Samsung Electronics, lider rynku rozwiązań mobilnych, ogłosił wprowadzenie platformy bada 2.0 dla smartfonów. Ulepszona wersja systemu operacyjnego bada obsługuje teraz standard Near Field Communication (NFC), aplikacje sieciowe wykorzystujące HTML 5 i WAC, multitasking, skalowalny interfejs użytkownika, a także funkcje rozpoznawania mowy.
Samsung poprawił wygodę użytkowania systemu bada dzięki personalizowanemu ekranowi blokady, zarządzaniu układem ekranu oraz dźwiękowi 3D. Od momentu swojej oficjalnej premiery system bada ciągle ewoluował, by uprzyjemnić użytkownikom korzystanie z urządzeń oraz by umożliwić projektantom oprogramowania tworzenie bogatych w funkcje aplikacji. Dzięki powyższym ulepszeniom nowa platforma jest teraz w stanie dorównać innym popularnym systemom instalowanym w smartfonach.
- Niezmiernie cieszy nas sukces oryginalnej platformy bada, która wystartowała podczas zeszłorocznego kongresu MWC. Wykorzystaliśmy ją jako bazę do opracowania bada 2.0, tworząc tym samym wszechstronną i rozbudowaną platformę, która kontynuować będzie sukces swojej poprzedniczki – powiedział JK Shin, Prezes i Dyrektor Działu Mobile Communications Samsung Electronics. Stworzyliśmy i umocniliśmy również ekosystem otaczający system bada 2.0, by zapewnić, że projektanci oprogramowania będą mogli tworzyć aplikacje, których potrzebują i pragną nasi klienci.
Platforma bada 2.0 wyposażona jest również w nowy i ulepszony pakiet narzędzi programistycznych (Software Development Kit – SDK), umożliwiający deweloperom tworzenie aplikacji na różnych systemach operacyjnych dla komputerów. SDK zawiera również dodatkowe funkcje, takie jak zaawansowaną analizę kodu oraz szybszy symulator, co daje projektantom lepszy wgląd w działanie ich aplikacji.
Dzień Projektanta z systemem bada
Platforma bada 2.0 ujawniona została podczas Dnia Projektanta (bada Developer Day), w którym uczestniczyło ponad 200 projektantów aplikacji z całego świata. Dzień Projektanta zorganizowany został w ramach konferencji ADC (Application Developer Conference – Konferencja Projektantów Aplikacji) odbywającej się w trakcie App Planet, wydarzenia specjalnego, które miało miejsce podczas Mobile World Congress w Barcelonie. Samsung prowadził Dzień Projektanta z systemem bada w ponad 40 krajach, regularnie zyskując zainteresowanie projektantów aplikacji dla systemu bada.
Dzień Projektanta z systemem bada, który odbył się podczas Mobile World Congress (MWC), miał miejsce w rocznicę startu pierwszego telefonu opartego na platformie bada – Samsung Wave (GT-8500) – i jednocześnie umożliwił dokonanie analizy wyników za zeszły rok. Projektanci dowiedzieli się, w jaki sposób Samsung Apps (sklep z aplikacjami Samsunga) rozwijał się wraz z sukcesem serii Wave. Łączna liczba pobrań aplikacji na całym świecie ma niedługo przekroczyć 80 milionów, co jest dowodem na rosnącą popularność aplikacji bada wśród użytkowników smartfonów.
Deweloperom przedstawiono ideologię i strategię związaną z platformą bada 2.0. Program wsparcia dla projektantów bada został omówiony w kontekście dążeń firmy Samsung do stworzenia w oparciu o system bada idealnego ekosystemu dla telefonów komórkowych, przedstawiono też różne usługi wsparcia technicznego demonstrujące zaangażowanie Samsung we współpracę z projektantami aplikacji dla platformy bada.
Samsung Electronics na bieżąco rozszerza swoje programy wsparcia i powiększa liczbę partnerów, z którymi współpracuje, aby większa liczba projektantów mogła doświadczyć prawdziwych korzyści, jakie niesie z sobą bada. Dzień Projektanta zademonstrował to przy pomocy sesji „Błękitny ocean w bada”, podczas której omówiono szereg popularnych aplikacji. Przedstawiono również programy „Com2uS” i „Zkatter”, które otrzymały pozytywne recenzje i były często pobierane ze sklepu Samsung Apps; w trakcie sesji zachęcano projektantów do kontynuowania pracy i przedstawiono im dodatkowy know-how.
O Samsung Media Solutions Center (MSC)
Założone w czerwcu 2008 r. Media Solutions Center (MSC) zajmuje się dostarczaniem treści i usług dla wszystkich urządzeń produkowanych przez Samsung Electronics, poszerzając tym samym ich funkcjonalność. Uwaga konsumentów koncentruje się coraz mniej na technologii sprzętowej, a coraz bardziej na wartości, jaką niosą ze sobą treści i usługi zoptymalizowane dla danego urządzenia. Aby osiągnąć sukces w tym dynamicznym środowisku rynkowym, Media Solution Center napędza demokratyzację ekosystemu treści i usług. Samsung podkreśla swoje kompetencje w dziedzinie zróżnicowanych treści, otwartych platform oraz tworzenia treści dla rozmaitych kanałów usługowych.
źródło: Samsung