PTC realizuje strategię stabilnego wzrostu i osiąga zakładane wyniki operacyjne i finansowe w drugim kwartale 2009
Wyniki finansowe i operacyjne Polskiej Telefonii Cyfrowej za drugi kwartał 2009 roku potwierdzają dobrą kondycję i silną pozycję Spółki na polskim rynku telekomunikacyjnym.
Wzrost bazy klientów – najlepszy wynik wśród dużych operatorów komórkowych w drugim kwartale br. - oraz utrzymanie przychodów pokazują, że pomimo dekoniunktury gospodarczej oraz silnej konkurencji rynkowej, a także niekorzystnych dla sektora telekomunikacyjnego zmian w otoczeniu regulacyjnym, PTC skutecznie realizuje swoją strategię rozwoju.
W stosunku do drugiego kwartału roku ubiegłego Spółka pozyskała 579 tys. klientów, co stanowi wzrost całej bazy klienckiej o 4,5%. Ilość przyłączeń netto klientów kontraktowych w drugim kwartale br. wyniosła 114 tys. Na koniec pierwszego półrocza z usług PTC korzystało 6,477 mln abonentów. Również w systemie przedpłaconym, w okresie od początku kwietnia do końca czerwca br., PTC zanotowała wzrost liczby nowych użytkowników o 8 tys. Łącznie na koniec drugiego kwartału 2009 roku PTC obsługiwała 13,409 mln kart SIM. PTC nadal utrzymuje bardzo niski, nawet na skalę międzynarodową, wskaźnik rezygnacji klientów w segmencie abonamentowym tzw. churn. W drugim kwartale wyniósł on średnio zaledwie 0,7% miesięcznie.
Mimo spadku stawek interconnectowych, spowolnienia gospodarczego oraz dużego osłabienia wartości złotówki, PTC w drugim kwartale br. utrzymała swoje przychody na zakładanym poziomie. Od kwietnia do końca czerwca Spółka osiągnęła 1,958 miliarda zł przychodów, co w stosunku do pierwszego kwartału br. stanowi wzrost o 4,5%. Łącznie w pierwszym półroczu 2009 roku PTC osiągnęła 3,831 miliarda zł przychodów, co stanowi spadek zaledwie o 0,5% w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku, czyli okresu przed znaczącym pogorszeniem koniunktury.
W drugim kwartale tego roku przychody ARPU osiągnęły 1,874 miliarda zł, a średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla całej bazy klientów wyniósł 47 zł.
PTC znacząco zwiększyła wskaźnik EBITDA oraz marżę EBITDA. Było to możliwe dzięki programowi redukcji kosztów wdrożonemu przez Zarząd Spółki oraz większej średniej liczbie minut wykorzystywanych przez klientów, jak również stale powiększającej się bazie klientów. W drugim kwartale EBITDA wzrosła o 3,8% w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego i aż o ponad 53% w odniesieniu do trzech pierwszych miesięcy tego roku i wyniosła 758 milionów zł. Marża EBITDA osiągnęła poziom 38,7%, co w stosunku do zeszłego roku stanowi wzrost o 1,8 punktu procentowego.
Polska Telefonia Cyfrowa, kontynuuje strategię zrównoważonego rozwoju zakładającą, m.in., wprowadzanie innowacyjnych produktów, usług i ofert oraz zapewnianie klientom najwyższego możliwego poziomu obsługi, a także optymalizację ponoszonych kosztów.
Przykładami takich działań są, m.in.: wprowadzenie do oferty Heyah nowych rozwiązań, takich jak Heyah MIX – wyjątkowej oferty z telefonami - i taryfy Nowa Heyah z płaską stawką 29 groszy, najtańszymi wśród operatorów komórkowych połączeniami do UE i tanim dostępem do Internetu; obniżenie stałej ceny za minutę w Tak Taku; uruchomienie sieci specjalnych Centrów Obsługi Klientów Biznesowych, czy zaoferowana ostatnio usługa Era sieć rodzinna, która pozwala na wykonywanie bezpłatnych połączeń w ramach zdefiniowanej grupy osób.
PTC ciągle rozwija także ofertę telefonii stacjonarnej, czego dowodem jest wprowadzenie na rynek Nowej Ery Domowej, która poza tanimi połączeniami w kraju (17 groszy/min), umożliwia klientom dzwonienie do Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych i Kanady po bardzo atrakcyjnych stawkach 39 groszy za minutę. Obecnie z usług telefonii stacjonarnej oferowanych przez PTC korzysta już ponad 380 tys. klientów i ich liczba stale rośnie.
Równie dużym zainteresowaniem klientów cieszy się usługa bezprzewodowego dostępu do Internetu blueconnect, z której korzysta obecnie ponad 810 tys. osób. Usługa blueconnect jest dostępna dla ponad 99% populacji kraju. W najszybszej technologii HSDPA dostęp do Internetu jest oferowany
w ponad 600 miejscowościach i obejmuje swym zasięgiem blisko 60% populacji kraju.
źródło: PTC