Sony Ericsson ogłasił datę 30 września 2008, jako datę oficjalnego wprowadzenia na rynek telefonu Sony Ericsson Xperia X1 – początkowo dostępnego dla odbiorców w Wielkiej Brytanii, w Niemczech i w Szwecji. Telefon będzie udostępniany na innych rynkach w Europie (w tym w Polsce), Azji oraz w Ameryce Łacińskiej przez cały czwarty kwartał 2008 roku.
Emisja internetowa
Aby rozpocząć odliczanie do wprowadzenia na rynek telefonu Xperia™ X1 Sony Ericsson poprowadzi światową emisję internetową na żywo 15 września 2008 o godzinie 13.00 czasu uniwersalnego (GMT) + 1, oferując widzom pierwszą wszechstronną demonstrację aparatu. Emisja internetowa będzie także premierą pierwszego odcinka alternatywnego filmu typu „reality thriller” pt. „Johnny X”. W celu dokonania rejestracji, aby móc oglądać emisję internetową oraz sesję pytań i odpowiedzi z udziałem starszego Product Manager’a Magnus’a J. Andresson’a, trzeba odwiedzić stronę: www.sonyericsson.com/premiere.
„Jesteśmy ogromnie zadowoleni z innowacji zapewniających nowe doświadczenia użytkownikom, które stworzyliśmy dla odbiorców wraz z modelem Sony Ericsson Xperia™ X1”, powiedział Rikko Sakaguchi CVP, a zarazem Head of Creation and Development w Sony Ericsson. „Wszechstronna demonstracja podczas emisji internetowej zaprezentuje ten model jako prawdziwie unikalny. Dziewięciopanelowy ekosystem daje użytkownikowi pełną kontrolę nad podstawowymi doświadczeniami dostępnymi w telefonie, a także pozwala odbiorcom na personalizowanie interfejsu panelu, według ich potrzeb oraz stylu życia. Telefon Sony Ericsson Xperia™ X1 posiada ekran najwyższej klasy na rynku, czterostronne klawisze nawigacji oraz optyczny joystick, co zapewnia bezstresowe doświadczenie przeglądania funkcji. Mając super szybki procesor i dużą prędkość poruszania się w sieci, telefon Sony Ericsson Xperia™ X1 stanowi rzeczywisty pomost pomiędzy potrzebami osobistymi i tymi związanymi z rozrywką i pracą mobilną”.
Johnny X – alternatywny realistyczny thriller
Film "Johnny X" opowiada o młodym człowieku cierpiącym na amnezję, który rozpaczliwie próbuje złożyć w całość swoją tożsamość. Nadawany w sieci thriller składa się z dziewięciu odcinków stworzonych po to, aby zademonstrować bogate, wciągające i eksperymentalne elementy telefonu Sony Ericsson Xperia™ X1.
Fabuła towarzyszy Johnny’emu X w jego misji ku odzyskaniu tożsamości. W miarę dowiadywania się coraz więcej o swoim utraconym życiu i prowadząc wyścig z czasem, bohater aktualizuje telefon Sony Ericsson Xperia™ X1 nowymi treściami, tak aby móc złożyć w całość swoją tożsamość i osobowość. Film pokazuje w jaki sposób telefon ten może być spersonalizowany i dostosowany do indywidualnego trybu życia i potrzeb użytkownika. Czy Johnny X dowie się kim naprawdę jest, zanim będzie za późno?
„Produkowanie thrillera "Johnny X” stworzyło dla nas wciągającą platformę do zaprezentowania wszystkich właściwości i funkcji, których użytkownik może doświadczyć posługując się telefonem Sony Ericsson Xperia™ X1”, powiedział Lennard Hoornik, Head of Marketing w Sony Ericsson. „Interfejs panelu to doskonały sposób na odzwierciedlenie Twojej osobowości i może on być dopasowywany i zmieniany, aby dokładnie dostroić się do Twoich potrzeb w dowolnym czasie. Nie znajdą się dwa telefony Sony Ericsson Xperia™ X1, które miałyby taką samą kombinację paneli; wszyscy jesteśmy indywidualnościami i zasługujemy na telefon, który to odzwierciedli."
Raz na trzy tygodnie jeden odcinek serialu „Johnny X” umieszczany będzie pod adresem: http://www.sonyericsson.com/jonnyx - w każdy poniedziałek, środę i piątek, począwszy od poniedziałku 22 września. Już teraz możesz obejrzeć zwiastun serialu na stronie: http://www.whoisjohnny-x.com/
Światowe wejście na rynek
Oficjalne wprowadzenie na światowy rynek telefonu Sony Ericsson Xperia™ X1 będzie miało miejsce w Tent London, w ramach London Design Week, w dniach od 18 do 21 września 2008. Tent London to jedno z najbardziej wszechstronnych i zróżnicowanych wydarzeń w roku w dziedzinie projektowania. Jest to multi-dyscyplinarne wydarzenie w ekscytującej lokalizacji, które znajdzie uznanie zarówno u projektantów i mediów, jak i u odbiorców – obejmując tematy od sztuki do architektury, od stylu vintage do współczesnego, a także od prac nowych talentów do prac ludzi od dawna wyznaczających trendy i mających ustaloną pozycję.
źródło: Sony Ericsson