Archiwalne

Sprzeciw do nowego planu TP

26.06.2007

W dniu 21 czerwca 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgłosił sprzeciw do przedłożonego przez Telekomunikację Polską S.A. projektu zmiany Cennika usług telekomunikacyjnych tp w zakresie propozycji rozszerzenia oferty taryfowej Spółki o nowy plan telefoniczny dla klientów biznesowych na dostępie analogowym, umożliwiający wykonywanie "bezpłatnych" połączeń telefonicznych w ramach opłaty abonamentowej.

Prezes UKE stwierdził m.in., że:

  • różnicowanie wysokości  i zasad pobierania opłat ze względu na to, czy abonent do którego kierowane jest połączenie krajowe jest abonentem Spółki, czy innego operatora jest niezasadne z uwagi na fakt, iż koszty tych połączeń w obu przypadkach są takie same. Nie można tym samym uznać, że opłaty te zostały ustalone na podstawie przejrzystych kryteriów, co jest niezgodne z przepisem art. 61 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne;
  • opłaty nie zostały ustalone na podstawie kosztów, co narusza obowiązek określania cen usług na podstawie kosztów ich świadczenia, o którym mowa w art.. 46 ust. 3 pkt 3 lit. c ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Niezgodność z przepisami prawa stanowiła podstawę zgłoszenia sprzeciwu przez Prezesa UKE do przedmiotowego cennika. Cennik objęty sprzeciwem Prezesa UKE nie może wejść w życie.

W dniu 22 czerwca 2007 r. Telekomunikacja Polska SA poinformowała Prezesa UKE, iż wycofuje przedłożone w celu zatwierdzenia projekty:

1) zmiany Cennika usług telekomunikacyjnych tp (rozwiązania dla biznesu) w zakresie wprowadzenia nowego planu telefonicznego na dostępie analogowym,

2) zmiany Cennika usługi linia cyfrowa ISDN tp (rozwiązania dla biznesu) w zakresie wprowadzenia nowego profilu ISDN.

źródło: UKE

Wiadomości firmowe Wywiad z producentem | Energy Logserver: nowoczesne systemy SIEM i SOAR

W zmieniającym się środowisku IT, systemy SIEM (Security Information and Event Management) i SOAR (Security Orchestration, Automation, and Response) są kluczowe dla skutecznego zarządzania bezpieczeństwem informacji. Aby dowiedzieć się więcej o wyzwaniach i innowacjach związanych z tymi technologiami, przeprowadziliśmy wywiad z przedstawicielem Energy Logserver, polskiego producenta rozwiązań SIEM i SOAR. czytaj więcej

News Jak odtworzyć widoki Universal Analytics w GA4 za pomocą Google Looker Studio?

Jedną z największych zmian ostatnich lat jest przejście z Universal Analytics (UA) na Google Analytics 4 (GA4). To przejście oznacza nie tylko zmianę w sposobie zbierania i analizowania danych, ale również konieczność adaptacji do nowego sposobu myślenia o danych i raportach. W tym kontekście, Google Looker Studio jawi się jako potężne narzędzie, umożliwiające użytkownikom dostosowanie i tworzenie niestandardowych widoków raportów, które mogą lepiej odpowiadać na ich specyficzne potrzeby. Celem tego artykułu jest przekazanie wiedzy i umiejętności potrzebnych do efektywnego wykorzystania Looker Studio w celu odtworzenia i nawet ulepszenia tych klasycznych raportów Universal Analytics, zapewniając płynne przejście do nowej ery analityki cyfrowej. Przejście na GA4 nie jest jedynie techniczną aktualizacją, to zmiana paradygmatyczna, która wymaga od marketerów i analityków danych głębszego zrozumienia nowych metryk, modelu danych i możliwości analitycznych. GA4 oferuje bardziej zintegrowane podejście do pomiaru danych użytkowników w różnych urządzeniach i platformach, co jest odpowiedzią na rosnącą potrzebę holistycznego zrozumienia ścieżek klientów. Jednakże, dla wielu użytkowników UA, utrata dostępu do dobrze znanych i często wykorzystywanych widoków raportów może być wyzwaniem. W tym kontekście, Google Looker Studio staje się kluczowym narzędziem w przezwyciężaniu tych wyzwań. Umożliwiając tworzenie dostosowanych raportów, Looker Studio otwiera drzwi do rekonstrukcji tych znanych widoków UA, przy jednoczesnym wykorzystaniu bogatszego zbioru danych i wszechstronności oferowanej przez GA4. Przejście z Universal Analytics (UA) na Google Analytics 4 (GA4) stanowi dla wielu firm i specjalistów od analityki cyfrowej zarówno wyzwanie, jak i okazję. Kluczowe różnice między tymi dwoma platformami są nie tylko odzwierciedleniem ewolucji w technologii webowej, ale również zmieniających się oczekiwań użytkowników i regulacji dotyczących prywatności. Zrozumienie tych różnic jest pierwszym krokiem do skutecznego wykorzystania potencjału GA4 oraz narzędzia jakim jest Google Looker Studio do odtwarzania widoków raportów z UA. czytaj więcej

News KSeF Connector - czym jest ta usługa i dlaczego warto ją wdrożyć w swojej firmie?

W erze cyfryzacji kluczowe dla przedsiębiorstw staje się efektywne zarządzanie dokumentacją finansową, zwłaszcza fakturami. Ważną rolę w tej przemianie odgrywa Krajowy System e-Faktur (KSeF) – platforma opracowana przez Ministerstwo Finansów. KSeF umożliwia wystawianie i odbieranie faktur w formie elektronicznej, rewolucjonizując dotychczasowe metody pracy z dokumentami finansowymi. Platforma KSeF odpowiada na potrzebę usprawnienia procesów związanych z fakturami, oferując bezpieczne i standaryzowane środowisko dla elektronicznych dokumentów finansowych. Jest to system umożliwiający wystawianie faktur ustrukturyzowanych w formacie XML, zgodnych ze strukturą logiczną e-Faktury. Takie ustrukturyzowane dokumenty umożliwiają automatyczne przetwarzanie i analizę danych, co jest kluczowe dla efektywności operacyjnej. KSeF został wprowadzony jako opcjonalne rozwiązanie, dając przedsiębiorcom możliwość wyboru między nowym systemem a tradycyjnymi metodami. W przyszłości jednak planuje się, by KSeF stał się obowiązkowym standardem. Faktury w ramach tego systemu można wystawiać za pomocą narzędzi udostępnionych przez Ministerstwo Finansów lub za pomocą komercyjnych oprogramowań, co zapewnia elastyczność dostosowania do różnych potrzeb biznesowych. Wdrażanie KSeF to odpowiedź na globalne tendencje cyfryzacji i zwiększania bezpieczeństwa w obrocie dokumentami. To krok ku przyszłości w obszarze elektronicznych dokumentów finansowych, który wpisuje się w globalne trendy digitalizacji biznesu. W kontekście KSeF, KSeF Connector to narzędzie ułatwiające integrację obecnych systemów księgowych firm z nowym systemem e-faktur. To rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą sprawnie zarządzać elektronicznymi dokumentami finansowymi i płynnie przejść do nowego systemu. czytaj więcej

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej