Archiwalne

UKE: analiza cen połączeń telefonii stacjonarnej

28.03.2008

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Urząd Komunikacji Elektronicznej dokonał analizy zmian cen połączeń w telefonii stacjonarnej w latach 2005-2007. Celem analizy jest pokazanie, jak kształtowały się opłaty za połączenia lokalne, międzystrefowe i międzynarodowe w ofertach operatorów:Telekomunikaca Polska S.A., Tele2 Polska Sp. z o.o., Netia S.A. i Telefonia Dialog S.A w latach 2005-2007.

Opracowanie zawiera porównanie opłat za połączenia realizowane zarówno w sieci operatora, jak i za pomocą numerów dostępowych NDS (numer dostępu do sieci - prefiks) oraz poprzez WLR (Wholesale Line Rental - przeniesiony abonament telefoniczny z TPSA).

Badanie wykazało, że zarówno ceny połączeń lokalnych, jak i międzystrefowych oferowanych przez poszczególnych operatorów w godzinach szczytu w roku 2007 w sieci operatorów były dość zróżnicowane. Operatorzy konkurowali między sobą pakietami bezpłatnych minut do wykorzystania oraz darmowymi wieczorami i weekendami w abonamencie. W 2007 r. niewiele było planów taryfowych, które nie zawierały tego rodzaju zachęt. Jednocześnie, im więcej było takich propozycji w ramach abonamentu, tym wyższy abonament i/lub opłatę za minutę połączenia poza abonamentem oferowano.

Wprowadzenie w lipcu 2006 r. usługi hurtowej sprzedaży abonamentu (WLR) spowodowało możliwość kupowania przez operatorów alternatywnych abonamentu od Telekomunikacji Polskiej S.A. po stawkach hurtowych i odsprzedawania go klientom końcowym po cenach detalicznych niższych niż oferowane przez TP. W przypadku planów standardowych abonament w ramach WLR oferowany przez Telefonię Dialog (Taryfa Domowa Profil Podstawowy) był o ok. 18% niższy niż abonament Telekomunikacji Polskiej (Plan TP Standardowy), natomiast klienci Tele2 Polska w Cenniku Podstawowym płacili opłatę abonamentową o 10% niższą. Znaczne różnice dotyczyły także planów z darmowymi wieczorami i weekendami.

Korzystając z usługi hurtowego dostępu do sieci, operatorzy alternatywni mieli możliwość zaoferowania, w wielu planach taryfowych, również nieco korzystniejszych cen za połączenia niż oferowane przez TP w jej własnej sieci. Opłaty u operatorów alternatywnych były niższe od ok. 20% w przypadku połączeń lokalnych do ok. 11-40% w przypadku połączeń międzymiastowych.

Analizując ceny za połączenia międzynarodowe można zauważyć, iż cenniki tych usług przewidywały różne opcje taryfowe w zależności od kraju, z którym następowało połączenie. Operatorzy, walcząc o klientów, wprowadzali nowe plany taryfowe proponując w nich coraz niższe ceny. Porównując z rokiem 2005, Telekomunikacja Polska obniżyła opłaty za połączenia w sieci operatora o ok. 37%, natomiast Telefonia Dialog zmniejszyła ceny za ww. połączenia o ok. 55%. Netia S.A. utrzymała ceny na niezmienionym poziomie.

Nowe plany taryfowe skierowane są jednak tylko do nowych abonentów bądź do abonentów, którzy zdecydują się na zmianę planu taryfowego. Natomiast dla abonentów, którzy pozostaną przy dotychczasowych planach, ceny za połączenia międzynarodowe nie uległy zmianie.

Jak informuje UKE, coraz popularniejsze wśród użytkowników szerokopasmowego dostępu do Internetu stają się połączenia międzynarodowe przez Skype i Tlenofon. Tak realizowane połączenia, ze względu na niższe ceny, mogą stanowić alternatywę dla tradycyjnych połączeń międzynarodowych poprzez sieci stacjonarne.

Zobacz: Analiza zmiany cen połączeń w telefonii stacjonarnej w latach 2005-2007

źródło: UKE

Netia Wielkanoc i kwiecień w Netii: nowe okno otwarte i pakiet w Netia VOD

Z okazji zbliżających się świąt Netia przygotowała dwie propozycje dla swoich klientów: promocyjny pakiet filmowy w Netia VOD oraz kolejne okno otwarte dla łącznie 7 kanałów. czytaj więcej

Netia Dzięki TK Telekom w pociągach Polregio zapłacimy kartą

Konsorcjum firm TK Telekom z Grupy Netia i S&T Services, dostarczy Przewozom Regionalnym (Polregio) niemal 2 tys. mobilnych terminali płatniczych wraz z ich serwisem przez 3 lata. Dzięki temu w pociągach Polregio będzie można wygodnie zapłacić za bilet kartą u obsługi pociągu. czytaj więcej

Netia Netia przybliża się do klientów w Warszawie

W sobotę, 24 marca, Netia otworzyła cztery nowe pop-up store (tzw. wyspy) w Warszawie – w Galerii Bemowo, Galerii Renova (Targówek), Tesco Gocław oraz Tesco Kabaty. Wybór miejsc był zdecydowanie nieprzypadkowy… czytaj więcej

Netia Netia: Internet z TV w niezmiennej cenie 49,90 zł

„Netia dla Ciebie”, to nowa linia ofert promocyjnych Grupy Netia. Sztandarowa oferta, to pakiet: Internet z TV w cenie 49,90 zł miesięcznie. Niezmiennie, przez cały okres umowy. Nowa promocja wsparta jest szeroko zakrojoną „polityczną” kampanią w TV, VoD, radiu i internecie, m.in. poprzez współpracę z popularnymi youtuberami. czytaj więcej

Netia Netia włącza roaming w UE… za grosze

Netia Mobile, to elastyczne i atrakcyjne cenowo abonamentowe usługi komórkowe. Z powodu regulacji RLAH, usługi sprzedawane od połowy czerwca ub. r. działały wyłącznie w Polsce. Od marca br. – dzięki pozytywnej decyzji Prezesa UKE – Netia przywróciła usługi roamingu międzynarodowego, z tanimi usługami na terenie UE. czytaj więcej

Netia Wyniki Netii po trzech kwartałach 2017 roku

Trzeci kwartał br. upłynął w Netii pod znakiem kontynuacji wyhamowania spadku przychodów ogółem oraz poprawie rentowności na poziomie Skorygowanego Zysku EBITDA, zarówno z segmencie B2B, jak i B2C. Za sprawą modernizacji sieci, rośnie efektywność sprzedaży i penetracja na własnej sieci (NGA). czytaj więcej

Netia Chmura Netii dla agencji reklamowej

Netia Compute, czyli usługa chmury obliczeniowej może być znakomitym wsparciem działania agencji reklamowych. Przekonała się o tym agencja Brasil, która dzięki temu rozwiązaniu zyskała nie tylko skalowalność, ale i większą efektywność kosztową w działaniu. czytaj więcej

Netia Hashtagowa oferta mobilna Netii

Sukces usług mobilnych sprzedawanych w pakietach z internetem i TV zachęcił Netię do zaoferowania abonamentów mobilnych solo, czyli bez usług stacjonarnych. Na stronie http://mobile.netia.pl dostępnych jest sześć bardzo prostych taryf bez „lojalki”, np. nielimitowane połączenia do wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych w Polsce za 9,90 zł miesięcznie. czytaj więcej

Netia Netia stacjonarnie lub mobilnie - atrakcyjna oferta internetu dla studentów

Stacjonarnie lub mobilnie, albo zarówno stacjonarnie, jak i mobilnie. Netia prezentuje całą paletę atrakcyjnych ofert dostępu do internetu dla studentów. Ceny? Zaledwie 49,90 zł miesięcznie za nielimitowane łącze stacjonarne do 100 Mb/s lub internet LTE z 100 GB, z umową na zaledwie 9 miesięcy. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za II kw. 2017 r.

Netia zaprezentowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2017 roku. Spółka wypracowała w tym okresie przychody w wysokości 361 mln zł i wygenerowała 97 mln zł Skorygowanego zysku EBITDA (marża 27 proc.). czytaj więcej

Netia Wielkanoc i kwiecień w Netii: nowe okno otwarte i pakiet w Netia VOD

Z okazji zbliżających się świąt Netia przygotowała dwie propozycje dla swoich klientów: promocyjny pakiet filmowy w Netia VOD oraz kolejne okno otwarte dla łącznie 7 kanałów. czytaj więcej

Netia Dzięki TK Telekom w pociągach Polregio zapłacimy kartą

Konsorcjum firm TK Telekom z Grupy Netia i S&T Services, dostarczy Przewozom Regionalnym (Polregio) niemal 2 tys. mobilnych terminali płatniczych wraz z ich serwisem przez 3 lata. Dzięki temu w pociągach Polregio będzie można wygodnie zapłacić za bilet kartą u obsługi pociągu. czytaj więcej

Netia Netia przybliża się do klientów w Warszawie

W sobotę, 24 marca, Netia otworzyła cztery nowe pop-up store (tzw. wyspy) w Warszawie – w Galerii Bemowo, Galerii Renova (Targówek), Tesco Gocław oraz Tesco Kabaty. Wybór miejsc był zdecydowanie nieprzypadkowy… czytaj więcej

Netia Netia: Internet z TV w niezmiennej cenie 49,90 zł

„Netia dla Ciebie”, to nowa linia ofert promocyjnych Grupy Netia. Sztandarowa oferta, to pakiet: Internet z TV w cenie 49,90 zł miesięcznie. Niezmiennie, przez cały okres umowy. Nowa promocja wsparta jest szeroko zakrojoną „polityczną” kampanią w TV, VoD, radiu i internecie, m.in. poprzez współpracę z popularnymi youtuberami. czytaj więcej

Netia Netia włącza roaming w UE… za grosze

Netia Mobile, to elastyczne i atrakcyjne cenowo abonamentowe usługi komórkowe. Z powodu regulacji RLAH, usługi sprzedawane od połowy czerwca ub. r. działały wyłącznie w Polsce. Od marca br. – dzięki pozytywnej decyzji Prezesa UKE – Netia przywróciła usługi roamingu międzynarodowego, z tanimi usługami na terenie UE. czytaj więcej

Netia Wyniki Netii po trzech kwartałach 2017 roku

Trzeci kwartał br. upłynął w Netii pod znakiem kontynuacji wyhamowania spadku przychodów ogółem oraz poprawie rentowności na poziomie Skorygowanego Zysku EBITDA, zarówno z segmencie B2B, jak i B2C. Za sprawą modernizacji sieci, rośnie efektywność sprzedaży i penetracja na własnej sieci (NGA). czytaj więcej

Netia Chmura Netii dla agencji reklamowej

Netia Compute, czyli usługa chmury obliczeniowej może być znakomitym wsparciem działania agencji reklamowych. Przekonała się o tym agencja Brasil, która dzięki temu rozwiązaniu zyskała nie tylko skalowalność, ale i większą efektywność kosztową w działaniu. czytaj więcej

Netia Hashtagowa oferta mobilna Netii

Sukces usług mobilnych sprzedawanych w pakietach z internetem i TV zachęcił Netię do zaoferowania abonamentów mobilnych solo, czyli bez usług stacjonarnych. Na stronie http://mobile.netia.pl dostępnych jest sześć bardzo prostych taryf bez „lojalki”, np. nielimitowane połączenia do wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych w Polsce za 9,90 zł miesięcznie. czytaj więcej

Netia Netia stacjonarnie lub mobilnie - atrakcyjna oferta internetu dla studentów

Stacjonarnie lub mobilnie, albo zarówno stacjonarnie, jak i mobilnie. Netia prezentuje całą paletę atrakcyjnych ofert dostępu do internetu dla studentów. Ceny? Zaledwie 49,90 zł miesięcznie za nielimitowane łącze stacjonarne do 100 Mb/s lub internet LTE z 100 GB, z umową na zaledwie 9 miesięcy. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za II kw. 2017 r.

Netia zaprezentowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2017 roku. Spółka wypracowała w tym okresie przychody w wysokości 361 mln zł i wygenerowała 97 mln zł Skorygowanego zysku EBITDA (marża 27 proc.). czytaj więcej