Archiwalne

Udane I półrocze Netii

05.08.2010

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji


Netia SA ogłosiła wyniki finansowe za I półrocze 2010 roku. Spółka zanotowała zysk netto w kwocie 29,9 mln zł. Przychody wzrosły do kwoty 780,7 mln złotych, czyli o 4 proc. w stosunku do I półrocza 2009. Netia podtrzymuje prognozę wyników finansowych i operacyjnych na 2010 rok.

Netia wykorzystuje świetnie rozpoczęty 2010 rok - w II kwartale powiększyliśmy bazę klientów usług szerokopasmowych o kolejne 20 tys. do liczby blisko 624 tys. Bardzo mnie także cieszy znaczący postęp w realizacji wielu kluczowych projektów: do końca czerwca uwolniliśmy 350 węzłów LLU, na bazie których obsługiwaliśmy 73 tys. klientów; rozbudowujemy bazę klientów usług pakietowych, generujących wyższe marże – już 26 proc. klientów indywidualnych i 41 proc. klientów biznesowych korzysta z usług 2play. >Klientomania< - nasz priorytetowy w 2010 roku projekt - wchodzi w fazę wdrożenia i jestem przekonany, iż znacząco wpłynie on na podniesienie efektywności i jakości obsługi, a zadowoleni klienci będą polecać nasze usługi innym. Jesteśmy również gotowi do potencjalnych istotnych akwizycji na polskim rynku telekomunikacyjnym, a dzięki porozumieniu z bankami dotyczącemu nowego finansowania, będziemy gotowi do szybkiego działania, jeżeli atrakcyjne możliwości konsolidacji rynku się pojawią”- powiedział Mirosław Godlewski, Prezes Zarządu Netii.

Wzrost przychodów
Przychody Netii w I półroczu 2010 r. wyniosły 780,7 mln złotych, rosnąc o 4 proc. w stosunku do I kwartału 2009 r. i o 2 proc. pomiędzy kwartałami. EBITDA wyniosła 188,8 mln zł w I półroczu oraz 95,3 mln zł w II kwartale 2010 r., co stanowiło wzrost o 35 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2009 r. i o 2 proc. wobec I kwartału 2010.

W I półroczu spółka odnotowała zysk netto w wysokości 29,9 mln zł.

Środki finansowe wykazane przez Netię na dzień 30 czerwca 2010 r. wyniosły 272,5 mln zł, co stanowi wzrost o 66,1 mln zł w porównaniu z 30 marca 2010 r.

Konsekwentny wzrost liczby klientów
Liczba klientów usług szerokopasmowych na dzień 30 czerwca 2010 r. wzrosła do 623,6 tys., co stanowi wzrost o 3 proc. z poziomu 603 tys. na koniec marca 2010 roku i daje Netii 10,7 proc. udziału w rynku (w porównaniu do 8,5 proc. na dzień 30 czerwca 2009 r.).

Na dzień 5 sierpnia 2010 r. baza klientów usług szerokopasmowych Netii przekroczyła 630 tys.
Netia prognozuje pozyskanie do końca 2010 r. łącznie 700 tys. klientów usług szerokopasmowych, nie uwzględniając potencjalnych akwizycji sieci ethernetowych.

Liczba klientów usług głosowych (własna sieć + WLR + LLU) wynosiła na dzień 30 czerwca 2010 r. 1,182 mln, co stanowiło wzrost o 1 proc. z poziomu 1,173 mln na dzień 31 marca 2010 r.

33 proc. klientów z usług głosowych korzysta poprzez sieć własną Netii. Łączny udział Spółki w rynku stacjonarnych usług głosowych wzrósł w ciągu ostatnich 12 miesięcy z 11 proc. do 12,1 proc.

Netia zamierza pozyskać w ramach wzrostu organicznego łącznie 1,225 mln klientów usług głosowych do końca 2010 r.

Netia niekwestionowanym liderem LLU w Polsce
Netia posiadała na dzień 30 czerwca 2010 r. 350 uwolnionych węzłów LLU z dostępem do około 2,9 mln linii i 73 tys. klientów.

Na dzień 5 sierpnia 2010 r. Netia posiada już 400 uwolnionych węzłów i planuje uwolnienie ponad 100 kolejnych do końca 2010 r.

źródło: Netia

Netia Wielkanoc i kwiecień w Netii: nowe okno otwarte i pakiet w Netia VOD

Z okazji zbliżających się świąt Netia przygotowała dwie propozycje dla swoich klientów: promocyjny pakiet filmowy w Netia VOD oraz kolejne okno otwarte dla łącznie 7 kanałów. czytaj więcej

Netia Dzięki TK Telekom w pociągach Polregio zapłacimy kartą

Konsorcjum firm TK Telekom z Grupy Netia i S&T Services, dostarczy Przewozom Regionalnym (Polregio) niemal 2 tys. mobilnych terminali płatniczych wraz z ich serwisem przez 3 lata. Dzięki temu w pociągach Polregio będzie można wygodnie zapłacić za bilet kartą u obsługi pociągu. czytaj więcej

Netia Netia przybliża się do klientów w Warszawie

W sobotę, 24 marca, Netia otworzyła cztery nowe pop-up store (tzw. wyspy) w Warszawie – w Galerii Bemowo, Galerii Renova (Targówek), Tesco Gocław oraz Tesco Kabaty. Wybór miejsc był zdecydowanie nieprzypadkowy… czytaj więcej

Netia Netia: Internet z TV w niezmiennej cenie 49,90 zł

„Netia dla Ciebie”, to nowa linia ofert promocyjnych Grupy Netia. Sztandarowa oferta, to pakiet: Internet z TV w cenie 49,90 zł miesięcznie. Niezmiennie, przez cały okres umowy. Nowa promocja wsparta jest szeroko zakrojoną „polityczną” kampanią w TV, VoD, radiu i internecie, m.in. poprzez współpracę z popularnymi youtuberami. czytaj więcej

Netia Netia włącza roaming w UE… za grosze

Netia Mobile, to elastyczne i atrakcyjne cenowo abonamentowe usługi komórkowe. Z powodu regulacji RLAH, usługi sprzedawane od połowy czerwca ub. r. działały wyłącznie w Polsce. Od marca br. – dzięki pozytywnej decyzji Prezesa UKE – Netia przywróciła usługi roamingu międzynarodowego, z tanimi usługami na terenie UE. czytaj więcej

Netia Wyniki Netii po trzech kwartałach 2017 roku

Trzeci kwartał br. upłynął w Netii pod znakiem kontynuacji wyhamowania spadku przychodów ogółem oraz poprawie rentowności na poziomie Skorygowanego Zysku EBITDA, zarówno z segmencie B2B, jak i B2C. Za sprawą modernizacji sieci, rośnie efektywność sprzedaży i penetracja na własnej sieci (NGA). czytaj więcej

Netia Chmura Netii dla agencji reklamowej

Netia Compute, czyli usługa chmury obliczeniowej może być znakomitym wsparciem działania agencji reklamowych. Przekonała się o tym agencja Brasil, która dzięki temu rozwiązaniu zyskała nie tylko skalowalność, ale i większą efektywność kosztową w działaniu. czytaj więcej

Netia Hashtagowa oferta mobilna Netii

Sukces usług mobilnych sprzedawanych w pakietach z internetem i TV zachęcił Netię do zaoferowania abonamentów mobilnych solo, czyli bez usług stacjonarnych. Na stronie http://mobile.netia.pl dostępnych jest sześć bardzo prostych taryf bez „lojalki”, np. nielimitowane połączenia do wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych w Polsce za 9,90 zł miesięcznie. czytaj więcej

Netia Netia stacjonarnie lub mobilnie - atrakcyjna oferta internetu dla studentów

Stacjonarnie lub mobilnie, albo zarówno stacjonarnie, jak i mobilnie. Netia prezentuje całą paletę atrakcyjnych ofert dostępu do internetu dla studentów. Ceny? Zaledwie 49,90 zł miesięcznie za nielimitowane łącze stacjonarne do 100 Mb/s lub internet LTE z 100 GB, z umową na zaledwie 9 miesięcy. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za II kw. 2017 r.

Netia zaprezentowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2017 roku. Spółka wypracowała w tym okresie przychody w wysokości 361 mln zł i wygenerowała 97 mln zł Skorygowanego zysku EBITDA (marża 27 proc.). czytaj więcej

Netia Wielkanoc i kwiecień w Netii: nowe okno otwarte i pakiet w Netia VOD

Z okazji zbliżających się świąt Netia przygotowała dwie propozycje dla swoich klientów: promocyjny pakiet filmowy w Netia VOD oraz kolejne okno otwarte dla łącznie 7 kanałów. czytaj więcej

Netia Dzięki TK Telekom w pociągach Polregio zapłacimy kartą

Konsorcjum firm TK Telekom z Grupy Netia i S&T Services, dostarczy Przewozom Regionalnym (Polregio) niemal 2 tys. mobilnych terminali płatniczych wraz z ich serwisem przez 3 lata. Dzięki temu w pociągach Polregio będzie można wygodnie zapłacić za bilet kartą u obsługi pociągu. czytaj więcej

Netia Netia przybliża się do klientów w Warszawie

W sobotę, 24 marca, Netia otworzyła cztery nowe pop-up store (tzw. wyspy) w Warszawie – w Galerii Bemowo, Galerii Renova (Targówek), Tesco Gocław oraz Tesco Kabaty. Wybór miejsc był zdecydowanie nieprzypadkowy… czytaj więcej

Netia Netia: Internet z TV w niezmiennej cenie 49,90 zł

„Netia dla Ciebie”, to nowa linia ofert promocyjnych Grupy Netia. Sztandarowa oferta, to pakiet: Internet z TV w cenie 49,90 zł miesięcznie. Niezmiennie, przez cały okres umowy. Nowa promocja wsparta jest szeroko zakrojoną „polityczną” kampanią w TV, VoD, radiu i internecie, m.in. poprzez współpracę z popularnymi youtuberami. czytaj więcej

Netia Netia włącza roaming w UE… za grosze

Netia Mobile, to elastyczne i atrakcyjne cenowo abonamentowe usługi komórkowe. Z powodu regulacji RLAH, usługi sprzedawane od połowy czerwca ub. r. działały wyłącznie w Polsce. Od marca br. – dzięki pozytywnej decyzji Prezesa UKE – Netia przywróciła usługi roamingu międzynarodowego, z tanimi usługami na terenie UE. czytaj więcej

Netia Wyniki Netii po trzech kwartałach 2017 roku

Trzeci kwartał br. upłynął w Netii pod znakiem kontynuacji wyhamowania spadku przychodów ogółem oraz poprawie rentowności na poziomie Skorygowanego Zysku EBITDA, zarówno z segmencie B2B, jak i B2C. Za sprawą modernizacji sieci, rośnie efektywność sprzedaży i penetracja na własnej sieci (NGA). czytaj więcej

Netia Chmura Netii dla agencji reklamowej

Netia Compute, czyli usługa chmury obliczeniowej może być znakomitym wsparciem działania agencji reklamowych. Przekonała się o tym agencja Brasil, która dzięki temu rozwiązaniu zyskała nie tylko skalowalność, ale i większą efektywność kosztową w działaniu. czytaj więcej

Netia Hashtagowa oferta mobilna Netii

Sukces usług mobilnych sprzedawanych w pakietach z internetem i TV zachęcił Netię do zaoferowania abonamentów mobilnych solo, czyli bez usług stacjonarnych. Na stronie http://mobile.netia.pl dostępnych jest sześć bardzo prostych taryf bez „lojalki”, np. nielimitowane połączenia do wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych w Polsce za 9,90 zł miesięcznie. czytaj więcej

Netia Netia stacjonarnie lub mobilnie - atrakcyjna oferta internetu dla studentów

Stacjonarnie lub mobilnie, albo zarówno stacjonarnie, jak i mobilnie. Netia prezentuje całą paletę atrakcyjnych ofert dostępu do internetu dla studentów. Ceny? Zaledwie 49,90 zł miesięcznie za nielimitowane łącze stacjonarne do 100 Mb/s lub internet LTE z 100 GB, z umową na zaledwie 9 miesięcy. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za II kw. 2017 r.

Netia zaprezentowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2017 roku. Spółka wypracowała w tym okresie przychody w wysokości 361 mln zł i wygenerowała 97 mln zł Skorygowanego zysku EBITDA (marża 27 proc.). czytaj więcej