Archiwalne

TP wypłaci rekordową dywidendę swoim akcjonariuszom

12.05.2007

10 maja br. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Telekomunikacji Polskiej S.A. zaakceptowało propozycję Zarządu firmy o wypłacie dywidendy w wysokości 1 960 mln zł. Oznacza to, że na jedną akcję przypada 1,40 zł.

To najwyższa dywidenda, jaką do tej pory otrzymali akcjonariusze TP. Prawo do dywidendy mają osoby będące akcjonariuszami w dniu 25 maja 2007 r. Dzień wypłaty dywidendy został ustalony na 11 czerwca 2007 r. W ubiegłych latach wypłacana przez TP dywidenda wynosiła: 1 400 mln zł, czyli 1 zł na akcję (za rok 2005) i 462 mln zł, czyli 0,33 zł na akcję (za rok 2004).

"Dobre wyniki finansowe za 2006 rok pokazały, że TP jest firma, która potrafi reagować na zmiany na rynku i skutecznie działać nawet pod presją coraz silniejszej konkurencji oraz niekorzystnych decyzji regulatora. Dzięki temu mogliśmy naszym inwestorom wypłacić najwyższą w historii TP dywidendę" powiedział Prezes Zarządu Telekomunikacji Polskiej Maciej Witucki. "Dodatkową korzyścią dla inwestorów będzie możliwość przeprowadzenia programu wykupu przez TP własnych akcji, co w naszej ocenie pozytywnie wpłynie na wycenę firmy".

Ponadto, WZA zgodziło się na przeprowadzenie wykupu własnych akcji przez TP. WZA zgodziło się na przeprowadzenie programu wykupu przez TP własnych akcji zgodnie z poniższymi warunkami:

• łączna liczba nabywanych akcji nie przekroczy 5 proc. kapitału akcyjnego,
• łączna kwota przeznaczona na realizację programu nie przekroczy 700 mln zł,
• program zostanie zrealizowany najpóźniej do dnia 31 grudnia 2007 r.

Program będzie realizowany zgodnie z dobrymi zasadami przejrzystości i ładu korporacyjnego oraz przepisami polskiego i europejskiego prawa, tak aby zapewnić równe traktowanie wszystkich akcjonariuszy. Szczegółowe warunki programu zostaną przekazane do publicznej wiadomości, zgodnie z art. 56 ustawy o ofercie publicznej, przed rozpoczęciem jego realizacji.

źródło: TP

News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS

W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcej

News Korzystasz z Chatu GPT? Uważaj na podejrzane łącza i wyniki wyszukiwania

Niedawno opublikowane badania ujawniły, że wyniki wyszukiwania, które prezentuje ChatGPT mogą prowadzić do podejrzanych witryn internetowych, na których użytkownicy mogą być narażeni na ataki phishingowe. Co prawda niektóre zapytania kierowane do sztucznej inteligencji – takie jak te związane z kryptowalutami – mogą owocować w złośliwe wyniki częściej niż inne, powinno to jednak zwrócić uwagę na problem, który może stać się znacznie poważniejszy. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Motywacja pracowników, pozyskiwanie specjalistów - Zwiększanie sukcesu firmy dzięki większej przejrzystości

Sindelfingen, 21 listopada 2024 – Każdy chce korzystać z przejrzystej komunikacji: Zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy oczekują jasnej, zrozumiałej komunikacji, ponieważ przejrzystość to nie tylko ideał, ale i istotny czynnik sukcesu. W swoim nowym raporcie firma innovaphone AG specjalizująca się w komunikacji, pokazuje, w jaki sposób odpowiednie strategie przejrzystości mogą nie tylko zwiększyć sukces przedsiębiorstwa, ale także podnieść jego atrakcyjność jako pracodawcy. czytaj więcej

News Zdalne sterowanie jacuzzi: Jak to działa i jakie oferuje możliwości?

Zdalne sterowanie jacuzzi to nowoczesne rozwiązanie, które znacznie zwiększa komfort korzystania z tego rodzaju relaksu. Dzięki technologii można zarządzać różnymi funkcjami jacuzzi za pomocą smartfona. czytaj więcej