Sony Ericsson przedstawia nową strategię GreenHeart i śmiałe plany zredukowania emisji CO2
Sony Ericsson przedstawił cele zredukowania emisji CO2 w całej działalności firmy o 20% do roku 2015[1]. Do tego samego czasu, tj. do 2015 roku, firma zobowiązała się zredukować łączne emisje gazu wpływającego na efekt cieplarniany o 15% w całym "cyklu życia" swoich produktów, włączając w to okres użytkowania ich przez odbiorców, a także zarządzanie utylizacją zużytych telefonów [2].
- Do roku 2015 firma zobowiązuje się do zredukowania emisji CO2 o 20% poprzez działania wewnętrzne;
- Do roku 2015 firma zobowiązuje się dodatkowo zredukować pełen cykl emisji CO2 o 15% dla wszystkich produktów;
- Nowe, pionierskie produkty GreenHeart™ są zobowiązaniem firmy do zredukowania całościowego wpływu na środowisko naturalne jakie ma portfolio produktowe;
Najważniejszym filarem tych zobowiązań jest wprowadzenie nowych, pionierskich produktów Sony Ericsson typu GreenHeart™, co zostało zainaugurowane przez dwa sztandarowe telefony: Sony Ericsson C901 GreenHeart™ oraz Sony Ericsson Naite a także zestaw słuchawkowy Sony Ericsson MH300 - jeden z najbardziej "zielonych" zestawów na rynku. "Zielone" innowacje przedstawione w pionierskich telefonach typu GreenHeart™ przedostaną się do szerszego portfela produktowego, umożliwiając firmie stałe redukowanie niekorzystnego wpływu na środowisko naturalne całego portfela, a także ustanawianie standardów w branży.
Zarówno telefon Sony Ericsson C901 GreenHeart™ oraz Sony Ericsson Naite zostały wyprodukowane przy wykorzystaniu wiodącej w branży technologii Sony Ericsson, którą można nazwać "zielonym środkiem". Jest ona efektem długotrwałego zaangażowania firmy w eliminowanie niebezpiecznych substancji chemicznych z jej telefonów. Wśród innych „zielonych” cech można by wymienić: elektroniczny podręcznik użytkownika, który redukuje zużycie papieru o ponad 90%, mniejsze opakowania, które ograniczają emisję CO2 związaną z transportem o ponad 80%, plastik z odzysku i ładowarka o niewielkim poborze energii. Dzięki tym innowacjom całościowy ślad CO2, jaki pozostawiają po sobie produkty GreenHeart™, jest zredukowany o15%[3].
„Od początku zawiązania spółki joint venture w 2001 roku, Sony Ericsson dążył do przewyższania standardów przemysłowych w usuwaniu szkodliwych substancji oraz w produkcji energooszczędnych ładowarek. Wdrożyliśmy podejście zorientowane na ochronę środowiska naturalnego w odniesieniu do całego cyklu życiowego produktu. Dzięki temu stworzyliśmy telefony o „zielonym środku” oraz zredukowaliśmy emisję CO2 z produktów w trakcie ich eksploatacji. Ponadto zobowiązaliśmy się do końcowej utylizacji produktu w sposób przyjazny dla środowiska", powiedział Dick Komiyama, Prezes Sony Ericsson. „Dzisiejsza informacja o planach zredukowania emisji gazów oraz o nowych, pionierskich produktach GreenHeart™ jest kolejnym krokiem w stronę budowania odpowiedzialnej działalności firmy, ukierunkowanej na dobro środowiska naturalnego. To także najważniejszy filar naszej odświeżonej strategii portfela produktowego”.
Firma zobowiązuje się także do zwiększenia liczby zużytych telefonów zebranych w ramach światowej inicjatywy TakeBack. Firma Sony Ericsson zamierza zebrać rocznie milion telefonów, pochodzących z jej własnej produkcji, od 2011 ułatwiając odbiorcom recycling poprzez dostarczanie nowych lokalizacji i informacji o tym procesie.
Anne-Sofie Andersson, Dyrektor organizacji International Chemical Secretariat (ChemSec) powiedziała: „Sony Ericsson proaktywnie angażuje się w działalność naszej organizacji w sprawie wielu zagadnień dotyczących ochrony środowiska naturalnego, związanych z substancjami chemicznymi. Jako ambitna i twórcza firma, Sony Ericsson aktywnie bierze udział w debacie nad inicjatywami, takimi jak rewizja RoHS, mającymi na celu zredukowanie używania toksycznych środków chemicznych i metali ciężkich w towarach przeznaczonych dla konsumentów.”
„Technologie związane z informacja i komunikacją odgrywają ważną rolę w dostarczaniu mniejszej ilości CO2 na świecie”, powiedział Peter Madden, Chief Executive, Forum dla Przyszłości. „Jesteśmy dumni mogąc współpracować z jednym z wiodących producentów – firmą Sony Ericsson – która zobowiązała się do obniżenia emisji CO2 w stopniu koniecznym, aby uniknąć negatywnych zmian klimatycznych. Jednocześnie decyzja ta pozwala firmie prowadzić swój biznes zgodnie z realiami ekonomii, także ekonomii przyszłości.”
[1] Na podstawie poziomów dla roku 2008
[2] Na podstawie poziomów dla roku 2008. Wpływ działalności firmy Sony Ericsson na globalne zmiany klimatyczne będzie stale mierzony przy pomocy tzw. Greenhouse Gas Protocol - standardu dotyczącego rachunkwości i sprawozdawczości w przedsiębiorstwach. Nazwa "Green House Gas Protocol" jest nazwą handlową inicjatywy ds. pomiaru gazów wpływających na efekt cieplarniany: http://www.ghgprotocol.org/
[3] 15% redukcji CO2 w pełnym “cyklu życia” telefonu Sony Ericsson C902 Cyber-shot™
źródło: Sony Ericsson