Archiwalne

Utrzymana kara za biuro numerów

06.08.2008

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie TPSA od decyzji o nałożeniu kary 3 mln zł za naruszenie obowiązków informacyjnych w zakresie udzielania informacji o numerach abonentów sieci telefonicznych.

W dniu 5 sierpnia 2008 roku odbyła się rozprawa przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej SOKiK) na skutek odwołania Telekomunikacji Polskiej S.A. (dalej TP) od decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 14 września 2006 roku, nakładającej karę 3 mln złotych za niewykonywanie decyzji Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty (poprzednik Prezesa UKE) z 14 grudnia 2005 roku ustalającej, że TP jest operatorem publicznej stacjonarnej sieci telefonicznej o największym udziale w rynku świadczenia usług powszechnych na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej oraz określającej szczegółowe warunki świadczenia usługi polegającej na udzielaniu informacji o numerach abonentów.

SOKiK wyrokiem oddalił odwołanie TP i zasądził na rzecz Prezesa UKE zwrot kosztów procesu.
W ustnych motywach rozstrzygnięcia Sad wskazał, iż odwołanie TP nie zasługuje na uwzględnienie w każdym z czterech podanych przez TP zarzutów.

Po pierwsze Sąd uznał za chybiony zarzut wadliwego powołania Anny Streżyńskiej na Prezesa UKE. Sąd wskazał, iż w tej kwestii zapadła uchwała Sądu Najwyższego, a SOKiK podziela argumentację przedstawioną przez Sąd Najwyższy. Wskazał na ugruntowane orzecznictwo w tej materii.

Po drugie, Sąd uznał za niezasadny zarzut naruszenia art. 209 ust. 1 pkt 4 Prawo telekomunikacyjne (Pt), w związku z art. 27 ust 1 Pt, poprzez nałożenie na Spółkę kary pieniężnej uzasadnionej m.in. okolicznością niezłożenia wniosku o wydanie decyzji o której mowa w art. 28 Pt. Zdaniem Sądu nie ma znaczenia, czy Prezes UKE mógł wydać decyzje o zobowiązaniu do zawarcia właściwych umów o udostępnieniu danych z urzędu. Na TP został nałożony odpowiedni obowiązek, którego TP nie wykonała.

Po trzecie, Sąd wskazał, iż zarzut naruszenia art. 209 ust 1 pkt 4 Pt, w związku z art. 210 ust 2 Pt, oraz w związku z art. 8 i 77 Kodeksu postępowania administracyjnego, poprzez rzekome uchybienie przez Prezesa UKE obowiązku wyczerpującego zebrania materiału dowodowego, nie mógł odnieść skutku przed SOKiK. Sąd wskazał na aktualne orzecznictwo Sądu Apelacyjnego w tym zakresie zgodnie, z którym ewentualne braki w postępowaniu dowodowym mogą być usunięte w kontradyktoryjnym postępowaniu cywilnym przed SOKiK.

Zdaniem Sądu nie jest słuszny także ostatni zarzut podnoszony przez TP, a mianowicie naruszenie art. 209 ust. 1 pkt 4 Pt, poprzez przyjęcie, że świadczenie usługi informacji o numerach telefonicznych stanowi jeden z obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych. Sąd wskazał, iż podziela wykładnię przepisu art. 209 ust 1 pkt 4 Pt dokonaną przez Prezesa UKE. Zdaniem Sądu nie wykonanie decyzji Prezesa UKE określającej szczegółowe warunki świadczenia usługi polegającej na udzielaniu informacji o numerach abonentów mieści się w pojęciu nie wykonywania obowiązków informacyjnych wobec użytkowników końcowych. Sąd wskazał, iż TP nie wypełniła prawidłowo obowiązku polegającego na udzielaniu informacji o numerach abonentów.

Wyrok jest nieprawomocny.

źródło: UKE

Wiadomości firmowe Przenieś numer komórkowy do telefonii VoIP TeleCube

Telefonia TeleCube wdrożyła możliwość przenoszenie do niej polskich, firmowych numerów komórkowych. Po przeniesieniu, używając danego numeru można realizować rozmowy telefoniczne oraz wysyłać i odbierać wiadomości SMS już w ramach telefonii internetowej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Przenieś firmowe numery i przybij 5 z Telecube

„Przybij 5 z TeleCube” to najnowsza promocja operatora telefonii internetowej i dostawcy wirtualnej centrali TeleCube. Promocja jest skierowana do firm, które nigdy nie korzystały z usług TeleCube i zdecydują się na przetestowanie jednego z pakietów wirtualnej centrali telefonicznej. Po okresie testowym uczestnik promocji może uzyskać do 30% zniżki na abonament e-centrali oraz inne bonusy. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Reorganizacja pracy zdalnej - z Peoplefone Polska S.A. zrobisz to w sprawny sposób!

W PLFON możesz nadal korzystać ze wszystkich funkcjonalności, nawet jeśli Twoja firma musi pracować z domu. Przewagą i zaletą telefonii VoIP jest zdecydowanie mobilność. czytaj więcej

News MŚP 2.0 – jak usprawnić komunikację w małej i średniej firmie?

Unowocześnienie procesu obsługi klientów, usprawnienie obiegu informacji, zwiększenie jakości i skuteczności działania to cele, jakie stawia sobie każda firma, bez względu na zasięg działania czy liczbę zatrudnionych pracowników. Zarządzający firmami z sektora MŚP szczególnie baczną uwagę zwracają na efektywność przy jednoczesnym obniżaniu kosztów. Szczególnie dzisiaj, w dobie pandemii, która wymusza digitalizację wielu procesów. Jak skutecznie się komunikować, jednocześnie dbając o firmowe wydatki? Odpowiedzią na te wyzwania są rozwiązania telekomunikacyjne VoIP oferowane przez Grandstream, czyli sprawdzony, znany na całym świecie system pozwalający małym i średnim przedsiębiorstwom korzystać z możliwości dostępnych kiedyś tylko dla dużych korporacji. czytaj więcej