Archiwalne

Rynek 9 - regulacje dla Multimedia Polska-Południe

30.08.2007

Prezes UKE nałożył obowiązki regulacyjne na Multimedia Polska-Południe S.A. na rynku 9.

W decyzji wydanej 29 sierpnia 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej ustalił, że na rynku świadczenia usługi zakańczania połączeń w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej Multimedia Polska-Południe S.A. z siedzibą w Gdyni, zgodnym z obszarem sieci, w której następuje zakończenie połączenia, nie występuje skuteczna konkurencja.

W związku z tym Prezes UKE wyznaczył Multimedia Polska-Południe S.A. jako przedsiębiorcę telekomunikacyjnego zajmującego znaczącą pozycję na tym rynku oraz nałożył na Spółkę następujące obowiązki regulacyjne:

  • obowiązek polegający na uwzględnianiu uzasadnionych wniosków przedsiębiorców telekomunikacyjnych o zapewnienie im dostępu telekomunikacyjnego, w tym użytkowania elementów sieci oraz udogodnień towarzyszących, w zakresie świadczenia usługi zakańczania połączeń w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej Multimedia Polska-Południe S.A.
  • obowiązek polegający na równym traktowaniu przedsiębiorców telekomunikacyjnych co do dostępu telekomunikacyjnego w zakresie usług zakańczania połączeń w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej spółki Multimedia Polska-Południe S.A., w szczególności przez oferowanie jednakowych warunków w porównywalnych okolicznościach, a także oferowanie usług oraz udostępnianie informacji na warunkach nie gorszych od stosowanych w ramach własnego przedsiębiorstwa lub w stosunkach z podmiotami zależnymi;
  • obowiązek polegający na ogłaszaniu informacji w sprawach zapewnienia dostępu telekomunikacyjnego, w tym specyfikacji technicznych sieci i urządzeń telekomunikacyjnych, charakterystyki sieci, zasad i warunków świadczenia usług oraz korzystania z sieci, a także opłat).
  • Decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu.

    Multimedia Polska - Południe S.A. jest operatorem telekomunikacyjnym świadczącym usługi w sieci stacjonarnej na poziomie detalicznym i hurtowym. W dniu 27 grudnia 2006 r. spółka Multimedia Polska – Południe S.A. przejęła następujące spółki:

    Multimedia Polska - Brzesko S.A.,
    Multimedia Polska - Dębica S.A.,
    Multimedia Polska - Konin S.A.,
    Multimedia Polska - Wschód S.A.

    Rynek świadczenia usługi zakańczania połączeń w poszczególnych stacjonarnych sieciach telefonicznych jest rynkiem charakterystycznym jeśli chodzi o pozycję rynkową przedsiębiorców na nim działających. Mamy tu bowiem do czynienia z sytuacją, w której każdy operator stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej jest jedynym dostawcą usługi zakańczania połączeń we własnej sieci. Przyłączenie użytkownika końcowego do sieci operatora powoduje, że tylko on uzyskuje techniczną możliwość zakańczania połączeń kierowanych do lokalizacji (numerów) tego użytkownika, funkcjonujących w jego sieci. Oznacza to, że każdy operator jest monopolistą w zakresie zakańczania połączeń we własnej sieci.

    Opisana powyżej sytuacja występuje na rynku zakańczania połączeń w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej Multimedia Polska - Południe S.A. Operator ten posiada zatem pozycję dominującą w rozumieniu prawa konkurencji i prawa wspólnotowego, której odpowiednikiem w Prawie telekomunikacyjnym jest pozycja znacząca.

    W takich okolicznościach istnieje konieczność nałożenia na operatora posiadającego pozycję znaczącą obowiązku oferowania dostępu do jego sieci i połączeń z siecią, w określonych warunkach, w celu rozwoju konkurencji zarówno na rynku hurtowym, jak i detalicznym.

    źródło: UKE

    News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska

    Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
    Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej

    News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska

    Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
    Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej

    News Voicebot w branżach niszowych - jak go wykorzystać?

    Nie od dziś wiadomo, że w przestrzeni internetowej ciągle ma miejsce automatyzacja różnego typu zadań, związanych np. ze sprzedażą czy też innymi przestrzeniami komunikacyjnymi. Korzystanie przez różnego rodzaju firmy z botów głosowych, nie jest już żadnym novum. Posiadanie głosowych asystentów w bankach, na infoliniach oraz w innych miejscach nikogo już nie dziwi. Jednym tego typu botów głosowych jest Voicebot. Gwałtowny rozwój sztucznej inteligencji sprawi, że w niedalekiej przyszłości dojdzie do optymalizacji procesów sprzedażowych, a być może asystent głosowy będzie nas rejestrował do lekarza itp. "Automatic speech recognition", czyli automatyczne rozpoznawanie mowy ludzkiej przez komputer to coś, na co warto postawić już dziś. czytaj więcej

    News Najnowsze trendy w oświetleniu LED - artykuł dla entuzjastów designu wnętrz

    Oświetlenie LED to rewolucyjne rozwiązanie, które odmienia sposób, w jaki postrzegamy oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne. Dzięki niskim kosztom energii, długiej żywotności i szerokiemu wyborowi kolorów i efektów świetlnych, oświetlenie LED zyskuje coraz większą popularność wśród entuzjastów designu wnętrz. czytaj więcej

    News Co lepsze - abonament, czy telefon na kartę?

    Telefony komórkowe są obecnie nieodłączną częścią życia każdego z nas. Znajdziemy je w niemal każdej torebce czy kieszeni. Osoby analizujące oferty operatorów telekomunikacyjnych bardzo często zastanawiają się jednak, co będzie lepsze - telefon na kartę czy abonament? Zarówno pierwsze, jak i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Co zatem wybrać? czytaj więcej

    News Systemy płatności online - poradnik dla niezdecydowanych

    Różnorodność kanałów płatności e-commerce utrudnia wybór najlepszych rozwiązań dla sklepu internetowego, ale stwarza też sporo możliwości. Z pewnością warto stawiać na popularne metody płatności, które będą najmniej problematyczne dla klientów. W artykule opowiemy o tym, które rozwiązania są szczególnie cenione wśród konsumentów. Wśród kryteriów selekcji warto też wyróżnić wygodę użytkowania, bezpieczeństwo, przejrzyste zasady, łatwość integracji z e-sklepem czy system raportowania. czytaj więcej