Archiwalne

Rekompensata dla klientów usługi multipakiet tp

13.06.2008

Abonenci usługi multipakiet tp, którzy nie skorzystali z ulgi internetowej w rozliczeniach za 2007 rok mogą zwrócić się do TP o przyznanie rekompensującego bonusu.

W związku z licznymi zapytaniami Abonentów Telekomunikacji Polskiej S.A. korzystających z usługi multipakiet tp., dotyczącymi braku możliwości odliczenia w corocznych zeznaniach podatkowych ulgi internetowej Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej przychylając się do wniosków Abonentów, zwrócił się do TP o odniesienie się do zaistniałej sytuacji oraz o przedstawienie propozycji zrekompensowania strat finansowych, na jakie zostali narażeni Abonenci usługi multipakiet tp w związku z brakiem możliwości skorzystania z ulgi internetowej.

W wyniku prowadzonych rozmów ostatecznie dopiero w dniu 4 czerwca br. Prezes UKE uzyskał wyjaśnienia w tej kwestii.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, podstawą do skorzystania z ulgi internetowej jest udokumentowanie poniesionych kosztów, rachunkami za usługę stałego dostępu do sieci Internet z wyszczególnieniem tej usługi. W przypadku Abonentów Telekomunikacji Polskiej S.A. korzystającymi z usługi multipakiet tp, skorzystanie z ulgi internetowej jest obecnie niemożliwe. Taka sytuacja spowodowana jest wystawianiem przez operatora zbiorczego rachunku za wszystkie usługi wchodzące w skład usługi multipakiet tp.

Urzędy skarbowe, ze względu na fakt, iż na wystawionej fakturze widnieje kwota zbiorcza za pakiet usług, bez wyszczególnienia kwoty za usługę stałego dostępu do sieci Internet, kwestionują takie odliczenia.
Na Telekomunikacji Polskiej S.A. ciąży obowiązek wystawienia faktury za wykonaną usługę, w tym przypadku usługę pakietową, jaką jest usługa multipakiet tp, jednakże bez konieczności wyszczególniania na fakturze wartości poszczególnych świadczeń wchodzących w skład usługi złożonej.

Należy więc przyjąć, iż zapis na obecnej fakturze za usługę multipakiet tp jest zgodny z prawem i operator w tym przypadku nie ma obowiązku wyszczególniania w fakturze za multiapkiet tp opłaty za dostęp do sieci Internet.

Jednakże Telekomunikacja Polska S.A. poinformowała Prezesa UKE, iż rozumiejąc dyskomfort Klientów związany z brakiem możliwości skorzystania z ulgi za poprzedni rok podatkowy proponuje wszystkim Abonentom usługi multipakiet tp, którzy zgłoszą się do operatora bonus, w postaci bezpłatnego dostępu do Pakietu telewizyjnego L na okres 3 kolejnych miesięcy o łącznej wartości 180 zł brutto.

Operator w swoich wyjaśnieniach wskazuje również na fakt, iż pomimo braku możliwości skorzystania w chwili obecnej z ulgi podatkowej, Abonenci korzystający z usługi multipakiet tp zyskują 514 zł rocznie wybierając usługę pakietową. Kwota ta wynika z różnicy pomiędzy zakupem oddzielnych usług, a wyborem usługi pakietowej.

źródło: TPSA

News Pendrive z logo firmy - jak dopasować pojemność, design i funkcje do potrzeb odbiorców

Technologia pędzi do przodu, wymuszając na firmach ciągłe poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, także w obszarze gadżetów reklamowych. czytaj więcej

News Poznaj punkty dostępowe serii GWN firmy Grandstream

Punkty dostępowe Wi-Fi firmy Grandstream ewoluowały na przestrzeni lat. Od pierwszego punktu dostępowego Wi-Fi, GWN7600, po najnowsze modele z Wi-Fi 6E, urządzenia GWN są wykorzystywane przez klientów na całym świecie, pomagając firmom, szkołom i rządom w zapewnieniu potężnych sieci bezprzewodowych.

Obecnie mamy ponad:
• 20 punktów dostępowych Wi-Fi,
• 6 routerów (wifi i przewodowych),
• 32 przełączniki sieciowe,
• 3 platformy do konfiguracji i zarządzania wdrożeniami

W tym artykule spojrzymy na serię GWN jako całość, przyglądając się różnicom, kluczowym funkcjom i dostarczając wstępną wiedzę potrzebną do rozpoczęcia pracy z naszymi punktami dostępowymi GWN.
czytaj więcej

News Jak voice bot AI sprawdza się w call center?

W dobie cyfrowej transformacji, call center przechodzą ewolucję, adaptując nowoczesne technologie do usprawnienia obsługi klienta. Wśród nich, voice boty AI (sztuczna inteligencja) odgrywają kluczową rolę, redefiniując sposób interakcji z klientami. Te inteligentne systemy, wykorzystujące zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzanie języka naturalnego, oferują szereg korzyści, które mogą diametralnie zmienić krajobraz obsługi klienta w centrach kontaktowych.

czytaj więcej

News O jakie dokumenty zadbać prowadząc sklep internetowy?

Wirtualna przestrzeń stała się nowym placem handlowym, a sklepy internetowe zdobywają serca konsumentów. Jednak za kulisami e-biznesu kryje się cała gama dokumentów, które są kluczowe dla jego bezpieczeństwa i funkcjonowania. Oto podróż po niezbędnych dokumentach, które musisz mieć na uwadze, prowadząc swój własny sklep internetowy. Bo w tej cyfrowej ekspedycji warto mieć mapę, by uniknąć niepotrzebnych kłopotów. Przygotujmy się do rozszyfrowania tajemniczych dokumentów e-handlu! czytaj więcej