Archiwalne

UKE: Niezadowalający poziom jakości usług telefonicznych

27.05.2008

Prezes UKE ogłasił szczegółowe wyniki badań wskaźników jakości usług telefonicznych PSTN w Polsce za rok 2007.

Badania te zostały wykonane za pomocą systemu zdalnego badania jakości usług telekomunikacyjnych autorstwa Instytutu Łączności i objęły zarówno przedsiębiorcę wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej, jak i wybranych operatorów publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych.

Określone wartości mierzonych wskaźników, do których odnoszone są wyniki badań mają charakter obligatoryjny jedynie dla Telekomunikacji Polskiej S.A. jako przedsiębiorcy świadczącego usługę powszechną.

Badania prezentowane poniżej w załaczniku dotyczą wskaźników jakości połączeń telefonicznych w sieci PSTN w ujęciu krajowym, strefowym oraz międzysieciowym (międzyoperatorskim).

Wyniki tych badań ujawniły w szeregu przypadkach niezadawalający poziom jakości świadczenia usług, jak i brak - w tym zakresie - współpracy między operatorami.

zobacz: Protokół zdalnej kontroli wskaźników jakości usług telefonicznych PSTN w Polsce, za rok 2007

źródło: UKE