Archiwalne

UKE: 8 decyzji o stawkach MTR

18.02.2009

Zobacz więcej na CyfrowyPolsat.pl.

UKE ustalił niższe stawki hurtowe w rozliczeniach za zakończenie połączeń telefonicznych z sieci Cyfrowego Polsatu, dataCOM, Długich Rozmów, Exatela, e-Telko, Sferii i Telekomunikacji Kolejowej do sieci telefonii ruchomej.

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wydał decyzje administracyjne w zakresie zmiany umów o połączeniu sieci zawartych pomiędzy następującymi operatorami:

  • Cyfrowy Polsat S.A. i Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. (operator sieci Era)
  • dataCOM S.A. i Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.  (operator sieci Era)
  • Długie Rozmowy S.A. i Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.  (operator sieci Era)
  • Exatel S.A. i Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.  (operator sieci Era)
  • e-Telko Sp. z o.o. i Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.  (operator sieci Era)
  • e-Telko Sp. z o.o. i Polska Telefonia Komórkowa Centertel Sp. z o.o.  (operator sieci Orange)
  • Sferia S.A. i Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.  (operator sieci Era)
  • Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o.o. i Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. (operator sieci Era)

Decyzje Prezesa UKE dotyczą wprowadzenia niższych stawek za zakończenie połączeń głosowych (tzw. stawka MTR – Mobile Termination Rates) w sieciach ruchomych wymienionych powyżej operatorów sieci komórkowej. Dokonując zmian w umowach międzyoperatorskich Prezes UKE wziął pod uwagę nałożone na PTC i PTK Centertel obowiązki w zakresie dostosowania wysokości opłat z tytułu dostępu telekomunikacyjnego do ponoszonych kosztów.

Wysokość opłaty za minutę połączenia wnoszonej na rzecz operatora sieci komórkowej, w której nastąpiło zakończenie połączenia głosowego:

  • do dnia 30 czerwca 2009 r. wynosić będzie 0,2162 złotych;
  • od dnia 1 lipca 2009 r. zostanie obniżona do poziomu 0,1677 złotych za minutę.

Ze względu na wystąpienie przypadku wyjątkowego, powodującego bezpośrednie i poważne zagrożenie zarówno dla konkurencyjności, jak i dla interesów użytkowników, Prezes UKE zdecydował się skorzystać z uprawnienia wynikającego z art. 17 Prawa telekomunikacyjnego i odstąpił od przeprowadzania postępowania konsultacyjnego. W związku z tym decyzje wydane dla e_telko i Cyfrowego Polsatu będą obowiązywały do dnia 5 sierpnia 2009 r., natomiast decyzje dla dataCOM, Długich Rozmów, Exatela, Sferii oraz Telekomunikacji kolejowej – do 6 sierpnia 2009 r.

źródło: UKE


News Dlaczego warto korzystać z chmury?

Rośnie popularność chmury obliczeniowej. Firmy dostrzegają zalety korzystania z cloud computingu i doceniają morze możliwości, jakie oferują poszczególne rodzaje chmury. Zobacz, co dzięki temu możesz zyskać firma. czytaj więcej

News Jak wybrać firmę do stworzenia strony internetowej?

Każdy, kto prowadzi własną działalność, powinien posiadać profesjonalną stronę internetową. Na rynku jest wiele firm, które oferują usługi tworzenia stron www. Sprawdź, jak wybrać najlepszą z nich! czytaj więcej

News Jak przyspieszyć internet w telefonie? Sprawdzone sposoby

Ogromna rzesza posiadaczy współczesnych smartfonów zadaje sobie bardzo często pytanie: jak przyspieszyć internet w telefonie? Na prędkość internetu w telefonie ma oczywiście wpływ wiele czynników: od jakości usługi, którą oferuje określony dostawca internetu, aż po aplikacje, które zostały zainstalowane w telefonie. Szybkość mobilnego internetu we współczesnym świecie to podstawa. Wcześniej wymienione kwestie nie są jedynymi, które należy wziąć pod uwagę, ale wszystkie opiszemy w poniższym artykule. czytaj więcej

News Efektywne rozwiązania telekomunikacyjne dla firm posiadających wirtualne biura i filie

Wybór rozwiązania telekomunikacyjnego VoIP dla małej lub średniej firmy wiąże się nie tylko z decyzją o tym, jaki model telefonu zainstalować np. w recepcji, a jaki lepiej sprawdzi się w magazynie. Aby użytkowanie wszystkich tych urządzeń było jak najbardziej komfortowe, a instalacja jak najprostsza, warto zwrócić uwagę również na kwestie uniwersalności i elastyczności danej oferty.

Dlatego warto wybierać rozwiązania kompatybilne z różnymi dostawcami SIP, które pozwolą Ci w pełni wykorzystać możliwości płynące z tej technologii, połączyć aktualny system telefoniczny z siecią VoIP, a jednocześnie skutecznie zarządzać kosztami komunikacji w firmie. Dowiedz się więcej o tym jak unowocześnić procesy telekomunikacyjnie w firmie, dzięki zastosowaniu bramek VoIP marki Grandstream. czytaj więcej