Archiwalne

UPC ma już ćwierć miliona abonentów Telewizji Cyfrowej

07.04.2010


Po niespełna dwóch latach od wprowadzenia usługi telewizji cyfrowej, korzysta z niej 250 000 klientów UPC - to efekt wielomilionowych inwestycji w rozwój usług cyfrowych.

Sposób oglądania telewizji zmienia się za sprawą cyfrowej jakości odbioru i bogatego wyboru programów. Cyfrowa telewizja kablowa swoją popularność zawdzięcza także interaktywnym rozwiązaniom, które sprawiają, że oglądanie telewizji staje się spersonalizowaną rozrywką, w której widzowie mogą wybierać co i kiedy chcą oglądać.

W Europie z cyfrowej telewizji kablowej korzysta już 35% abonentów, podczas gdy w Polsce wskaźnik ten wynosi 23%.[1] Jak podaje Cable Europe, liczba klientów cyfrowej telewizji kablowej w Europie wynosi obecnie ponad 21,5 miliona, a przychody z tego tytułu przekroczyły już połowę osiąganych przez branżę. Dzięki wielomilionowym inwestycjom operatorów, Polska szybko nadrabia dystans do krajów europejskich w zakresie poziomu cyfryzacji. Według danych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, wśród usług oferowanych przez operatorów kablowych, cyfrowa telewizja kablowa zdobyła w 2009 roku najwięcej nowych klientów, osiągając na koniec grudnia liczbę ponad 748 000 użytkowników. Dane te potwierdzają, że branża kablowa odgrywa istotną rolę w procesie cyfryzacji w Polsce, dlatego UPC, jako lider w branży, realizuje strategię cyfryzacji oraz prowadzi działania edukacyjne, pokazujące płynące z niej korzyści.

Telewizja cyfrowa rewolucjonizuje współczesne media i domową rozrywkę, dlatego UPC konsekwentnie inwestuje w jej rozwój. Ostatnio wprowadziliśmy UPC NA ŻĄDANIE, stale rozszerzamy portfolio kanałów, również HD, umacniając wiodącą pozycję UPC Polska na rynku kablowej telewizji cyfrowej.” - powiedział Simon Boyd, Prezes Zarządu UPC Polska.

Klienci UPC doceniają zalety Telewizji Cyfrowej
Klienci szybko przyzwyczajają się do korzystania z dekodera z nagrywarką, dzięki któremu mogą dostosować oglądanie telewizji do własnych preferencji, wybierając co i o jakiej porze chcą oglądać. UPC jako pierwsze wprowadzało nowatorskie funkcjonalności, jak automatyczne nagrywanie seriali, nagrywanie dwóch programów jednocześnie podczas oglądania trzeciego czy Multiroom, pozwalający na korzystanie z usług telewizji cyfrowej na drugim odbiorniku telewizyjnym.

Duży wybór kanałów i cyfrowa jakość odbioru to także najczęściej deklarowane w badaniach powody zakupu usługi.[2] Wśród wielu dostępnych w pakiecie DTV funkcji, jako najważniejsze określano: nagrywanie programów i elektroniczny przewodnik po programach. Zdecydowanie najczęściej nagrywane przez klientów programy, to: filmy (85%) i seriale (49%), nieco rzadziej programy sportowe, które rejestrowane są przez 31,5% respondentów.

[1] Cable Europe, 3 marca 2010.
[2] ARC Rynek i Opinia, Październik 2009, badanie przeprowadzone metodą CAPI (Computer Assisted Personal Interviews) – wywiadów osobistych wspomaganych komputerowo.

źródło: UPC

UPC UPC Polska z odkodowanymi kanałami ELEVEN SPORTS

W dniach 18-28 sierpnia br. abonenci telewizji cyfrowej UPC, którzy na co dzień nie mają dostępu do pakietu ELEVEN SPORTS, będą mogli cieszyć się potężną dawką sportowych emocji od ELEVEN SPORTS. czytaj więcej

UPC Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2017 - Wyniki UPC Polska

Dzięki inwestycjom w zwiększanie atrakcyjności oferty i rozwój szerokopasmowej infrastruktury światłowodowej, na koniec drugiego kwartału liczba cyfrowych usług, z których korzystają klienci UPC Polska wzrosła do 2 957 500 RGU*. czytaj więcej