Archiwalne

Strategia biznesowa LG Mobile w Europie

15.02.2008

LG Electronics Mobile Communications ogłosiła swoje cele i plany na 2008 rok, dla działań prowadzonych w Europie.

Firma LG Electronics Mobile Communications (LG) osiągnęła w Europie w roku 2007 łączną sprzedaż 9,8 miliona urządzeń mobilnych (przed audytem, dane nieskonsolidowane za rok 2007), co oznacza 36-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2006. W bieżącym roku firma planuje sprzedaż ponad 13,5 miliona telefonów, czyli zwiększenie sprzedaży o 38 w porównaniu z rokiem 2007. Celem LG jest zwiększenie udziału w rynku europejskim do 10% przy jednoczesnym wzmocnieniu obecności w segmencie 3G i umocnieniu wizerunku marki premium.

Rynek telefonów 3G UMTS (WCDMA) w Europie
Firma LG będzie nadal zwiększać swój udział w europejskim rynku telefonów 3G UMTS (WCDMA). Według prognoz w roku 2008 rynek 3G UMTS (WCDMA) ma wzrosnąć z 34 procent w 2007 do 64 procent wartości całego rynku telefonów.
LG ma zamiar w tym roku podwoić w stosunku do roku 2007 proporcję telefonów 3G w ofercie kierowanej na rynek europejski. Firma LG już uzyskała silną pozycję startową w segmencie 3G i będzie ją nadal umacniać, wprowadzając zaawansowane telefony najwyższej klasy na europejski rynek 3G.

Aktywność LG w Europie
Europa jest ważnym rynkiem LG w segmencie telefonów luksusowych. W roku 2007 telefon LG Chocolate (pierwszy z ekskluzywnej serii Black Label), jako pierwszy telefon komórkowy produkowany w Korei, uzyskał sprzedaż przekraczającą 15 milionów sztuk.
Wprowadzony na rynek europejski w tym samym roku telefon LG Shine okazał się godnym następcą modelu Chocolate, a jego sprzedaż sięgnęła ponad 5 milionów sztuk. Model LG PRADA, pierwszy w świecie telefon wyposażony w pełny interfejs dotykowy, zyskał uznanie użytkowników za niespotykane i wyrafinowanie eleganckie wzornictwo.

W listopadzie 2007 r. firma LG zaoferowała Europejczykom model LG Viewty, pierwszy z nowego segmentu supernowowczesnych telefonów, jak również wprowadziła na rynek smartphone LG KS20 z HSDPA oraz dużym, kolorowym ekranem dotykowym. Te dwa modele odzwierciedlają koncentrację LG na produktach o bogatych funkcjach i pionierskim wzornictwie. W ciągu pierwszych dziesięciu tygodni od wprowadzenia na rynek europejski sprzedano 750 000 telefonów LG Viewty. Aktualnie każdego dnia telefony te znajdują 10 000 nowych nabywców w Europie. LG planuje wprowadzenie do sprzedaży następnych telefonów typu smartphone, równie pięknych i niezwykle nowoczesnych.

W tym roku LG nadal będzie oferować Europejczykom telefony niezwykle proste w obsłudze przy jednoczesnym bogactwie funkcji, takie jak telefon multimedialny LG KF700 i niemalże „czytający w myślach” telefon interaktywny LG KF600.

Firma LG postawiła sobie za cel wejście do europejskiej czołówki rynku najwyższej klasy telefonów 3G i będzie pozycjonować się jako kluczowy dostawca luksusowych telefonów obsługujących telewizję komórkową i Internet.

źródło: LG