Archiwalne

Rośnie popularność telefonii internetowej w Polsce

08.01.2008

Z najnowszych badań TNS OBOP, przeprowadzonych na zlecenie IPFON wynika, że – w porównaniu do podobnego badania sprzed roku - wzrosła popularność i wiedza o telefonii internetowej w Polsce.

TNS OBOP przeprowadził badanie w listopadzie 2007 r. na reprezentatywnej próbie 1001 Polaków, w wieku powyżej 15 roku życia. Respondenci zostali zapytani o to, czy wiedzą czym jest telefonia internetowa (tzw. VoIP). Podobnie jak rok temu badanie pokazało, że z telefonii VoIP korzysta regularnie 1 proc. Polaków.

Różnice są widoczne przy kolejnych odpowiedziach: 6 proc. badanych ma świadomość, czym jest VoIP i zdarzyło się im z niego korzystać (przed rokiem 1 proc.), 17 proc. również wie, czym jest VoIP, ale z tego rozwiązania jeszcze nie korzystało (rok wcześniej 5 proc.). Kolejnych 15 proc. coś słyszało o telefonii VoIP (wcześniej – 5 proc.), natomiast 60 proc. nadal nie wie, czym ta telefonia jest (w poprzednim badaniu 88 proc.).

Najwięcej użytkowników telefonii internetowej i największą świadomość o tym rozwiązaniu – podobnie jak przed rokiem - mają osoby młode, a także w średnim wieku, do 39 lat. W porównaniu do poprzedniego badania wskaźniki wzrosły tu nawet kilkakrotnie. Wiedza o technologii VoIP jest największa w dwóch grupach: wśród osób uczących się i studiujących, a także dobrze wykształconych, zajmujących kierownicze stanowiska i prowadzących własną działalność gospodarczą. Najmniej o VoIP wiedzą przede wszystkim osoby słabo wykształcone i starsze.

„Spełniają się na naszych oczach przewidywania ekspertów, którzy prognozowali szybki wzrost zainteresowania i wiedzy o telefonii VoIP. Coraz więcej gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu i tym samym do wielu innych rozwiązań, jakie niesie globalna sieć, wśród których jest również VoIP. Tej rosnącej świadomości społecznej sprzyjają też media, przede wszystkim drukowane, w których od ostatniego badania ukazało się i nadal ukazuje się wiele publikacji dotyczących telefonii internetowej. Wciąż jednak jeszcze bardzo wiele zostało do zrobienia, jeśli idzie o działania edukacyjne i przekonujące Polaków do telefonii internetowej” - mówi Przemysław Siwek, Dyrektor ds. Rozwoju IPFON.

Coraz popularniejsza telefonia VoIP w zupełności zastępuje telefon od dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego i jest wielokrotnie tańsza w użytkowaniu. By z niej korzystać, trzeba mieć dostęp do Internetu oraz urządzenie VoIP, do którego podłącza się tradycyjny aparat telefoniczny. Najczęściej – jak w przypadku IPFON - nie płaci się abonamentu, a jedynie groszowe stawki za wykonane połączenia. Telefonia internetowa oferuje jeszcze bogaty zestaw usług dodanych, jak przekierowanie i blokowanie połączeń, skrzynka głosowa czy wirtualny faks.

Kup bramkę VoIP, router z VoIP lub telefon IP w sklepie BramkiVoIP.pl.

źródło: IPFON

News Jak odebrać paczkę z paczkomatu za pobraniem?

Odbiór paczki za pobraniem z paczkomatu to prosta procedura, która jednak wymaga od odbiorcy spełnienia kilku istotnych kroków. W dzisiejszych czasach, dzięki rosnącej popularności zakupów internetowych i wygody, jaką oferują paczkomaty, coraz więcej osób korzysta z opcji płatności za pobraniem. Ta metoda pozwala na płatność za zamówiony towar dopiero w momencie jego odbioru, co dla wielu stanowi dodatkowe zabezpieczenie transakcji. Poniżej przedstawiamy szczegółową instrukcję, Jak się odbiera paczki z paczkomatu, zaczynając od powiadomienia o przybyciu przesyłki, a kończąc na sposobach płatności i fizycznym odebraniu paczki.

czytaj więcej

News Co to jest i jak działa czat RCS?

RCS to skrót od wyrażenia "Rich Communication Services". Oznacza ono zaawansowany oraz rozbudowany system wiadomości tekstowych. Głównym celem systemu RCS jest wyparcie klasycznych wiadomości SMS oraz MMS. Mimo że technologia RCS jest znana światu już od ponad 15 lat, to dopiero w 2016 roku zaczęto wdrażać ją u większości operatorów sieci komórkowych. Jakie są korzyści z korzystania z czatu RCS? Czym różni się RCS od klasycznych wiadomości tekstowych oraz MMS? Odpowiedzi na wyżej postawione pytania znajdziesz w tym artykule. czytaj więcej

News Telefonia internetowa a komórkowa – najważniejsze różnice

Telefonia internetowa to niewątpliwie przyszłość komunikacji głosowej. W ostatnich latach technologia ta upowszechniła się oraz zaczęła z powodzeniem wypierać dobrze wszystkim znane rozwiązania, jakimi są telefony stacjonarne oraz komórkowe. Mimo rosnącej popularności telefonii internetowej, wiele osób w dalszym ciągu nie wie, czym właściwie jest telefonia internetowa oraz czym różni się ona od telefonii komórkowej. czytaj więcej