Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji
UKE wzywa do usunięcia nieprawidłowości z obsłudze klientów usługi BSA przechodzących z TP do Netii.
Pomimo informacji o podjęciu przez Telekomunikację Polską S.A. i Netię S.A. wspólnych prac nad rozwiązaniem problemu opóźnień w aktywacji, do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wciąż napływa bardzo duża ilość skarg otrzymywanych od konsumentów, dotychczasowych użytkowników usługi neostrada tp, którzy zdecydowali się na skorzystanie z usług dostępu do Internetu świadczonych przez Netię w oparciu o tzw. Bitstream Access (BSA).
Prezes UKE 28 lutego 2007 r. zwrócił się do TP i Netii o wyeliminowanie w terminie do 7 marca 2007 r. powstałych trudności, rozpatrzenie wszystkich zaległych skarg i reklamacji abonentów oraz doprowadzenie do sytuacji, w której okres przerwy w świadczeniu usług szerokopasmowych na rzecz użytkownika przejmowanego przez Netię, jeśli umowa nie stanowi inaczej, nie trwał dłużej niż 12 godzin.
Po 7 marca 2007 r. Prezes UKE oczekuje na przesłanie szczegółowej informacji o podjętych i planowanych działaniach, które zapewnią prawidłową współpracę obu operatorów na zasadach dających gwarancje zachowania praw użytkowników końcowych. W następnej kolejności przeprowadzone zostaną postępowania kontrolne.
Prezes UKE zwrócił się także o niezwłoczne wskazanie osób lub komórek organizacyjnych, wraz z podaniem danych kontaktowych (w tym adresów e-mail), na które UKE będzie mógł przekazywać do pilnego rozpatrzenia wpływające do urzędu skargi związane z implementacją usługi BSA.
źródło: UKE