Archiwalne

Research In Motion przedstawia BlackBerry Mobile Voice System 5

26.04.2010


Firma Research In Motion zaprezentowała BlackBerry® Mobile Voice System 5 (BlackBerry MVS 5) dający możliwość wykonywania połączeń głosowych za pośrednictwem Wi-Fi® w pracy, domu i w każdym innym miejscu, w którym mamy dostęp do bezprzewodowego Internetu. System współpracuje z Cisco® Unified Coommunications Manager i umożliwia wykonywanie oraz odbieranie korporacyjnych połączeń telefonicznych z wykorzystaniem stacjonarnego numeru telefonu za pośrednictwem smartfonów BlackBerry®. Dzięki nowej wersji BlackBerry Mobile Voice System użytkownik może dzielić jeden numer telefonu między smartfon BlackBerry a telefon stacjonarny.

Coraz większa mobilność i rosnąca liczba osób pracujących z domu jest poważnym wyzwaniem dla firm, które chcą zapewnić swoim pracownikom możliwie wygodną dostępność pod jednym numerem telefonu i ograniczyć przy tym koszty. Dzięki nowemu rozwiązaniu połączenia telefoniczne wykonywane przez BlackBerry MVS 5 są kierowane za pośrednictwem korporacyjnego systemu telefonicznego bądź Private Branch Exchange (PBX)*. Pozwala to, z zachowaniem obowiązujących w firmie procedur, w znaczący sposób ograniczyć koszty roamingu i rozmów międzymiastowych. Kolejną korzyścią dla pracowników jest także dostępność pod jednym numerem telefonu, wspólnym dla smartfonu BlackBerry oraz telefonu stacjonarnego na biurku. Dzięki BlackBerry MVS 5 pracownicy są dostępni pod służbowym numerem telefonu w każdym miejscu i mogą korzystać z wygodniejszego, niż w przypadku telefonów stacjonarnych sposobu wybierania numerów oraz przenosić połączenia ze smartfonu BlackBerry na telefon stacjonarny. Nowe funkcjonalności są proste w użyciu – telefon na biurku pracownika i jego smartfon BlackBerry dzwonią jednocześnie, a dostęp do BlackBerry MVS z poziomu smartfonu odbywa się za pomocą znanego użytkownikom interfejsu.

„BlackBerry Mobile Voice System 5 zapewnia bezprzewodowe rozszerzenie możliwości korporacyjnego systemu telefonicznego i wykonywanie połączeń głosowych za pośrednictwem sieci Wi-Fi w pracy, domu i w każdym innym miejscu, w którym możliwy jest dostęp do bezprzewodowego Internetu. Dla firm z takich sektorów jak budownictwo, sprzedaż czy usługi profesjonalne jest to ogromna szansa, by zwiększyć produktywność pracowników, którzy pracują poza siedzibą przedsiębiorstwa lub w domu.” – mówi Alan Panezic, VP, Platform Product Management, Research In Motion. – „Najnowsza wersja BlackBerry MVS pozwala przedsiębiorcom na bardziej efektywne inwestycje w korporacyjny system telefoniczny, przystosowywanie się do rosnących potrzeb pracowników poszukujących bardziej elastycznych warunków pracy oraz zwiększenie produktywności i zmniejszenie kosztów rozmów prowadzonych w roamingu.”

Firmy RIM i Cisco współpracowały w celu integracji rozwiązania BlackBerry MVS 5 z Cisco Unified Communication Manager i zwiększenia korzyści dla ich użytkowników. Przeprowadzono testy pod kątem interoperacyjności dzięki czemu będzie ono wspierane zarówno przez RIM, jak i Cisco.

Laurent Philonenko, VP and General Manager, Unified Communication Business Unit, Cisco dodaje: “BlackBerry Mobile Voice System oraz Cisco Unified Communications Manager udostępniają oraz rozszerzają funkcjonalności telefonii Cisco IP dla użytkowników smartfonów BlackBerry w przedsiębiorstwach różnej wielkości . Dzięki Cisco Unified Wireless Network nasi klienci będą mogli korzystać z możliwości prowadzenia bezpiecznych rozmów głosowych za pośrednictwem sieci Wi-Fi oraz wysokiej jakości rozmów telefonicznych za pomocą smartfonów BlackBerry.”

Zaawansowane funkcjonalności IT, w które wyposażony jest system BlackBerry MVS 5 pomogą sprawować kontrolę, zarządzać i zabezpieczać współpracą smartfonów BlackBerry z korporacyjnym systemem telefonicznym. Kluczowe funkcjonalności obejmują:

  • Kontrolę nad sieciami Wi-Fi i ustalenie, z których sieci może korzystać pracownik
  • Ustawienie sieci preferencyjnych z opcją prioryteryzacji użycia Wi-Fi lub sieci komórkowej w celu wykonania połączenia
  • Uwierzytelnienie, w celu zapewnienia, że tylko autoryzowane smartfony BlackBerry mają dostęp do korporacyjnego systemu telefonicznego
  • Filtry połączeń przychodzących oparte na listach kontaktów dozwolonych i zablokowanych

Nowa platforma interoperacyjności została także dodana do BlackBerry MVS 5 w celu umożliwienia firmom telekomunikacyjnym włączenia BlackBerry MVS 5 do swojej oferty skierowanej do klientów korporacyjnych. RIM współpracuje z wiodącymi firmami w celu udostępnienia BlackBerry MVS w szerokiej gamie systemów PBX.

BlackBerry MVS 5 będzie dostępny w późniejszym terminie w 2010 roku.

*Połączenia alarmowe będą realizowane wyłącznie poprzez dostępne sieci komórkowe.

źródło: Research In Motion