę aplikacji. Niestety, zdarza się, że ekran przestaje reagować na dotyk. Przyczyny tego problemu mogą być różne – od drobnych błędów systemowych po poważniejsze uszkodzenia sprzętowe. Jak rozwiązać problem w sytuacji, gdy iPhone nie reaguje na dotyk? Co zrobić? Sprawdź koniecznie nasze wskazówki. czytaj więcej

News 3 argumenty które przekonają Cię do modernizacji strony internetowej

Zmieniające się trendy, rozwój technologii oraz rosnące oczekiwania użytkowników sprawiają, że regularna modernizacja strony internetowej jest kluczowa dla zachowania konkurencyjności. W tym artykule przedstawiamy trzy najważniejsze argumenty, które przekonają Cię, dlaczego warto zainwestować w modernizację swojej witryny już teraz. czytaj więcej

News Atrakcyjne biuro dla nowoczesnych i aktywnych pracowników

Nowoczesne, innowacyjne biura dbają nie tylko o dobry sprzęt do pracy dla swoich pracowników, ale również o ich zdrowie, w tym również to dotyczące postawy. W obecnych czasach nie wystarczy zagwarantować pracownikowi osobnego biurka, krzesła oraz komputera. Aktualnie pracownicy wymagają od pracodawców znacznie więcej, gdyż lata pracy przy komputerach w pozycji siedzącej uświadomiły, jak niebezpieczne to może być dla zdrowia. Jak przystosować biuro, by pracownikom znacznie lepiej mijał wyznaczony czas pracy? Co pozwoli utrzymać zdrowie w lepszej kondycji nawet podczas pracy przed komputerem?

1. Praca naprzemienna - raz na stojąco, raz na siedząco
2. Dobre krzesło biurowe jako klucz do wygodnej pracy
3. Biurko z regulacją wysokości - w czym tkwi jego fenomen?
4. Ćwiczenia w pracy - jak być aktywnym?
5. Akustyka w pracy, czyli sposób na skupienie i większą efektywność czytaj więcej