Sprint osiąga przewagę konkurencyjną dzięki umowie na innowacyjne usługi sieciowe z Ericsson
Operator telekomunikacyjny Sprint z USA zdystansował konkurentów podpisując umowę na obługę sieci przewodowych i bezprzewodowych z firmą Ericsson, wiodącym dostawcą usług i serwisów dla operatorów telekomunikacyjnych.
7-letnia umowa, łącząca Sprint z firmą Ericsson, daje operatorowi Sprint i milionom jej klientów możliwośc korzystania z uznanego przez praktyków biznesu i ekspetrów ds. telekomunikacji serwisu infrastruktury sieciowej.
Steve Elfman, Prezes Działu Operacji Sieciowych w Sprint wierzy, że to historyczne porozumienie, zwane „Network Advantage” („Przewaga Sieciowa”), ulokuje jego firmę w gronie branżowych liderów pod względem wydajności sieci przewodowych i bezprzewodowych.
„Nasza sieciowa efektywność stanie się jeszcze wyższa dzięki wykorzystaniu doświadczeń firmy Ericsson w obsłudze sieci, ich firmowych rozwiązań oraz wiedzy ponad 30, 000 wysoko wykwalifikowanych specjalistów.” - twierdzi Elfman.
Ten ruch pozwoli podnieść operacyjną wydajność operatora Sprint i umożliwi firmie Ericsson ekspansję na północnoamerykańskim rynku sieciowym. Umowa, z opcją przedłużenia, opiewa na kwotę pomiędzy 4.5 a 5 miliardami dolarów i została zawarta na okres 7 lat.
Transakcja oznacza, że niemal 6,000 pracowników firmy Sprint zacznie wykonywać w trzecim kwartale roku swoje funkcje związane z utrzymaniem sieci, jako pracownicy firmy Ericsson.
Kluczowe elementy strategii „Network Advantage”:
- Sprint utrzymuje pełną własność i kontrolę nad sieciową infrastrukturą, strategią sieciowej działalności i decyzjami inwestycyjnym
- Klienci nadal współpracują bezpośrednio z pracownikami Sprint, tak jak stanowią ich umowy. Sprint utrzymuje pełną kontrolę nad obsługą klientów, zwłaszcza technicznym wsparciem i serwisem
- Sprint zastrzega sobie możliwość wyboru technologii i dostawców
- Ericsson bierze odpowiedzialność za codzienny serwis, zaopatrzenie i konserwację CDMA, iDEN i sieci przewodowych należacych do Sprint
- Ericsson zoptymalizuje zasoby operatora Sprint, takie jak części zapasowe i wyposażenie służące do transmisji. Poza tym dostarczy proces i narzędzia do zarządzania platformami sieciowymi i wsparcia systemów.
- Przeniesieni pracownicy staną się częścią zespołu spółki Ericsson Services Inc., należącej do firmy Ericsson i znajdującej się w Overland Park. Pozwoli to utrzymać zatrudnienie w Stanach Zjednoczonych. Zawarcie umowy nie będzie skutkowało żadnymi redukcjami załogi.
“Ericsson jest podekscytowany perspektywą ekspansji naszego skutecznego modelu biznesowego w kierunku północnoamerykańskim. Ten model umożliwi operatorowi Spring bardziej efektywną obsługę, co jest szczególnie ważne dla klientow firmy” – twierdzi Angel Ruiz, Dyrektor ds. Operacji na region Ameryki Północnej w firmie Ericsson. „Usługa managed services odnosi sukcesy na całym świecie. Kroki operatorów w kierunku redukcji kosztów i poprawienia efektywności przynoszą dobre efekty. To pokazuje, że trend outsourcingu telekomunikacyjnego w przypadku światowych operatorów dotarł do Stanów Zjednoczonych. Z niecierpliwością oczekujemy na wiedzę i umiejętności, które pracownicy operatora Sprint wniosą do firmy Ericsson.”
Sprint oczekuje szybkich zysków płynących ze współpracy z Ericssonem i najlepszych wyników ekonomicznych w branży. Ericsson jest pionierem w usługach managed services zarówno w Europie jak i w regionie Azja–Pacyfik oraz Ameryce Łacińskiej - ma ponad 15-letnie doświadczenie na tym polu i związane z tym setki podpisanych i zrealizowanych umów. Obecnie Ericsson zarządza sieciami, które służą 275 milionom użytkowników. Dodatkowo, ponad 40 procent wszystkich danych przechodzi przez sieci Ericsson.
źródło: Ericsson
Ericsson Birgitta Finnander szefową centrum badawczo - rozwojowego firmy Ericsson w Polsce
Birgitta Finnander objęła stanowisko szefowej R&D Center w Polsce i na Ukrainie. Od 15 czerwca zastąpiła na tym stanowisku Pawła Szczerkowskiego. Nowa szefowa polskiego R&D Center związana jest z firmą Ericsson od 1990 roku. czytaj więcejEricsson Ericsson: Ponad milion nowych abonentów Internetu Mobilnego dziennie
- Opublikowana dzisiaj najnowsza edycja Ericsson Mobility Report przewiduje, że do roku 2022 liczba nowych abonentów usług mobilnej sieci szerokopasmowej wzrośnie o 2,6 miliarda - średnio ponad milion dziennie- W roku 2018 dominującą technologią będzie LTE (znana również jako 4G), co czyni ją najszybciej rozwijającą się technologią mobilną w historii
- W okresie od końca I kw. 2016 r. do końca I kw. 2017 r. łączny ruch w sieciach komórkowych wzrósł o 70 procent czytaj więcej
Ericsson Ericsson przedstawia wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2017 roku
Ericsson przedstawił wyniki finansowe za I kwartał 2017. czytaj więcejEricsson Birgitta Finnander szefową centrum badawczo - rozwojowego firmy Ericsson w Polsce
Birgitta Finnander objęła stanowisko szefowej R&D Center w Polsce i na Ukrainie. Od 15 czerwca zastąpiła na tym stanowisku Pawła Szczerkowskiego. Nowa szefowa polskiego R&D Center związana jest z firmą Ericsson od 1990 roku. czytaj więcejEricsson Ericsson: Ponad milion nowych abonentów Internetu Mobilnego dziennie
- Opublikowana dzisiaj najnowsza edycja Ericsson Mobility Report przewiduje, że do roku 2022 liczba nowych abonentów usług mobilnej sieci szerokopasmowej wzrośnie o 2,6 miliarda - średnio ponad milion dziennie- W roku 2018 dominującą technologią będzie LTE (znana również jako 4G), co czyni ją najszybciej rozwijającą się technologią mobilną w historii
- W okresie od końca I kw. 2016 r. do końca I kw. 2017 r. łączny ruch w sieciach komórkowych wzrósł o 70 procent czytaj więcej