Archiwalne

UKE: Szansa na tańsze usługi w roamingu

24.09.2008

Komisarz ds. Społeczeństwa Informacyjnego i Mediów Viviane Reding ogłosiła pakiet propozycji KE w sprawie regulacji połączeń głosowych, SMS i transmisji danych w roamingu (dla konsumentów korzystających z tych usług za granicą).

SMS
Komisja Europejska proponuje wprowadzenie maksymalnych pułapów na stawki, jakie konsumenci płacą za wysyłanie SMS, podróżując za granicę w wysokości 0,11 EUR (+ VAT) za jednego SMS. (poziom detaliczny, usługi w roamingu).

Operatorzy komórkowi w rozliczeniach między sobą będą mogli naliczyć maksymalną stawkę na poziomie 0,04 EUR za SMS (poziom hurtowy, usługi w roamingu).

Dla porównania, obecny średni koszt wysłania SMS w UE to rząd wielkości 0,29 EUR (wliczając VAT). Średnia cena SMS w ruchu krajowym w Polsce to stawka wysokości 0,23 EUR (wliczając VAT).
Jeśli propozycje uzyskają akceptację Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej, ich postanowienia wejdą w życie od 1 lipca 2009 r.

Połączenia głosowe
Komisja proponuje podtrzymanie obecnie obowiązujących pułapów, nałożonych na głosowe połączenia wykonywane i odbierane za granicą, tzw. EUROTARYFA i sukcesywne ich obniżanie.

Pułapy te w 2008 r. kształtują się na poziomie 0,46 EUR (+VAT) za połączenia wychodzące i 0,22 EUR (+VAT) za połączenia przychodzące (poziom detaliczny, usługi roamingowe).

W 2012 r. stawki te mają spaść do 0,34 EUR (+VAT) za połączenia wychodzące i 0,10 EUR (+VAT) za połączenia przychodzące (poziom detaliczny, usługi roamingowe).

Transmisja danych
Zgodnie z propozycjami Komisji Europejskiej, na stawki stosowane w rozliczeniach między operatorami, od 1 lipca 2010 r. zostanie nałożony maksymalny pułap w wysokości 1 EUR za 1 MB (megabajt) ściągniętych danych, korzystając z usługi za granicą (poziom hurtowy, usługi w roamingu).

źródło: UKE

News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS

W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcej

News Usługi Starlink - zasady działania i dostępność

Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.

1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej

News Co to jest silnik krokowy i jak działa?

Silnik krokowy to rodzaj silnika elektrycznego, który jest szeroko stosowany w różnych aplikacjach przemysłowych, w tym w pojazdach autonomicznych. czytaj więcej

News Przejście z ISDN na VoIP - Nowoczesna Telefonia Dla Firm

Przez wiele lat w telekomunikacji, dominowała technologia ISDN. Była niezbędnym rozwiązaniem dla firm, które potrzebowały stałych połączeń telefonicznych oraz dostępu do podstawowych funkcji cyfrowych telefonii, ponieważ umożliwia jednoczesne przesyłanie danych i głosu. Nowocześniejsze rozwiązania VoIP wypierają ISDN, pomimo jego zalet, takich jak niezawodność i jakość połączeń. czytaj więcej