Archiwalne

PTC: podsumowanie wyników finansowych za 2007

28.02.2008

Polska Telefonia Cyfrowa przedstawiła przedstawiła wyniki finansowe po czterech kwartałach 2007 roku.

  • Rosnące przychody Spółki
  • Wzrost liczby klientów abonamentowych o blisko 20% w porównaniu do 2006 roku
  • Spadek kosztów pozyskania klienta o ponad 4,5% w skali roku
  • Wskaźnik odłączeń churn dla klientów abonamentowych na poziomie 0,7% miesięcznie
  • Wzrost przyłączeń netto o ponad 40% w czwartym kwartale

Polska Telefonia Cyfrowa w czwartym kwartale 2007 r. osiągnęła przychody 1,928 mld zł, co stanowi wzrost o 6,8% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Łączne przychody Spółki w 2007 roku wyniosły 7,426 mld zł, rosnąc o 4,1% w porównaniu do 2006 roku.

Przyjęta przez PTC od początku 2007 roku strategia rozwoju segmentu post-paid miała swoje odzwierciedlenie w wynikach operatora. W tym czasie liczba abonentów wzrosła o 19,4%
w skali roku, dzięki czemu udział tego typu klientów osiągnął prawie 42% w ogólnej bazie klientów PTC. Całkowita liczba przyłączeń netto w 2007 roku wyniosła 770 tys., z czego 277 tysięcy w czwartym kwartale, co oznacza wzrost o 41,3% w stosunku do trzeciego kwartału 2007 roku.

Całkowita liczba klientów na koniec 2007 roku wynosiła 12,998 mln i była wyższa o 6,3% w stosunku do roku 2006.

EBITDA za 2007 rok wyniosła 2,445 mld zł wzrastając o 10,2% w porównaniu do roku poprzedniego. Nastąpiła również poprawa marży EBITDA, która na koniec 2007r. wyniosła prawie 33%, natomiast rok wcześniej 31%.

Wskaźnik ARPU dla całej bazy klientów PTC w czwartym kwartale 2007 roku wyniósł 48 zł, natomiast w całym 2007 roku 47 zł. W porównaniu do 2006r. o 5 złotych zmniejszył się koszt pozyskania jednego klienta (SAC) i wyniósł on 104 złote. Utrzymany został bardzo niski wskaźnik odłączeń (churn), który dla klientów kontraktowych wyniósł w całym 2007 roku średnio 0,7% miesięcznie.

Pomimo pojawiania się na rynku ofert kolejnych operatorów i stale rosnącego, sięgającego już 109%, nasycenia rynku, PTC poprawiła swoje wyniki finansowe i zwiększyła bazę abonencką. Firma osiągnęła to dzięki wprowadzaniu nowych usług, atrakcyjnej ofercie oraz wysokim nakładom inwestycyjnym, sięgających 15% przychodów. Działania te zaowocowały, m. in., objęciem siecią 3G ponad 160 miejscowości, tj. 36% populacji kraju. PTC, jako pierwsza w Polsce, zaoferowała HSDPA 7,2 oraz rozpoczęła testy, dostępne dla wszystkich klientów, technologii HSUPA z prędkością do 1,9 Mbps.

źródło: PTC

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News Czy można naprawić telefon nie wychodząc z domu? Naprawa telefonu na odległość

Smartfony stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Niestety, jak każde urządzenie, są narażone na różne uszkodzenia, które mogą utrudniać codzienne funkcjonowanie. W takich sytuacjach często zastanawiamy się, jak szybko i sprawnie naprawić nasz telefon. Czy serwis wysyłkowy jest odpowiedzią na te problemy? Czy można naprawić telefon, nie wychodząc z domu? czytaj więcej

News Jak Dział IT Może Wspomóc Inne Działy w Twojej Firmie: Kluczowe Strategie i Technologie

W dzisiejszym świecie, dział IT pełni kluczową rolę w tworzeniu i utrzymaniu konkurencyjności firmy. Jego wsparcie dla innych działów jest niezbędne do zapewnienia efektywności operacyjnej. Poniżej przedstawiamy, jak dział IT może wspomóc inne działy w firmie, z wykorzystaniem najnowszych technologii i strategii. czytaj więcej

News Co to jest SLA w hostingu? Jakie SLA jest dobre? Sprawdź!

Bardzo często decydując się na korzystanie ze specjalistycznych usług czy zaawansowanych systemów informatycznych siłą rzeczy skazujemy się na wsparcie osób trzecich. Wynika to chociażby z braku odpowiedniej wiedzy, kwalifikacji, dostępu do systemów itd. O ile zapewnienie ciągłości działania systemu czy dostępu usługi jest dla kluczowe dla Twojego biznesu powinieneś koniecznie zadbać o odpowiednie zapisy umowne lub wykupić dodatkowe SLA. Czym jest i jak działa SLA? Na co powinieneś zwrócić uwagę w kontekście usług hostingowych? czytaj więcej