Archiwalne

Strategia Polkomtela na lata 2008-2012

19.12.2007



Jak informuje Polkomtel S.A. celem jego strategii  na lata 2008 – 2012 jest oferowanie atrakcyjnego i dopasowanego do potrzeb klientów portfela usług mobilnych oraz wzrost satysfakcji klientów. W ten sposób Polkomtel zamierza wyróżnić się od konkurencji i trwale objąć pozycję lidera rynku.

Polkomtel ma dziś bardzo silną pozycję oraz co równie ważne, dobre perspektywy rozwoju – mówi Adam Glapiński, prezes zarządu, dyrektor generalny Polkomtel S.A. – Strategia spółki na najbliższe pięć lat umożliwia dalszy rozwój firmy, która od 2003 r. notuje nieprzerwany, dynamiczny wzrost przychodów. W najbliższych latach Polkomtel będzie dążył do osiągnięcia pozycji lidera rynkowego pod względem innowacyjności, otwartości na potrzeby klienta, obsługi oraz przychodów i wartości Spółki. Dzięki realizacji nowej strategii firma ma bardzo dużą szansę utrzymać pozycję lidera telefonii komórkowej w Polsce.”

Mijający rok należy do najbardziej udanych w historii działalności Polkomtel S.A. Świetne wyniki wzmocniły Spółkę i stworzyły solidne podstawy do walki o pozycję lidera na rynku telekomunikacyjnym. Jej osiągnięciu służyć będzie opracowana na lata 2008-2012 strategia Polkomtel S.A.

Główny cel: zadbać o klientów
Strategia Spółki znacząco podkreśla rolę wysokiej jakości obsługi klientów oraz znaczenie efektywności utrzymania obecnych klientów. Zwiększanie poziomu obsługi klienta dotyczy całego spektrum kontaktów ze Spółką, zaczynając od pierwszej wizyty w salonie sprzedaży, poprzez kontakty z telefoniczną obsługą klienta i obsługą przez Internet, wybór i konfigurację ulubionych usług, aż po satysfakcjonującą ofertę utrzymującą lojalnych klientów i satysfakcję z marki. Działania te są wyrazem przekonania, że troska o klientów oraz stała dbałość o ich potrzeby są nieodzownym elementem silnych więzi z klientami.

Polkomtel S.A. podjął już pierwsze kroki wdrażania nowej strategii, które w zauważalny sposób poprawią jakość obsługi klientów – m.in. poprzez lepsze dopasowanie obsługi klienta do jego profilu i usług, z których korzysta.

Silna marka – „Razem lepiej”
Dla Polkomtel S.A. najbardziej istotne znaczenie ma identyfikacja rosnących potrzeb klientów, co pozwala wykreować markę i ofertę spełniającą ich oczekiwania.

Polkomtel S.A. kieruje swoją ofertę do ludzi otwartych na nowoczesny styl życia, a równocześnie ceniących takie wartości jak więzi rodzinne, przyjaźń, serdeczne relacje międzyludzkie. Skuteczne wprowadzenie takiego podejścia do klienta wymaga zapewnienia wewnętrznej spójności kultury korporacyjnej Spółki z przyjętą wizją marki, której kwintesencją jest hasło „Razem lepiej”. Firma będzie rozwijała usługi skierowane do konkretnych grup klientów (np. oferty dedykowane dla kobiet, oferty rodzinne), tak by wokół marki Plus budować klimat więzi i służyć podtrzymywaniu kontaktów międzyludzkich przez udostępnianie serwisów i gier społecznościowych, zwiększanie interaktywności oraz tworzenie i współdzielenie treści przez klientów.

„Nowa strategia jest rozbudowanym modelem określającym kierunki rozwoju firmy, również te odnoszące się do pozycjonowania marki. Będziemy dążyli do tego, by w każdym punkcie styku z klientami podkreślać charakter marki” – podkreśla Adam Glapiński.

Nowoczesne produkty i technologie
Polkomtel S.A. zamierza osiągnąć przewagę nad konkurentami poprzez oferowanie nowoczesnych usług mobilnych, ale przede wszystkim dostosowanych do potrzeb i oczekiwań zarówno całych segmentów rynku, jak i indywidualnych klientów. Spółka będzie się koncentrować na dostarczaniu usług i nowych możliwości komunikacji klientom zgodnie z ich potrzebami, wśród których coraz większego znaczenia nabiera komunikacja multimedialna przy wykorzystaniu Internetu oraz w ramach grup społecznościowych. Dostarczanie w spójny sposób i przez zastosowaniu wielu technologii plików wideo oraz obrazu telewizyjnego (np. Internet, DVB-H, UMTS) umożliwi klientom uniwersalny dostęp do oferty multimedialnej.

Oczekiwania klientów zostały również zidentyfikowane w zakresie płatności elektronicznych przy wykorzystaniu telefonów komórkowych oraz w zakresie usług lokalizacyjnych. Polkomtel S.A. widzi również korzyści płynące dla klientów z zaoferowania usług wykorzystujących reklamy mobilne (m.in. TV, MMS, SMS), które mogą spowodować obniżenie kosztów lub zwiększenie dostępności usług mobilnych dla niektórych grup klientów.

„Nowa strategia uwzględnia wielkie zmiany, jakie zaszły i zajdą w najbliższym czasie w otoczeniu konkurencyjnym Spółki - zarówno pod względem nowych technologii, uczestników rynku i regulacji oraz rosnących i zmieniających się potrzeb konsumentów – komentuje Adam Glapiński. - Cyfrowa telewizja w technologii DVB-H, transmisja danych HSPA, mobilne płatności oraz mobilna reklama to kluczowe obszary technologicznego rozwoju Polkomtela.”

Rozwój sieci i infrastruktury
Sukces Spółki będzie wspomagany przez dalsze inwestycje w sieć i najnowsze technologie transmisji danych, rozwój sieci będzie się odbywał przy zachowaniu wysokich standardów jakości.
Polkomtel S.A. chce należeć do czołówki światowej pod względem efektywności i jakości działania sieci. Planowane na najbliższe lata inwestycje w infrastrukturę i technologie koncentrować się będą m.in. na rozszerzeniu możliwości transmisji oraz zasięgu sieci szerokopasmowego dostępu do Internetu, inwestycjach w HSPA, wykorzystaniu rozbudowy sieci do szerszego świadczenia usług multimedialnych/TV, rozważana jest także budowa sieci telewizji rozsiewczej.

Rozwój Polkomtel S.A. w zakresie sieci będzie również wspomagany przez intensywne inwestycje i rozwój architektury systemów informatycznych.

Jednym z kierunków Spółki, które dodatkowo będą stymulowały inwestycje w sieć, jest rozwijanie współpracy z tak zwanymi operatorami wirtualnymi. Polkomtel S.A., jako pionier na tym polu, jest zainteresowany współpracą z partnerami dającymi gwarancję długotrwałego współdziałania, korzystnego dla obu stron oraz dla klientów.

źródło: Polkomtel

Wiadomości firmowe Jak podnieść poziom cyberbezpieczeństwa w sektorze finansowym?

Sektor finansowy stoi przed nowymi wyzwaniami w obliczu dynamicznego rozwoju technologii. Generatywna AI, automatyzacja, zarządzanie danymi i finanse zintegrowane kształtują branżę, jednocześnie zwiększając trudności w ochronie danych, prywatności oraz zarządzaniu tożsamościami cyfrowymi. Coraz większe wykorzystanie chmury i rosnąca ilość danych dodatkowo zwiększają powierzchnię ataków, wymagając lepszych strategii reagowania na incydenty. czytaj więcej

News Przegląd i prognozy rozwoju rynku telekomunikacyjnego w Polsce na lata 2023-2028

Odkryj kluczowe aspekty i przyszłość rynku telekomunikacyjnego w Polsce, analizując unikalne dane, trendy konsumenckie oraz prognozy rozwoju na najbliższe lata. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Mio- Niekwestionowany lider jakości.

W III kwartale tego roku w Polsce sprzedano 58 tysięcy wideorejestratorów, co oznacza niewielki, dwuprocentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Z kolei w okresie od października 2018 do końca września 2019 roku w naszym kraju sprzedano 261 tysięcy sztuk takich urządzeń. Dane pochodzą z raportu GFK dla rynku wideorejestratorów za trzeci kwartał 2019 roku. czytaj więcej