Archiwalne

Rynek domen .pl w drugim kwartale 2009

16.07.2009

Drugi kwartał 2009 roku zakończył się wynikiem 1 438 023 aktywnych nazw w domenie .pl. W ciągu trzech ostatnich miesięcy zarejestrowano prawie 200 tys. nowych domen. Tym samym Polska w dalszym ciągu znajduje się na szóstym miejscu w rankingu TLD państw Unii Europejskiej.

Jak wynika z najnowszego raportu na temat rynku domen z końcówką .pl, analizującego drugi kwartał 2009 r., w poszczególnych miesiącach liczba rejestracji była bardzo wyrównana: kwiecień - 63 803, maj - 67 045, czerwiec - 67 620. Dziennie rejestrowanych było średnio 2 181 domen, co jest lepszym wynikiem w rekordowym pod tym względem roku 2008.

W drugim kwartale 2009 roku poziom odnowień wyniósł prawie 62 proc. (dla porównania: 66 proc. w pierwszym kwartale 2009 roku). Niższy wskaźnik odnowień domen .pl, które zostały zarejestrowane na początku roku 2008, jest wynikiem licznych promocji przeprowadzonych przez partnerów NASK, pozwalających klientom rejestrować domeny za darmo lub w cenie poniżej 1 zł. W efekcie po roku, duża część takich nazw nie jest przedłużana.

W programie partnerskim NASK uczestniczy 112 partnerów. HOME.PL i NetArt to zdecydowani liderzy rynku partnerskiego - 50% ogółu domen .pl jest obsługiwana właśnie przez nich. Firma AZ.pl utrzymała 9% udział w rynku, a Consulting Service - 8%. Zmianą, zaobserwowaną przez autorów raportu, jest wzrost udziału firmy Michau Enterprises z 3% do 4%.

źródło: Nask

Wiadomości firmowe 12. Międzynarodowa Konferencja „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie” 18 i 19 września w Warszawie

Jak młodzież korzysta z sieci, skala kontaktu dzieci z pornografią, problem uzależnienia od internetu, najnowsze trendy w profilaktyce - to tylko niektóre tematy poruszane podczas największej w Polsce konferencji poświęconej bezpieczeństwu dzieci i młodzieży w internecie, która rozpoczyna się 18 września w Warszawie. Uczestnicy wydarzenia będą również dyskutować o pozytywnej roli internetu w edukacji. czytaj więcej

Wiadomości firmowe 12. Międzynarodowa Konferencja „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie” 18 i 19 września w Warszawie

Jak młodzież korzysta z sieci, skala kontaktu dzieci z pornografią, problem uzależnienia od internetu, najnowsze trendy w profilaktyce - to tylko niektóre tematy poruszane podczas największej w Polsce konferencji poświęconej bezpieczeństwu dzieci i młodzieży w internecie, która rozpoczyna się 18 września w Warszawie. Uczestnicy wydarzenia będą również dyskutować o pozytywnej roli internetu w edukacji. czytaj więcej

News Skuteczność marketingu SMS w erze cyfrowej

W dzisiejszych czasach, kiedy dominujący udział w komunikacji marketingowej zdobyły platformy cyfrowe, takie jak media społecznościowe i e-mail marketing, marketing SMS zyskuje na znaczeniu jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi dotarcia do klientów. Marketing SMS, znany również jako reklama SMS, to strategia, która polega na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych do grupy docelowej w celu promocji produktów, usług lub budowania relacji z klientami. czytaj więcej

News Jak szybko i bezpiecznie doładować telefon?

Istnieją różne sposoby na to, by doładować swój telefon. Sporo opcji oferuje Orange: od tych tradycyjnych, czyli poprzez kupienie doładowania w sklepach i w wyznaczonych punktach, po metody internetowe. Wybierając drugą opcję, możesz wykonać doładowanie z dowolnego miejsca – z domu, szkoły, pracy czy nawet w autobusie. To wygodne rozwiązanie dla każdego, kto ceni sobie wolność i swój czas. Sprawdź, jak doładować konto w Orange przez internet, by było szybko i bezpiecznie. czytaj więcej

News Jak wykorzystać VR w nowoczesnym marketingu?

Rzeczywistość wirtualna ma więcej punktów stycznych z naszym życiem i doświadczaniem różnych rzeczy, niż możemy sobie wyobrazić. Widać to choćby na przykładzie marketingu i wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom wymagających klientów. Między innymi w przypadku e-commerce. czytaj więcej

News Lenovo ThinkPad - kultowy laptop dla biznesu

Gdy Richard Sapper w latach 90' zaprojektował pierwszego ThinkPada, pewnie nawet on sam nie spodziewał się, że zastosowane w nim rozwiązania będą rozwijane do dziś i stworzą tak cenioną przez biznes rodzinę laptopów. czytaj więcej