Od dziś w Telewizji Cyfrowej UPC pojawia się Strefa dla dzieci – specjalne miejsce, stworzone z myślą o najmłodszych użytkownikach i ich rodzicach.
Telewizja to dla rodziców ważne narzędzie edukacyjne swoich dzieci. Dzięki właściwemu doborowi programu i dopasowaniu go do kategorii wiekowej dziecka, telewizja stanowi istotne wsparcie procesu nauczania. Aby ułatwić rodzicom wybór programu z oferty dla najmłodszych widzów, od 19 kwietnia w Telewizji Cyfrowej UPC dostępna jest Strefa dla dzieci. Dzięki Strefie, możliwy będzie jednoczesny podgląd wszystkich programów dziecięcych, a młodzi użytkownicy cyfrowej usługi UPC i ich rodzice, będą mogli w prosty sposób, za pomocą pilota, nawigować pomiędzy kanałami dziecięcymi i wybierać ulubiony program lub film.
W Strefie dla dzieci można znaleźć 11 kanałów dziecięcych i młodzieżowych, które dostępne są w obydwu pakietach Telewizji Cyfrowej UPC. Są to – w Pakiecie Select HD – MiniMini, JimJam, Cartoon Network, Disney Channel, Disney XD, Jetix Play, ZigZap/Hyper, oraz dodatkowo 4 kanały dla abonentów Pakietu Max HD – Nickelodeon, Da Vinci Learning, Boomerang i Baby First TV. Ze Strefy dla dzieci mogą korzystać wszyscy abonenci Telewizji Cyfrowej UPC. Jeśli abonent nie ma aktualnie danego kanału w swoim pakiecie, to będzie miał możliwość zamówienia wyższego pakietu za pomocą dekodera UPC Mediabox na kanale 15. Strefa dla dzieci wraz z podglądem wszystkich dziecięcych stacji dostępna jest na kanale 663.
Kontrola rodzicielska
Jak wynika z badania opinii przeprowadzonego na zlecenie UPC, Polacy chcą mieć wpływ na to, jakie audycje oglądają ich dzieci – aż 43%[1] deklaruje potrzebę tego typu kontroli. W UPC rodzice mogą sami zadecydować, jakie programy i kanały będą oglądać ich dzieci poprzez zablokowanie dostępu hasłem PIN do wybranych audycji i stacji, które są nieodpowiednie do wieku dziecka.
[1] Na podstawie raportu z badania „Portret polskiej rodziny w odbiciu szklanego ekranu, czyli Polacy przed telewizorem”, przeprowadzonego na zlecenie UPC Polska, wśród respondentów panelu UPC Polska w Gfk Polonia, w którym udział wzięła grupa 406 osób. Badanie zrealizowano w terminie 20-24 listopada 2009 r.
źródło: UPC