Archiwalne

TP ukarana za cennik ISDN

17.02.2007

W dniu 15 lutego 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożył  na Telekomunikację Polską S.A. karę pieniężną w wysokości 200 000 zł za nieprzedłożenie do zatwierdzenia projektu zmiany cenników ISDN:

  • „Cennika usługi linia cyfrowa ISDN tp świadczonej przez TP S.A. (rozwiązania dla biznesu)” w zakresie opłaty abonamentowej za profile: profit pro i biznes pro oraz 
  • „Cennika usługi Octopus ISDN świadczonej przez TP S.A.” w zakresie opłaty abonamentowej za profile w dostępie ISDN Octopus XL.

Zmiany te zostały wprowadzone przez TP S.A. w życie w dniu 1 listopada 2006 r.

Ustalając wysokość kary, Prezes UKE wziął pod uwagę skalę podwyżki opłaty abonamentowej w tych planach. Wzrost opłat abonamentowych za profile: profit pro, biznes pro oraz za profile w dostępie ISDN Octopus XL kształtował się od prawie 50 % do 66,67 %.

Spółka w piśmie do abonentów ISDN wyjaśniła, iż wprowadza przedmiotową podwyżkę „w związku z określoną przez Prawo telekomunikacyjne koniecznością dostosowania wysokości abonamentu do poziomu ponoszonych przez TP kosztów utrzymania sieci”.

Ze względu na skalę podwyżki, jak również przyczynę jej wprowadzenia, szczególnego znaczenia nabiera fakt nieprzedłożenia jej do akceptacji Prezesa UKE i uniemożliwienia mu tym samym dokonania - przed wprowadzeniem jej w życie - oceny wysokości opłat abonamentowych w zakresie poprawności określenia ich wysokości na podstawie kosztów.

Źródło: UKE

News Czy polskie dzieci są uzależnione od smartfonów?

Smartfony to już nieodłączny element naszego codziennego życia. Dotyczy to zarówno dorosłych jak i dzieci. Niewątpliwie mają one wiele zalet i ułatwiają nam życie w różnych kwestiach. Jest jednak także druga strona medalu - nadmierne korzystanie z nich przez najmłodszych budzi poważne obawy wśród rodziców i nauczycieli. czytaj więcej

News Przejście z ISDN na VoIP - Nowoczesna Telefonia Dla Firm

Przez wiele lat w telekomunikacji, dominowała technologia ISDN. Była niezbędnym rozwiązaniem dla firm, które potrzebowały stałych połączeń telefonicznych oraz dostępu do podstawowych funkcji cyfrowych telefonii, ponieważ umożliwia jednoczesne przesyłanie danych i głosu. Nowocześniejsze rozwiązania VoIP wypierają ISDN, pomimo jego zalet, takich jak niezawodność i jakość połączeń. czytaj więcej

News Jak skutecznie wdrożyć ISO 9001 w organizacji: krok po kroku

ISO 9001 to międzynarodowy standard zarządzania jakością, który zapewnia przejrzystą strukturę procesów oraz pozwala na ciągłe doskonalenie przedsiębiorstwa. Jednym z najpopularniejszych tematów związanych z tym standardem jest wdrażanie iso 9001 krok po kroku, ponieważ dzięki właściwej implementacji normy firma staje się bardziej konkurencyjna, a jej usługi oraz produkty – bardziej wiarygodne dla klientów. W poniższym artykule przedstawimy, jakie korzyści płyną z wdrożenia systemu ISO 9001, na co zwrócić szczególną uwagę na każdym etapie prac oraz jakie działania są kluczowe, aby cały proces przebiegał zgodnie z planem i zakończył się sukcesem. czytaj więcej

News Dobry i tani telefon – czy to możliwe?

Smartfon jest nieodłączną częścią naszej codzienności, która wymaga nieograniczonego oraz ciągłego dostępu do informacji. Jest mały, poręczny i zawsze pod ręką. Służy nie tylko do dzwonienia czy wysyłania wiadomości, ale i do rozrywki, przeglądania social mediów, odpisywania na maile czy pracy zdalnej. Wybór modeli o przeróżnych parametrach jest ogromny – jednocześnie jednak staje się niebywale trudny. Czy da się kupić dobry i tani telefon? O tym w dzisiejszym artykule! czytaj więcej