Archiwalne

Telefon komórkowy w roli portfela - badania Alcatela-Lucenta

19.10.2010


Badania wskazują, że młodzi konsumenci są gotowi do wykorzystywania telefonów komórkowych jako portfela. 89% respondentów chce płacić w ten sposób ze względu na wygodę i przenośność.

Ze sponsorowanych przez firmę Alcatel‑Lucent badań rynku wynika, że klienci indywidualni potwierdzają silne zainteresowanie wykorzystywaniem swoich telefonów komórkowych jako portfela. Wnioski te sformułowano w ramach badań rynku młodych konsumentów, mających na celu określenie atrakcyjności usługi mobilnego portfela. Firma Alcatel-Lucent przeprowadziła te dwutygodniowe badania latem bieżącego roku wśród członków działającego pod jej auspicjami panelu badawczego Youth Lab. Badania wykazały, że 81% respondentów jest silnie zainteresowanych taką usługą i że 89% ankietowanych byłoby gotowych do płacenia za nią miesięcznej opłaty.

Panel Youth Lab liczy 226 członków pochodzących z 10 krajów, w tym z Hiszpanii, Brazylii, Francji, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Chin, Meksyku, Niemiec, Włoch i Japonii. Osoby te w większości używają już telefonu komórkowego do mikropłatności, np. za dzwonki do telefonów, i mogły zaoferować świeże spojrzenie na atrakcyjność usług mobilnego portfela. Najważniejsze z wyników ankiety dotyczyły atrakcyjności różnych scenariuszy zastosowań oraz stwarzanych przez nie możliwości oszczędzania czasu. Najbardziej atrakcyjna dla respondentów była opcja „kupowanie biletu do kina bez potrzeby czekania w kolejce”. 75% respondentów było zainteresowanych „kuponami opartymi na lokalizacji” i „kuponami opartymi na profilu”.

Trzy zastosowania cieszące się największym zainteresowaniem (ponad 85%) to:

- wgląd w saldo portfela i otrzymywanie pokwitowania z transakcji w czasie rzeczywistym,
- płacenie przez telefon komórkowy za transport publiczny,
- otrzymywanie biletów elektronicznych.

Na potrzeby tego badania mobilny portfel opisano następująco. Nie trzeba już będzie nosić wszystkich tych kart, które teraz wypełniają portfel, gdyż usługi te będą dostępne przez telefon komórkowy. Przy użyciu telefonu komórkowego będzie można bezpiecznie płacić rachunki i robić zakupy w punktach sprzedaży detalicznej. Telefon komórkowy będzie można powiązać ze swoimi kartami kredytowymi, kontami bankowymi i/lub z rachunkiem za telefon komórkowy. W telefonie komórkowym będzie można przechowywać wszystkie posiadane karty lojalnościowe, kupony, karty upominkowe, itp. Telefon komórkowy może nawet zastąpić kartę dostępową i kartę członkowską. Będzie można również oglądać na nim wyciągi z konta bankowego, rachunki lub pokwitowania z płatności kartą kredytową, punkty lojalnościowe, saldo na kartach upominkowych itp.

„Potrzeby użytkowników z różnych rynków są różne. Dlatego właśnie usługa mobilnego portfela (MWS — ang. Mobile Wallet Service) Alcatela-Lucenta może być elastycznie dostosowywana do potrzeb rynków rozwijających się i już rozwiniętych” - powiedział Toon Coppens, dyrektor ds. marketingu usługi Mobile Wallet Service w firmie Alcatel-Lucent. „Usługa MWS jest rozwiązaniem ‘pod klucz’ przeznaczonym dla operatorów telefonii komórkowej, którzy mogą dzięki niej udostępniać klientom płatności mobilne i programy marketingowe, transfer środków między osobami, spersonalizowane kupony zbliżeniowe (NFC — ang. Near Field Communications) oraz usługi handlu mobilnego”.

źródło: Alcatel‑Lucent

Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN

Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcej

Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN

Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcej

News Jak naładować telefon szybciej?

W dzisiejszym dynamicznym świecie smartfony stały się dla nas nieodłącznym towarzyszem. Czy to do komunikowania się z bliskimi, organizacji naszego dnia, czy też pracy zawodowej – telefonu używamy przez większość dnia. Niestety, im więcej korzystamy z urządzenia, tym szybciej zużywa się jego bateria. Nic więc dziwnego, że mamy potrzebę ładowania telefonów co najmniej raz dziennie. Ale co, jeśli się spieszymy, a bateria znów jest na wyczerpaniu? Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą Ci naładować telefon szybciej. czytaj więcej

News Unijne rozporządzenie w sprawie maszyn - jakie zmiany?

Unijne rozporządzenie w sprawie maszyn będzie obowiązywać od 20 stycznia 2027 roku. Weszło ono w życie we wszystkich państwach członkowskich 19 lipca 2023 r., 20 dni po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Producenci maszyn mają teraz czas na spełnienie nowych wymogów bezpieczeństwa dotyczących urządzeń i maszyn. czytaj więcej

News Zarządzanie produkcją w czasie rzeczywistym - jak program produkcyjny wspiera elastyczność w odpowiedzi na zmienne zapotrzebowanie?

Coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw bazuje na modelu zarządzania produkcją w czasie rzeczywistym. To pozwala firmie być bardziej elastyczną i lepiej reagować na zmiany w zapotrzebowaniu, awarie maszyn czy inne nieprzewidziane zdarzenia w sposób znacznie bardziej efektywny niż w przypadku tradycyjnych metod planowania. Jak program do zarządzania produkcją wspiera takie podejście przedsiębiorstwa? czytaj więcej

News Czy warto ubezpieczyć telefon?

Dla wielu z nas telefon komórkowy stał się przedmiotem, bez którego nie wyobrażamy sobie codziennego funkcjonowania. Służy nie tylko do komunikacji, ale jest także centrum zarządzania naszym życiem prywatnym i zawodowym. W związku z tym, pojawia się pytanie o zabezpieczenie tego cennego urządzenia. Czy warto ubezpieczyć telefon?

czytaj więcej