Archiwalne

TP ukarana za RIO

21.03.2007

W dniu 21 marca 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożył na Telekomunikację Polską S.A. karę pieniężną w wysokości 30.000.000 zł za niewykonywanie "Oferty ramowej TP o dostępie telekomunikacyjnym w zakresie połączenia sieci" (RIO).

Oferta została wprowadzona decyzjami Prezesa UKE z dnia 4 lipca 2006 r. i 24 sierpnia 2006 r., w zakresie dotyczącym usług międzysieciowych rozliczanych na zasadzie zryczałtowanej. Stwierdzone naruszenia polegają na m.in.:

  • przedłużaniu negocjacji z operatorami,
  • proponowaniu w toku negocjacji rozwiązań niezgodnych z ofertą RIO i wprowadzaniu ich do treści umów międzyoperatorskich,
  • opóźnianiu zawierania bądź aneksowania umów międzyoperatorskich.

Z materiału dowodowego zgromadzonego w sprawie wynika, że TP S.A. dopiero w połowie listopada 2006 r. przedstawiła operatorom swoją propozycję w zakresie rozliczeń na zasadzie zryczałtowanej. Propozycja ta znacząco odbiegała od zapisów oferty RIO. Niezgodności polegały m. in. na:

  • odmiennym sposobie wyliczenia opłat za ruch międzysieciowy rozliczany w oparciu o płaską stawkę interkonektową,
  • wyłączeniu opłaty bazowej za ruch rozliczany ryczałtowo poza Obszar Tranzytowy (OTr),
  • niezgodnym z ofertą RIO rozróżnieniu na LPSS 3 i LPSS 2 zmieniającym model rozliczeń w oparciu o stawkę zryczałtowaną,
  • wyłączeniu z rozliczeń niektórych rodzajów połączeń, w tym ruchu kończonego w sieci TP,
    niezgodnym z ofertą RIO określeniu terminów zawierania i aneksowania umów międzyoperatorskich.

Szereg istotnych zjawisk zachodzących na rynku telekomunikacyjnym spowodował zasadnicze zmiany istniejących warunków konkurencji związanych z modyfikacjami polityki detalicznej wprowadzanych przez wielu przedsiębiorców telekomunikacyjnych w planach taryfowych, w których abonenci rozliczani są za wykonywane połączenia w oparciu o stałą opłatę ryczałtową. Spowodowało to konieczność uwzględnienia tych uwarunkowań przez Prezesa UKE przy konstrukcji zasad regulujących rynek hurtowy. Wprowadzenie tych rozwiązań w ofercie RIO miało na celu zapewnienie zasady skutecznej konkurencji na rynku telekomunikacyjnym poprzez umożliwienie również operatorom alternatywnym przygotowania ryczałtowych ofert detalicznych, konkurencyjnych w stosunku do proponowanych przez TP S.A. Należy więc podkreślić, że stwierdzone naruszenia, za które Prezes UKE nałożył przewidzianą w Prawie telekomunikacyjnym karę, w sposób zasadniczy utrudniają realizację nadrzędnego celu regulacyjnego, polegającego na zapewnieniu konsumentom maksymalnych korzyści w zakresie różnorodności, ceny i jakości usług telekomunikacyjnych.

Przedmiotowa kara ma na celu doprowadzenie do sytuacji, w której Spółka każdorazowo będzie wypełniała ciążące na niej obowiązki, wynikające bezpośrednio z Prawa telekomunikacyjnego lub odpowiednich decyzji regulacyjnych. Nałożona kara ma jednocześnie zapobiec takim działaniom TP S.A., jako podmiotu o znaczącej pozycji rynkowej, które mogłyby doprowadzić do hamowania realizacji przez Prezesa UKE ustawowych zadań regulacyjnych bądź zniekształcania lub ograniczania konkurencji na rynku telekomunikacyjnym.
Nałożona kara pieniężna stanowi dochód budżetu państwa. Od decyzji Prezesa UKE o nałożeniu kary TP S.A. przysługuje odwołanie do Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, składane za pośrednictwem Prezesa UKE, w terminie dwutygodniowym od dnia doręczenia decyzji.

źródło: UKE

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News iPhone nie reaguje na dotyk? Sprawdź, jak rozwiązać problem

Ekran dotykowy to jeden z najważniejszych elementów każdego telefonu, w tym oczywiście iPhone’a. To właśnie ekran umożliwia sprawne korzystanie z urządzenia, nawigację po systemie oraz obsługę aplikacji. Niestety, zdarza się, że ekran przestaje reagować na dotyk. Przyczyny tego problemu mogą być różne – od drobnych błędów systemowych po poważniejsze uszkodzenia sprzętowe. Jak rozwiązać problem w sytuacji, gdy iPhone nie reaguje na dotyk? Co zrobić? Sprawdź koniecznie nasze wskazówki. czytaj więcej

News Co wyróżnia komputer Mac Mini?

Komputer Mac Mini to jeden z najbardziej kompaktowych i wszechstronnych komputerów stacjonarnych w ofercie Apple. Dzięki swojej niewielkiej obudowie i zaawansowanym komponentom, Mac Mini zdobył popularność wśród użytkowników domowych, profesjonalistów oraz firm. Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje na temat tego urządzenia, które pomogą zrozumieć, dlaczego warto rozważyć jego zakup. czytaj więcej

News Jak wykorzystać na co dzień lokalizator GPS?

Lokalizowanie i śledzenie zarówno osób jak i rzeczy bywa tematem bardzo kontrowersyjnym. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ tego rodzaju działania posiadają pewne obwarowania prawne, których musimy przestrzegać. Jednakże lista korzyści wynikających z tego rodzaju monitoringu również jest bardzo szeroka. Nowoczesne lokalizatory z systemami GPS pomagają chociażby w namierzaniu osób, naszego mienia, a także optymalizacji w przypadku wykorzystania ich do celów służbowych, na przykład we flocie pojazdów firmowych. Tego rodzaju dane lokalizacyjne są niezwykle cenne i pozwalają na bardzo wiele możliwości ich wykorzystania. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Motywacja pracowników, pozyskiwanie specjalistów - Zwiększanie sukcesu firmy dzięki większej przejrzystości

Sindelfingen, 21 listopada 2024 – Każdy chce korzystać z przejrzystej komunikacji: Zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy oczekują jasnej, zrozumiałej komunikacji, ponieważ przejrzystość to nie tylko ideał, ale i istotny czynnik sukcesu. W swoim nowym raporcie firma innovaphone AG specjalizująca się w komunikacji, pokazuje, w jaki sposób odpowiednie strategie przejrzystości mogą nie tylko zwiększyć sukces przedsiębiorstwa, ale także podnieść jego atrakcyjność jako pracodawcy. czytaj więcej