Archiwalne

TP rozpoczyna akcję edukacyjną 'Bezpieczne media'

15.09.2008

Jak uchronić dzieci przed nieodpowiednimi treściami w Internecie i w telewizji? Gdzie zwrócić się, kiedy dziecko otrzymuje napastliwe sms-y? Jak ustawić telefon, by łatwo skontaktować się z rodzicami? Odpowiedzi można znaleźć w przewodniku, który przygotowała Telekomunikacja Polska. Od dziś jest on dostępny bezpłatnie w salonach TP w całym kraju i na stronie http://www.bezpiecznemedia.tp.pl/

„Chcemy pomóc rodzicom odkryć zalety nowoczesnych technologii, ale też pokazać, że warto interesować się tym, w jaki sposób dzieci z nich korzystają. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że mogą być one bardzo niebezpieczne, jeśli dzieci pozostają bez kontroli" - powiedział Maciej Witucki, prezes zarządu Telekomunikacji Polskiej. „Raport, który na nasze zlecenie przygotowali specjaliści zajmujący się bezpieczeństwem dzieci potwierdza, jak ważna jest edukacja rodziców i opiekunów dzieci. Wierze, że dzięki naszej akcji świat nowoczesnych mediów stanie się dla najmłodszych bardziej przyjazny i bezpieczny."

Z raportu „Bezpieczeństwo dzieci korzystających z internetu", wynika m.in., że blisko jedna trzecia rodziców nie potrafi wskazać na jakiekolwiek zagrożenia dzieci w Internecie, chociaż uznaje go za potencjalnie niebezpieczny. Co czwarte dziecko deklaruje, że rodzice nigdy nie interesują się tym, co robi w sieci. Duża grupa rodziców nie dostrzega zagrożeń w zachowaniach dzieci, które należy uznać za potencjalnie niebezpieczne, takie jak zamieszczanie swoich zdjęć w Internecie (blisko 20%). *

Przewodnik dla rodziców, który przygotowała TP, składa się z czterech rozdziałów, poświęconych kolejno internetowi, telewizji, telefonu komórkowemu i stacjonarnemu. Każdy zawiera zarówno informacje o narzędziach zabezpieczających, takich jak programy antywirusowe, filtry, blokady, ale też wiele praktycznych porad i przydatnych kontaktów np. strony serwisów przeznaczonych dla dzieci czy namiary na organizacje zajmujące się bezpieczeństwem.

Przewodnik jest dostępny bezpłatnie w blisko 250 salonach sprzedaży TP na terenie całej Polski oraz na stronie http://www.bezpiecznemedia.tp.pl/. Ponadto, będzie dystrybuowany przez Fundację Grupy TP, która w ramach programu „edukacja z internetem tp", we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje, realizuje szereg projektów związanych z popularyzacją wiedzy o tym, jak bezpiecznie korzystać z Internetu. Przewodnik trafi również do szkół dzięki wolontariuszom - pracownikom TP, którzy od połowy października rozpoczną cykl spotkań w szkołach poświęconych bezpieczeństwu.

* dane pochodzą z badań przeprowadzonych przez Gemius SA oraz Fundację Dzieci Niczyje. Szczegółowe informacje znajdują się w raporcie pt. „Bezpieczeństwo dzieci korzystających z Internetu"

źródło: TPSA

News Czy polskie dzieci są uzależnione od smartfonów?

Smartfony to już nieodłączny element naszego codziennego życia. Dotyczy to zarówno dorosłych jak i dzieci. Niewątpliwie mają one wiele zalet i ułatwiają nam życie w różnych kwestiach. Jest jednak także druga strona medalu - nadmierne korzystanie z nich przez najmłodszych budzi poważne obawy wśród rodziców i nauczycieli. czytaj więcej

News Korzystasz z Chatu GPT? Uważaj na podejrzane łącza i wyniki wyszukiwania

Niedawno opublikowane badania ujawniły, że wyniki wyszukiwania, które prezentuje ChatGPT mogą prowadzić do podejrzanych witryn internetowych, na których użytkownicy mogą być narażeni na ataki phishingowe. Co prawda niektóre zapytania kierowane do sztucznej inteligencji – takie jak te związane z kryptowalutami – mogą owocować w złośliwe wyniki częściej niż inne, powinno to jednak zwrócić uwagę na problem, który może stać się znacznie poważniejszy. czytaj więcej

News Jak wykorzystać wszechstronne narzędzia do hakowania w edukacji i zabawie?

Odkryj innowacyjne podejście do nauki i rozrywki dzięki narzędziom do hakowania. Dowiedz się, jak mogą pomóc w edukacji, rozwijać kreatywność i sprawiać radość z odkrywania technologii. czytaj więcej

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej