Archiwalne

TP ponownie wnioskuje o uzyskanie dopłat w związku ze świadczeniem usługi powszechnej

27.09.2007

Dziś Telekomunikacja Polska złożyła do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wniosek o ponowne rozpatrzenie przez regulatora decyzji odmawiającej firmie przyznania dopłaty do kosztów związanych ze świadczeniem usługi powszechnej.

Podstawą wcześniejszej decyzji odmownej był zdaniem UKE brak możliwości oceny zasadności wniosku w oparciu o przedstawione przez firmę dokumenty. TP deklarowała wolę przekazania wszelkich dokumentów pomocnych dla rozstrzygnięcia sprawy, jednak regulator nie zwrócił się o przedstawienie żadnych dodatkowych danych, tylko wydał decyzję odmowną. Oznacza to, że TP zmuszona jest świadczyć usługę powszechną poniżej kosztów i nie otrzyma przysługującej z tego tytułu dopłaty.

W tej sytuacji, korzystając z przysługujących jej praw, TP wniosła dziś o ponowne rozpatrzenie sprawy dopłaty. Firma w swoim wniosku wskazała, że pomimo wymogów przewidzianych przez Kodeks postępowania administracyjnego i Prawo telekomunikacyjne, UKE nie uzupełnił materiału dowodowego w sposób pozwalający mu na rozstrzygnięcie sprawy. Decyzja o nie przyznaniu dopłaty opierała się m.in. na analizie biegłego rewidenta, która jednak dotyczyła tylko oceny, czy przesłana przez TP dokumentacja jest wystarczająca, a nie czy przyznanie dopłaty jest właściwe. To w ocenie firmy budzi dodatkowe wątpliwości, co do prawidłowości decyzji regulatora.

Wnosząc o ponowne rozpatrzenie sprawy, TP zwróciła się do UKE o przeprowadzenie pełnego postępowania dowodowego, w tym m.in. o zapoznanie się ze wszystkimi systemami księgowymi firmy i zawartymi w nich danymi w celu otrzymania informacji, które są potrzebne do merytorycznej oceny sprawy.

źródło: TPSA

News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS

W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcej

News Jak VR po cichu kształtuje przyszłość inteligentnych domów

Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) robi furorę w różnych branżach, od gier po opiekę zdrowotną. Jednak jednym z obszarów, w którym VR po cichu wywiera znaczący wpływ, jest sfera inteligentnych domów. Wraz z rozwojem połączonych urządzeń i Internetu, VR staje się niezbędnym narzędziem dla właścicieli domów do interakcji i kontrolowania ich inteligentnych domów. W tym artykule zbadamy, w jaki sposób VR kształtuje przyszłość inteligentnych domów i potencjalne korzyści, jakie oferuje właścicielom domów. czytaj więcej

News Fotowoltaika dla firm - jak uzyskać dofinansowanie w 2025 roku?

Instalacje fotowoltaiczne wciąż są jednym z najlepszych rozwiązań dla przedsiębiorców, którzy chcą ograniczyć stałe koszty prowadzenia firmy. Jest to co prawda niemała inwestycja, stąd też duża część właścicieli firm odkłada ją w czasie, ale warto ją poczynić. Istnieje bowiem wiele instrumentów finansowych, które pomogą zrealizować to przedsięwzięcie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Dodatkowo dzięki programom dofinansowania fotowoltaiki przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty inwestycji. Czy jednak w 2025 roku można liczyć na takie samo wsparcie? Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom. czytaj więcej

News Archiwizacja dokumentów w firmie - jak robić to rozsądnie?

Każda firma, niezależnie od charakteru swojej działalności lub ilości zatrudnianych pracowników jest zobowiązana do przechowywanie szeregu dokumentów przez określony ustawowo okres czasu. Zgodnie z przepisami prawa przedsiębiorca musi archiwizować oryginały dokumentacji oraz chronić ją przed uszkodzeniem albo zniszczeniem, nieupoważnionych rozpowszechnianiem oraz wprowadzaniem jakichkolwiek zmian. Warto więc wiedzieć, jak można archiwizować dokumenty, aby zapewnić im pełne bezpieczeństwo. czytaj więcej