Archiwalne

Telefónica Vivo i Ericsson wprowadzają do Brazylii telewizję nowej generacji

06.08.2014

Liczba kanałów telewizyjnych stale rośnie, klienci wykupują większe pakiety i wkraczamy w epokę telewizji ultra-high-definition (UHDTV). W tym szybko rozwijającym się scenariuszu, największy dostawca usług komunikacyjnych w Brazylii, Telefónica Vivo wybrała rodzinę dekoderów AVP 4000 firmy Ericsson, aby poprawić jakość odbioru telewizji dla swoich klientów w Brazylii. Co więcej, Telefónica Vivo podjęła również próby wprowadzenia na brazylijski rynek technologii 4K.

Przy rosnących ilościach treści dostępnych na coraz większą liczbę urządzeń z funkcją wideo, zwiększenie transmisji wideo w istniejących sieciach szerokopasmowych jest konieczne aby zadowolić współczesnych odbiorców telewizji i zapewnić sobie sukces w przyszłości. Urządzenie Ericsson AVP 4000 oparte jest na pierwszym profesjonalnym chipie wideo i umożliwia wszystkim nadawcom, dostawcom usług telewizyjnych i operatorom osiągnięcie większej prędkości i wydajności wdrażania nowych usług wideo, które spełniają oczekiwania klientów.

Rafael Sgrott, dyrektor do spraw Wideo i Treści w Telefónica Vivo, mówi: „Cieszy nas rosnące zapotrzebowanie na nowe i innowacyjne usługi telewizyjne oraz perspektywa niezliczonych możliwości, dlatego też dostarczanie najwyższej jakości usług telewizyjnych jest dla nas kluczowe. Cieszymy się, że w tym bardzo ważnym wyzwaniu firma Ericsson będzie nas wspierać swoją wiedzą i doświadczeniem.”

Dzięki temu, że wszystkim zastosowaniom, kodekom, rozdzielczościom i profilom dedykowana jest jedna platforma Ericsson AVP, integracja, rozwój, szkolenia, naprawa i modernizacja są łatwiejsze, co znacząco obniża ogólne koszty utrzymania. Oferuje też najwyższą wydajność i największe możliwości w branży w ramach jednej platformy łączącej wszystkie zastosowania, od standardowej rozdzielczości po HD 1080p50/60, 3DTV i UHDTV, oraz wszystkie kodeki, w tym MPEG-2, MPEG-4 AVC i JPEG 2000.

Sercem wysoce wydajnej platformy kompresji danych wideo Ericsson AVP 4000 jest pierwszy samodzielnie opracowany przez firmę Ericsson chip przetwarzający dane wideo, który steruje najbardziej zaawansowaną platformą w branży telewizyjnej. Umowa z Telefónica Vivo to pierwszy przypadek wdrożenia chipu na rynek Ameryki Łacińskiej i pokazuje, że przemysł akceptuje możliwości chipu w zakresie najwyższej wydajności przetwarzania danych wideo. Chip zapewnia niezbędną wydajność i kontroluje opracowywanie i wdrażanie algorytmów wymaganych do osiągnięcia najwyższej wydajności łączy szerokopasmowych we wszystkich sieciach dostawcy.

Ronaldo Dias, szef działu Kompresji TV, Ameryka Łacińska, Ericsson, mówi: „To dla Ericssona przełomowy kontrakt ponieważ to pierwsze wdrożenie modelu Ericsson AVP 4000 sterowanego naszym nowym chipem wideo w Ameryce Łacińskiej, oraz pierwszy kontrakt w zakresie przetwarzania danych wideo z Vivo – co potwierdza naszą długą owocną współpracę z firmą Telefónica. Jesteśmy jedynym dostawcą, który może połączyć dogłębną znajomość zwyczajów konsumentów, wiedzę w dziedzinie sieci, konsultingu i integracji systemów z 20-letnią pozycją lidera w dziedzinie technologii kompresji danych wideo aby pomóc operatorom maksymalnie zwiększyć ich przychody na dynamicznie rozwijającym się rynku mediów.”

Ericsson szacuje, że do roku 2020 podłączonych zostanie 50 miliardów urządzeń z czego 15 miliardów będzie obsługiwało dane wideo. Aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów, operatorzy muszą wdrażać nowe usługi i radzić sobie z ograniczeniami narzucanymi przez sieci szerokopasmowe, widma i starsze typy sieci.

Zespół do spraw kompresji w firmie Ericsson jest kluczowy w opracowywaniu rozwiązań, które napędzają transformację telewizji i wielokrotnie został uhonorowany Nagrodą Emmy – w tym w 2008 r. za przełomowe opracowanie i wdrożenie systemów MPEG-4 AVC w HDTV.

źródło: Ericsson

Wiadomości firmowe Motywacja pracowników, pozyskiwanie specjalistów - Zwiększanie sukcesu firmy dzięki większej przejrzystości

Sindelfingen, 21 listopada 2024 – Każdy chce korzystać z przejrzystej komunikacji: Zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy oczekują jasnej, zrozumiałej komunikacji, ponieważ przejrzystość to nie tylko ideał, ale i istotny czynnik sukcesu. W swoim nowym raporcie firma innovaphone AG specjalizująca się w komunikacji, pokazuje, w jaki sposób odpowiednie strategie przejrzystości mogą nie tylko zwiększyć sukces przedsiębiorstwa, ale także podnieść jego atrakcyjność jako pracodawcy. czytaj więcej

News Telewizja na studiach - jakie rozwiązanie wybrać?

Dostęp do telewizji na studiach to temat, który może zainteresować osoby zaczynające swoją przygodę akademicką. To ze względu na fakt, że nie w każdym akademiku czy wynajętym mieszkaniu mamy dostęp do telewizji kablowej. Ponadto istotną rolę odgrywają koszty – większości studentów zależy na tym, aby telewizja była jak najtańsza, ale oferowała duży wybór kanałów. Czy to możliwe do osiągnięcia? Jak najbardziej! czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cyberzagrożenia z jakimi muszą się zmagać każdej wielkości firmy, w tym Volkswagen Słowacja.

W ciągu ostatnich kilku lat liczba i dotkliwość cyberataków na organizacje znacznie wzrosła. Ataki te przybierają różne formy, w tym oprogramowanie ransomware, rozproszoną odmowę usługi (DDoS), naruszenia bezpieczeństwa danych, zagrożenia wewnętrzne i wiele innych. W rezultacie zespoły ds. cyberbezpieczeństwa znajdują się pod ogromną presją, aby zmniejszyć ryzyko dla swoich organizacji. czytaj więcej

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej