Archiwalne

Raport Ericsson Consumer Lab pokazuje wielkie zmiany w Chinach

28.05.2010


Raport Ericsson Consumer Lab ujawnia trendy konsumenckie na największym rynku światowym. Prawie 800 milionów abonentów telefonii komórkowej i 380 milionów użytkowników Internetu. Chęć eksponowania statusu, urbanizacja i globalizacja powodują wprowadzanie bardziej zaawansowanych usług.

Wystawa światowa EXPO 2010 w Szanghaju przedstawia przeszłość, teraźniejszość i przyszłość Chin. Raport Ericsson Consumer Lab zwraca uwagę na zachowania klientów wpływające na rozwój, potencjał i różnorodność, którymi charakteryzuje się największy na świecie rynek telekomunikacyjny.

Raport został wydany w powiązaniu z Business Innovation Forum zorganizowanym przez firmę Ericsson w Szanghaju w dniach 17-19 maja br. Opisuje on zachowania, trendy i okoliczności związane z prawie 800 milionami abonentów telefonii komórkowej oraz 380 milionami użytkowników Internetu w Chinach. Dotyczą one każdej niszy socjoekonomicznej i wszystkich poziomów zdolności technicznych.

Chiny dysponują jednym z najbardziej dynamicznych rynków na świecie i reprezentują najszybciej rozwijającą się gospodarkę. Stopień penetracji rynku telefonii komórkowej wynosi tam 56 procent, a liczba nowych abonentów miesięcznie — 8,8 milionów. Wzrost produktu krajowego brutto w 2009 roku wyniósł 9 procent, zaś wzrost przychodów powoduje zwiększenie mocy nabywczej i bogactwa materialnego. Jednakże ten ogromny kraj charakteryzuje się również dużą zmiennością geograficzną. Rynki miejskie, wiejskie i młodzieżowe wykazują szczególnie dużą różnorodność w zakresie poziomu zaawansowania użytkowników oraz popytu na usługi.

Douglas Gilstrap, wiceprezes i dyrektor ds. strategii w firmie Ericsson podkreśla wagę Chin na światowym rynku telekomunikacyjnym: „Ogromna i coraz bardziej prosperująca ludność Chin oraz Indii będzie miała duży wpływ na rozwój rynku telekomunikacyjnego. Badanie zawiera najnowsze szczegółowe informacje, które są potrzebne zarówno nam, jak i naszym partnerom biznesowym, aby czynnie uczestniczyć w tym rozwoju. Zrozumienie zachowania użytkowników odgrywa kluczową rolę przy promowaniu innowacji w modelach technologicznych i biznesowych”.

Miasta: Miasta w Chinach przeżywają napływ ludności, a mieszkańcy pragną i uzyskują najnowocześniejsze, zaawansowane usługi Internetu mobilnego. Zainteresowanie najnowszymi technologiami jest ogromne. Szybki wzrost przychodów (8,8 procent z roku na rok w 2009 r.) oraz chęć eksponowania statusu spowodowały, że Chiny stały się drugim co do wielkości odbiorcą produktów i usług luksusowych na świecie. Telefony komórkowe są wszędzie. Z kolei połączenia przewodowe są mniej popularne. Dlatego też ludność używa do korzystania z usług danych i usług głosowych swoich telefonów komórkowych, a nie laptopów.

Mieszkańcy miast coraz częściej uznają dostęp do Internetu za usługę niezbędną. Ich dostęp do usług i kontakty społeczne opierają się na Internecie. Zainteresowanie światem poza granicami Chin również ma wpływ na zmiany: liczba chińskich turystów zagranicznych w tym roku osiągnie 54 miliony, w porównaniu z zeszłorocznymi 47 milionami.

Młodzież: Młodzi Chińczycy, lepiej wykształceni niż ich rodzice, stanowią jeden z najbardziej pożądanych rynków docelowych na świecie. Ich konsumpcja usług jest porównywalna z młodzieżą z Wielkiej Brytanii, Szwecji czy Stanów Zjednoczonych, a nawet ją przekracza. Chętnie korzystają z nowych technologii i dobrze czują się w świecie cyfrowym. Są też świadomi swojego statusu i jako reprezentanci pokolenia jedynaków bardziej zamożni niż poprzednie pokolenia.

Wsie: Mimo postępującej migracji do miast i zwiększającej się liczby osób zmieniających miejsce zamieszkania w poszukiwaniu pracy, duża ilość ludności Chin nadal mieszka w obszarach wiejskich. Przychody w tych obszarach się zwiększają, podobnie jak popyt na produkty technologiczne. Jednakże abonenci w tych obszarach używają telefonów komórkowych prawie wyłącznie do realizacji usług głosowych. Odpowiedni dobór usług, łatwość użycia oraz ceny są kluczowymi czynnikami mającymi wpływ na zainteresowanie mobilnym Internetem.

Ericsson ConsumerLab bada zachowania klientów oraz ich opinie na temat produktów i usług telekomunikacyjnych. Pozwala to operatorom lepiej zrozumieć klientów i opracować strategie generujące przychody.

Prace są oparte na globalnym programie badawczym uwzględniającym coroczne wywiady z 40 tysiącami konsumentów w ponad 30 krajach, którzy reprezentują opinie ponad 1,1 miliarda ludzi. Globalny program badawczy jest oparty zarówno na ilościowym jak i jakościowym badaniu rynku konsumenckiego. Dotyczy on zarówno ogólnych kwestii rynkowych, trendów konsumenckich, jak i szczegółowych badań konkretnych obszarów.

W dniach 17-19 maja w Szanghaju odbyło się dwudniowe globalne wydarzenie medialne — forum innowacji biznesowej firmy Ericsson. Spotkanie otworzył swoim gościnnym przemówieniem znany chiński ekonomista, dr Fan Gang. Przedstawił on analizę przyszłych scenariuszy gospodarczych w Chinach.

Zhu Lijun z firmy China Unicom oraz Bill Huang z firmy China Mobile również wystąpili w ramach tej konferencji i przestawili swoje wizje interesujących zmian na rynku. W wydarzeniu wzięli udział również przedstawiciele chińskich firm internetowych, firmy Lenovo oraz reprezentanci kierownictwa firm ST-Ericsson i Ericsson.

źródło: Ericsson

News Kiedy potrzebne jest tłumaczenie oprogramowania?

Branża informatyczna i IT często korzysta z usług tłumaczenia. Wpływa to na rozwój firmy na arenie międzynarodowej, wsparcie dla użytkowników z innych krajów, promowanie nowoczesnych technologii, a także wzrost zainteresowania daną marką. Tłumaczenia mogą obejmować oprogramowanie, w tym aplikacje i gry. Kiedy przyda się wykonanie przekładu programu? O czym trzeba pamiętać? czytaj więcej

News Jakie trendy będą kształtować pozycjonowanie stron w nadchodzących latach?

Pozycjonowanie stron to dziedzina marketingu internetowego, która ciągle ewoluuje. Co roku pojawiają się nowe trendy i zmiany w algorytmach wyszukiwarek, co wpływa na strategie SEO. Warto zastanowić się, jakie trendy będą kształtować przyszłość SEO i jak przygotować się na nadchodzące wyzwania. czytaj więcej

News Przegląd i prognozy rozwoju rynku telekomunikacyjnego w Polsce na lata 2023-2028

Odkryj kluczowe aspekty i przyszłość rynku telekomunikacyjnego w Polsce, analizując unikalne dane, trendy konsumenckie oraz prognozy rozwoju na najbliższe lata. czytaj więcej

News Aktualne trendy w zatrudnianiu pracowników IT

W stale ewoluującym krajobrazie technologii, proces i strategie zatrudniania pracowników IT przeszły znaczące zmiany. czytaj więcej