Europejskie domy wypełnione są nowoczesną elektroniką, a z samych urządzeń – smartfonów, tabletów czy telewizorów korzystamy coraz dłużej - już 7,7 godzin dziennie. Jak wszechobecna technologia zmienia nasze relacje z najbliższymi i przyjaciółmi? Badania zrealizowane na zlecenie Samsung doprowadzają do zaskakujących rezultatów.
Wyniki badania Samsung Techonomic Indexprzeprowadzonego we współpracy z Ipsos Mori wśród mieszkańców pięciu europejskich krajów przynoszą dokładny obraz naszego stylu życia i sposobu, w jakim komunikujemy się ze sobą. Pomimo wciąż przyspieszającego tempa życia i wzrastającej liczby rodzin, których członkowie żyją w różnych miastach, nasze relacje z najbliższymi oceniamy coraz lepiej.
Niemal dwie trzecie (64%) uważa, że dzięki technologii (m. in. smartfonom, serwisom społecznościowym czy poczcie elektronicznej) więzi w ich rodzinach są silniejsze. Jak często członkowie rodzin posługują się technologią mobilną w kontaktach między sobą?
Przede wszystkim technologia mobilna sprawia, że częściej rozmawiamy z najbliższymi krewnymi. Dotyczy to zwłaszcza rodziców, z którymi dorośli ankietowani rozmawiają co najmniej raz dziennie. Z rodzeństwem kontakt nawiązujemy już nieco rzadziej – co dwa lub trzy dni. Z dziadkami natomiast rozmawiamy co najmniej raz w tygodniu.
Technologia umacnia więc dzisiejsze więzi rodzinne, sprawiając, że są one silniejsze niż we wcześniejszych pokoleniach. Warto przy tym mieć na uwadze, że obecnie zaledwie jedna trzecia członków rodziny mieszka w tym samym mieście lub wsi. We wcześniejszych pokoleniach w tej samej miejscowości mieszkała niemal połowa członków rodzin.
Dzięki badaniu można również zaobserwować różnice dotyczące siły więzi rodzinnych między różnymi krajami Europy. Nie powinien dziwić fakt, że to Włosi i Hiszpanie są najsilniej związani ze swoimi rodzicami – ponad jedna trzecia (odpowiednio 38% i 36%) osób będących w kontakcie ze swoimi rodzicami komunikuje się z nimi co najmniej raz dziennie. Jest to oczywiście efekt kultury południowców, dla których rodzina stanowi najwyższą wartość. Z kolei w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii zaledwie jeden na pięciu respondentów (odpowiednio 13%, 11% i 18% ) kontaktuje się z rodzicami częściej niż raz dziennie.
Technologia pomaga sprostać wyzwaniom związanym z funkcjonowaniem w realiach współczesnego świata, jak życie w oddaleniu od najbliższych lub praca po godzinach. Dzięki firmom takim jak Samsung, klienci będą mogli korzystać z coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań, dzięki którym komunikacja będzie jeszcze szybsza i prostsza.
źródło: Samsung
News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS
W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcejNews Jak rozpoznać potencjał bezlusterkowca Canon w fotografii?
Pierwsze aparaty pozbawione lustra zyskały popularność dzięki niewielkiej wadze i kompaktowym gabarytom, co umożliwiło wygodniejsze korzystanie z nich w terenie. Dziś zainteresowanie tym segmentem systematycznie rośnie, a producenci prześcigają się w udoskonalaniu kolejnych generacji. W przypadku marki Canon od kilku lat trwa intensywny rozwój nowych rozwiązań, które sprostają oczekiwaniom zarówno początkujących miłośników fotografii, jak i profesjonalistów. Nowoczesne modele oferują rewelacyjną jakość obrazu, a dostępność coraz większej liczby dedykowanych obiektywów sprawia, że można je dopasować do rozmaitych potrzeb. Dzięki temu bezlusterkowiec Canon nie jest już traktowany jako sprzęt „do torby podróżnej”, lecz pełnoprawne narzędzie kreatywnego działania. czytaj więcejNews Samsung Galaxy S25, S25 Ultra i S25+ - który model wybrać?
Miłośnicy doczekali się! Samsung wprowadził na rynek nową serię smartfonów Galaxy S25, w której znajdziemy modele S25, S25+ oraz S25 Ultra. Każdy z nich to, oprócz pewnych podobieństw, unikalne funkcje i specyfikacje, dostosowane do różnych potrzeb użytkowników. Wybór odpowiedniego modelu może być wyzwaniem, dlatego warto przyjrzeć się bliżej ich cechom, aby podjąć świadomą decyzję. Porównujemy te trzy urządzenia, analizując ich kluczowe różnice i zalety, aby pomóc Ci wybrać smartfon idealnie dopasowany do Twoich oczekiwań.1. Samsung Galaxy S25 - na podstawowe potrzeby i mniejszy budżet
2. Samsung Galaxy S25+, czyli starszy brat
3. Najmocniejszy zawodnik, czyli Samsung Galaxy S25 Ultra czytaj więcej