Użytkownicy indywidualni i firmy w Europie chcą wykorzystywać aplikacje LTE - badania Alcatela-Lucenta
Przeprowadzone przez firmę Alcatel-Lucent badania wykazały, że użytkownicy indywidualni i firmy w Europie chcą wykorzystywać aplikacje LTE. Analiza Bell Labs potwierdziła, że aplikacje LTE mogą otwierać nowe możliwości osiągania przychodów przez operatorów.
Dzięki wprowadzeniu usług LTE europejscy operatorzy telekomunikacyjni mogą zwiększyć swoje przychody z usług dla użytkowników indywidualnych aż o 10%, a przychody z obsługi przedsiębiorstw o prawie 30%. Wynika to z szeroko zakrojonego, ogólnoeuropejskiego badania przeprowadzonego przez Alcatela-Lucenta, które wykazało duże zainteresowanie i zapotrzebowanie związane z aplikacjami wykorzystującymi bezprzewodowe sieci szerokopasmowe w technologii LTE (Long Term Evolution). Badanie pokazało preferencje respondentów — ponad 4500 użytkowników indywidualnych i 950 przedsiębiorstw — z Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii.
W oparciu o wyniki tego badania zespół Alcatel-Lucent Bell Labs ds. modelowania biznesowego w dziale planowania sieci, wydajności i analiz ekonomicznych potwierdził, że zainteresowanie nowymi aplikacjami zoptymalizowanymi pod kątem LTE może znacznie zwiększyć możliwości rynkowe i przychody operatorów. Wyniki te pokazały ponadto, że największe korzyści można osiągnąć poprzez wprowadzenie na rynek starannie dobranych i wycenionych pakietów aplikacji.
Najważniejsze ustalenia
Firmy i przedsiębiorstwa
Zainteresowanie zamówieniem usług LTE jest widoczne we wszystkich segmentach przedsiębiorstw, ze szczególnym wskazaniem średnich i dużych firm. Wyniki badania wskazują, że ponad połowa małych firm i ponad trzy czwarte średnich i dużych przedsiębiorstw jest zainteresowanych zamówieniem dostępu do sieci bezprzewodowych nowej generacji dla swoich pracowników.
Okazuje się, że zainteresowanie dostępem do usług LTE ma także wpływ na lojalność klientów. Tu również odnotowano więcej odpowiedzi ze średnich i dużych przedsiębiorstw. Ponad połowa małych firm oraz przeszło 70% średnich i przeszło 80% dużych przedsiębiorstw podaje, że zdecydowałyby się na zmianę operatora, jeśli wiązałoby się to z uzyskaniem dostępu do usług LTE.
Dwa najważniejsze argumenty dla przedsiębiorstw ze wszystkich segmentów to większa szybkość i krótszy czas reakcji (lepsza interaktywność), co pozwala znacznie poprawić jakość usług. Szybkość jest najwyżej ceniona przez małe firmy, natomiast poprawa interaktywności jest najważniejsza dla średnich i dużych przedsiębiorstw.
Objęte badaniem aplikacje zoptymalizowane pod kątem LTE są dobrze oceniane we wszystkich trzech krajach, zwłaszcza przez średnie i duże przedsiębiorstwa. Oprócz mobilnego przetwarzania przez Internet (ang. cloud computing) badane przedsiębiorstwa wykazały duże zainteresowanie mobilną współpracą i wielostronnymi wideokonferencjami.
Użytkownicy indywidualni
Ponad połowa badanych użytkowników jest skłonna zamówić usługi LTE, a 40% zmieniłoby operatora, aby uzyskać dostęp do tej technologii.
Najważniejszą korzyścią dla użytkowników indywidualnych jest większa szybkość.
Najczęściej testowane były trzy aplikacje dla użytkowników indywidualnych — Live Messaging, Next Generation Music i Enhanced Mobile Video z dodatkowymi możliwościami w środowisku sieciowym nowej generacji.
„Wysokie oczekiwania, nowe możliwości i atrakcyjność tych usług są coraz istotniejsze zarówno wśród firm, jak i wśród użytkowników indywidualnych" — powiedział Ken Wirth, szef działu rozwiązań LTE/4G w firmie Alcatel-Lucent. „Wyniki naszego badania to wyraźne potwierdzenie, że aplikacje oparte na LTE umożliwiają operatorom znaczne zwiększenie przychodów”.
„Nasze analizy pokazują, że mając właściwą, kompleksową infrastrukturę, dobrą pakietową ofertę i właściwe podejście do rynku operatorzy mogą z powodzeniem wykorzystać skumulowane zapotrzebowanie na mobilne usługi szerokopasmowe” — Powiedział Rati Thanawala, wiceprezes działu planowania sieci, wydajności i analiz ekonomicznych w Bell Labs. „Mogą zoptymalizować swoje przychody za pomocą strategii migracji ukierunkowanej najpierw na oferowanie starannie dobranych i wycenionych aplikacji przedsiębiorstwom, a następnie na atrakcyjne oferty dla użytkowników indywidualnych”.
Alcatel-Lucent, którego rozwiązania zostały wybrane do wdrożenia komercyjnego już przez siedmiu klientów, w tym dwóch spośród największych światowych operatorów, i który jest zaangażowany w testy u ponad 50 klientów, wyrobił sobie niekwestionowaną pozycję lidera w dziedzinie technologii LTE.
Testowe i komercyjne wdrożenia są realizowane we wszystkich regionach świata.
źródło: Alcatel-Lucent