Archiwalne

TPSA chce dopłaty do usługi powszechnej świadczonej w 2007 roku

28.06.2008

Wczoraj Telekomunikacja Polska złożyła do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wniosek o dopłatę w wysokości 220 mln zł za świadczenie w 2007 roku usługi powszechnej. Pieniądze pozwolą zrekompensować firmie usługi, które były świadczone poniżej kosztów m.in. plan socjalny, czyli ofertę dla najuboższych klientów i połączenia z automatów telefonicznych.

- Kwota dopłaty, o którą wnioskujemy została dokładnie wyliczona. Przekazaliśmy UKE wszystkie niezbędne dane dokumentujące straty, jakie ponieśliśmy świadcząc usługę powszechną oraz zadeklarowaliśmy wolę przekazania jeszcze innych danych i dokumentów, które zostaną uznane przez UKE za niezbędne do wydania decyzji. Ponadto wnieśliśmy o powołanie biegłego rewidenta w celu przeprowadzenia oceny przedstawionych danych oraz przeprowadzenia rozprawy dla wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości i przyśpieszenia w ten sposób postępowania - mówi Maciej Rogalski, dyrektor Pionu Współpracy Regulacyjnej Grupy TP.

Usługa powszechna to zestaw podstawowych usług telekomunikacyjnych, które mają być świadczone wszystkim obywatelom, po przystępnych cenach. Chodzi m.in. o zapewnienie przyłączenia do sieci, udogodnienia dla niepełnosprawnych, połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe. Świadczeniem usługi powszechnej zajmuje się wyznaczony przez UKE operator, czyli TP.

Ze względu na szczególny charakter usługi powszechnej, wyznaczonemu przez UKE operatorowi przysługuje dopłata, w wysokości tzw. kosztu netto, czyli kosztów, których operator nie poniósłby gdyby nie był zobowiązany do świadczenia usługi powszechnej. Wysokość dopłaty jest pokrywana proporcjonalnie przez wszystkich operatorów, których przychody przekraczają 4 mln zł, w tym także TP.

To drugi wniosek TP o wypłatę przysługującej dopłaty. Pierwszy, na kwotę 140 mln zł za 2006 rok, został złożony do UKE w czerwcu 2007 roku. Urząd odmówił jednak jej przyznania. Podstawą nie były względy merytoryczne, ale zdaniem regulatora niekompletność przekazanej przez TP dokumentacji. Pomimo wielokrotnych propozycji TP, że prześle regulatorowi wszelkie potrzebne dane, a także udostępni swoje księgowe systemy informatyczne, UKE ani razu nie zwrócił się o jakiekolwiek informacje. Co więcej, w decyzjach odmawiających przyznania dopłaty, nie określił dokumentów, których brakowało do rozpatrzenia wniosku, przez co TP została pozbawiona możliwości ich uzupełnienia.

Dlatego TP złożyła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który 25 czerwca 2008 roku uznał jej rację i uchylił decyzję UKE odmawiającą przyznania dopłaty. W ustnym uzasadnieniu wyroku, sąd stwierdził poważne uchybienia w przeprowadzonym przez UKE postępowaniu. Zwrócił też uwagę, iż dokumenty przekazane przez TP, uzasadniające wysokość poniesionych strat powinny być przeanalizowane przez biegłego rewidenta. Sąd podkreślił również, iż opinia biegłego rewidenta jest tylko jednym z dowodów, które powinny być wykorzystane w sprawie. Zdaniem WSA bezczynność UKE w pozyskaniu innych informacji, które pozwoliłyby na merytoryczną ocenę sprawy, była niewłaściwa.

źródło: TPSA

News Naprawa iPhone’a - co warto wiedzieć?

Telefony iPhone cieszą się naprawdę dużą popularnością. Nie bez powodu! Telefony te są nieustannie ulepszane, powstają nowe modele z coraz to nowszymi funkcjami. Ludzie cenią iPhone'y między innymi za bezpieczny system iOS z prostym i intuicyjnym interfejsem, AppStore, w którym nowe aplikacje często pojawiają się szybciej niż w systemie Android oraz za poręczność - iPhone'y są niezwykle łatwe w użyciu. Zachwycają też designem! Niestety, jak w przypadku każdego sprzętu, zdarza się, że te multimedialne, nowoczesne telefony komórkowe psują się i wymagają naprawy w serwisie. Co warto wiedzieć o naprawie iPhone'a jeszcze przed zaniesieniem go do serwisu? czytaj więcej

News Dlaczego warto założyć sklep internetowy? Poznaj zalety i korzyści dla Twojego biznesu!

Dlaczego warto założyć sklep internetowy? To pytanie zadaje sobie wiele osób, które prowadzą biznes lub chcą go rozpocząć. W dzisiejszych czasach coraz więcej ludzi robi zakupy online, a pandemia tylko przyspieszyła ten trend. Dlatego posiadanie sklepu internetowego to nie tylko korzyść, ale wręcz konieczność dla każdego przedsiębiorcy, który chce dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. W tym artykule przedstawimy Ci zalety posiadania sklepu internetowego oraz podpowiemy, jak zadbać o jego pozycjonowanie. czytaj więcej

News Jak agencja SEO Grupa iCEA osiągnęła sukces w branży pozycjonowania?

Nie trzeba być Markiem Zuckerberg ani Billem Gates’em, aby znaleźć się na szczycie. Niekiedy do założenia firmy wystarczy dobry pomysł i laptop. Od tego zaczął się sukces Grupa iCEA – globalnej agencji SEO, która od 15 lat wyznacza standardy w branży pozycjonowania stron internetowych. czytaj więcej

News SIP Trunk - korzystaj bezpiecznie (Część 1/2) - doprowadzenie łącza

SIP Trunk jest usługą, która umożliwia podłączenie własnej centrali telefonicznej do publicznej sieci telekomunikacyjnej. Operator dostarczający to rozwiązanie do firmy, może to zrobić na różne sposoby. Zobacz jak bezpiecznie korzystać z tego łącza. czytaj więcej