Archiwalne

Trójpak nowych usług dodanych FreecoNet

14.11.2007

„Dial-In”, „Autoryzacja” oraz możliwość sprawdzania stanu konta przez telefon to trzy nowe usługi uruchomione przez FreecoNet – platformę VoIP integrującą rozwiązania wielu operatorów i oferującą innowacyjne usługi dodane.

„Dial-In” pozwala na wdzwanianie się do systemu FreecoNet z dowolnego telefonu i od dowolnego operatora telekomunikacyjnego. Następnie można wykonywać połączenia na numery zarejestrowane we FreecoNet - za darmo, a na pozostałe za pośrednictwem usługi TelArena - po kilkakrotnie niższych stawkach niż normalnie.

„Ta funkcjonalność jest przydatna w sytuacjach, kiedy użytkownik FreecoNet przebywa poza swoim domem i musi wykonać telefon np. za granicę. Przykładowo, dzwoniąc do Kanady, wystarczy wdzwonić się z komórki na swoje konto we FreecoNet, a potem będzie się płacić tylko 6 groszy brutto za minutę rozmowy z osobą przebywającą w Kanadzie. Do tego dochodzi opłata za połączenie z komórki na numer, na który się wdzwania. Jeśli połączenia z tym numerem określi się u swojego operatora jako zawsze tańsze lub darmowe, to połączenie z telefonu komórkowego do Kanady może kosztować tylko 6 groszy brutto za minutę" – wyjaśnia Jan Wyrwiński, Kierownik Projektu FreecoNet.

Z „Dial-In” związana jest kolejna usługa FreecoNet – „Autoryzacja”. Dzięki niej, po wdzwonieniu się na własne konto FreecoNet, jest dokonywana autoryzacja dzwoniącego użytkownika. Jest to możliwe na dwa sposoby: przez podanie numeru PIN (określa się ten numer w panelu administracyjnym FreecoNet) lub przez CLIP, czyli po numerze telefonu (system rozpoznaje numer telefonu i jeśli zgadza się on z tym, który został podany w panelu administracyjnym FreecoNet, autoryzacja jest dokonywana w sposób automatyczny). Ta usługa pozwala na stworzenie systemu kontroli dostępu do dowolnych usług bądź kont we FreecoNet.

Z „Autoryzacją” związana jest też ściśle funkcjonalność „Callback”, polegająca na zwrotnym oddzwanianiu. Po wdzwonieniu się na własne konto FreecoNet i dokonaniu autoryzacji kodem PIN lub poprzez CLIP, system przerywa połączenie. Następnie oddzwania na numer, z którego połączenie zostało zainicjowane lub na numer określony w panelu. Potem system prosi o wprowadzenie numeru, z którym chcemy rozmawiać i łączy z nim, a rozmowa prowadzona jest albo za darmo (jeśli dzwonimy na numer zarejestrowany we FreecoNet), albo po stawkach TelAreny (czyli od 3 groszy brutto w Polsce i od 5 groszy brutto za granicę).

Trzecią nową usługą platformy jest możliwość sprawdzania stanu konta we FreecoNet przez telefon. Dzwoniąc na numer telefonu 901 – z numeru telefonu zarejestrowanego we FreecoNet - użytkownik może dowiedzieć się o dostępnych środkach na połączenia oraz bieżącej konfiguracji swojego konta. Pod numerem 901 można także otrzymać dokładne informacje o ostatnich nieodebranych połączeniach oraz o ostatnich połączeniach wychodzących.

Zainteresowani usługami „Dial-In” i „Autoryzacja”, przez pierwszy miesiąc mogą z nich korzystać za darmo, a po tym okresie naliczane są symboliczne opłaty miesięczne: za usługę „Dial-In” – 50 groszy brutto, natomiast za „Callback” z „Autoryzacją” – 1,50 zł brutto. Korzystanie z telefonicznej informacji o stanie konta jest bezpłatne.

źródło: FreecoNet 

News FCN Lite: darmowy VoIP w zamian za odbieranie rozmów

FCN (dawniej FreecoNet), popularna polska platforma VoIP, wprowadziła specjalną ofertę pozwalającą na całkowicie darmowe posiadanie konta z numerem telefonicznym, pod warunkiem odebrania na nim każdego miesiąca 50 minut rozmów. czytaj więcej

News FCN Lite: darmowy VoIP w zamian za odbieranie rozmów

FCN (dawniej FreecoNet), popularna polska platforma VoIP, wprowadziła specjalną ofertę pozwalającą na całkowicie darmowe posiadanie konta z numerem telefonicznym, pod warunkiem odebrania na nim każdego miesiąca 50 minut rozmów. czytaj więcej

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej