Archiwalne

UKE: słuszna kara za cennik neostrady tp

28.08.2008

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że cennik "Startowej promocji neostrady tp" podlegał zatwierdzeniu przez Prezesa UKE.

W dniu 28 sierpnia 2008 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dokonał publikacji orzeczenia w sprawie z odwołania Telekomunikacji Polskiej S.A. od decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 22 listopada 2006 r. w przedmiocie nałożenia na TP kary pieniężnej w wysokości 100.000 PLN za nieprzedłożenie projektu zmiany cennika świadczonych usług w zakresie promocji pn. „Startowa promocja neostrady tp”.

Sąd oddalił odwołanie TP. W ustnych motywach rozstrzygnięcia Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wskazał na następujące główne motywy rozstrzygnięcia:

1) w okresie przejściowym do czasu zakończenia analiz rynków właściwych, art. 221 ust. 1 pkt 1 lit. 1) w związku z art. 46 ust. 3 pkt 4 ustawy Prawo telekomunikacyjne z 2004 r. nakłada na TP, w zakresie świadczenia usług telefonicznych w stacjonarnych publicznych sieciach telefonicznych, obowiązek przedstawiania Prezesowi UKE do zatwierdzenia cennika usług telekomunikacyjnych lub regulaminu świadczenia usług.

2) zawarta w cenniku oferty „Startowa promocja neostrady tp" opłata za utrzymanie łącza to opłata za utrzymanie łącza w gotowości do świadczenia zarówno usług wąskopasmowych (usługi telefoniczne), jak i szerokopasmowych (usługi dostępu do internetu). Z uwagi na fakt, że TP nie dzieli tej opłaty na usługi telefoniczne i internetowe, a opłata za utrzymanie łącza stanowi element cennika „Startowa promocja neostrady tp", cennik ten podlegał zatwierdzeniu przez Prezesa UKE.

Wyrok nie jest prawomocny.

źródło: UKE

News Jak wykorzystać wszechstronne narzędzia do hakowania w edukacji i zabawie?

Odkryj innowacyjne podejście do nauki i rozrywki dzięki narzędziom do hakowania. Dowiedz się, jak mogą pomóc w edukacji, rozwijać kreatywność i sprawiać radość z odkrywania technologii. czytaj więcej

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News iPhone nie reaguje na dotyk? Sprawdź, jak rozwiązać problem

Ekran dotykowy to jeden z najważniejszych elementów każdego telefonu, w tym oczywiście iPhone’a. To właśnie ekran umożliwia sprawne korzystanie z urządzenia, nawigację po systemie oraz obsługę aplikacji. Niestety, zdarza się, że ekran przestaje reagować na dotyk. Przyczyny tego problemu mogą być różne – od drobnych błędów systemowych po poważniejsze uszkodzenia sprzętowe. Jak rozwiązać problem w sytuacji, gdy iPhone nie reaguje na dotyk? Co zrobić? Sprawdź koniecznie nasze wskazówki. czytaj więcej