Polska Telefonia Cyfrowa (operator sieci Era) opublikowała dziś swoje wyniki finansowe uzyskane w pierwszym kwartale 2008 roku.
Przychody Spółki osiągnęły 1,875 miliarda zł i wzrosły o 8,2% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. EBITDA wyniosła 657 mln zwiększając się o 15,3%, a marża EBITDA osiągnęła poziom 35 %.
Łączna liczba klientów wyniosła 12,986 mln. Przyjęta przez PTC strategia rozwoju segmentu post-paid miała swoje odzwierciedlenie w wynikach operatora. Liczba abonentów wyniosła 5,599 miliona i wzrosła aż o 18% w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego zwiększając swój udział w ogólnej bazie klientów PTC do 43,1%.
Wskaźnik ARPU dla całej bazy klientów abonamentowych i systemu przedpłaconego, wzrósł o 2 zł w stosunku do pierwszego kwartału 2007 roku i osiągnął poziom 47 zł. Średni koszt pozyskania klienta (SAC) zmniejszył się z 110 do 96 zł, a średni miesięczny wskaźnik odłączeń (churn) klientów post-paid utrzymał się na bardzo niskim poziomie 0,7 %.
"Bardzo cieszą nas dobre wyniki finansowe uzyskane przez PTC w pierwszym kwartale tego roku. Jest to wyraźny dowód, że realizowana przez nas strategia przynosi spodziewane efekty." – powiedział Klaus Hartmann, Prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej.
PTC realizuje strategię, która ma na celu oferowanie klientom najbardziej innowacyjnych technologii i usług oraz najwyższy możliwy poziom obsługi. Jest to możliwe dzięki wysokim nakładom inwestycyjnym na rozbudowę infrastruktury technicznej oraz sieci sprzedaży. Obecnie w zasięgu sieci trzeciej generacji PTC znajduje się 180 miejscowości i około 40% populacji kraju. Ilość punktów sprzedaży PTC została zwiększona do 1100 placówek.
źródło: Era