Archiwalne

VECTRA podsumowuje pierwszy rok telewizji cyfrowej

21.12.2007

Operator kablowy Vectra, dostawca usługi triple play w przeciągu roku objął usługą cyfrową ponad 80 tys. abonentów, którym oferuje już 100 kanałów telewizyjnych. Usługa dostępna jest już w 17 lokalizacjach, w tym od roku na Górnym Śląsku.

VECTRA usługę telewizji cyfrowej uruchomiła pod koniec 2006 roku w kilku miastach Górnego Śląska. Obecnie korzysta z niej już 40 tysięcy abonentów na Śląsku m.in. z takich miejscowości jak Bytom, Ruda Śląska, Rybnik i Zabrze. W tej chwili abonenci mają do wyboru aż 100 różnych programów telewizyjnych, które w większości są nadawane w polskiej wersji językowej.

Ostatnio oferta została wzbogacona m.in. o takie kanały jak TVN CNBC BIZNES, Disney Channel czy TVP Historia. Setnym programem, włączonym do oferty Cyfrowej VECTRY, jest Comedy Central. Każdy, nawet najbardziej wymagający klient, znajdzie coś ciekawego dla siebie w tak szerokiej ofercie. Jak wynika z badań przeprowadzonych na przełomie czerwca i lipca przez PBS dla VECTRY, klienci są bardzo zadowoleni z oferty telewizji cyfrowej: doceniają różnorodność kanałów przy jednoczesnej atrakcyjności cenowej, natomiast wprowadzenie technologii cyfrowej oraz pakiet triple play stanowi w opinii badanych unikat na rynku i jest ciekawą i wygodną ofertą.

Poza dużo większą liczbą dostępnych kanałów, dzięki telewizji cyfrowej, abonenci mają także znacznie lepszą jakość obrazu i dźwięku, co jest zauważalne nawet przez abonentów posiadających zwykłe telewizory, bez funkcjonalności HD.

Duża część klientów korzystających z analogowej usługi telewizji kablowej obecnie zdecydowała się na wykupienie usługi cyfrowej. „Dzięki naszej bardzo atrakcyjnej ofercie dającej dotychczasowym abonentom możliwość przejścia na odbiór cyfrowy bez dodatkowych opłat, większość z nich zdecydowała się skorzystać z tej usługi, natomiast koszt usługi dla nowych klientów to 9,90 zł” - powiedział prezes VECTRY - Tomasz Żurański. „Cały czas pracujemy nad kolejnymi usługami m.in. VoD (Video On Demand - Video na żądanie), PVR (Personal Video Recorder - osobista nagrywarka) czy HDTV (High Definition TVtelewizja wysokiej rozdzielczości)” - dodaje Prezes VECTRY.

Jednocześnie firma rozpoczęła modernizację Biur Obsługi Klienta, które mają być bardziej komfortowe i będą mogły jednorazowo obsłużyć większą ilość klientów. Wprowadzane są także nowe standardy obsługi. „We wrześniu firma badawcza PBS przeprowadziła szerokie badanie satysfakcji naszych klientów. Wynika, z niego, że jednym z ważniejszych elementów wpływających na poziom ich satysfakcji jest właśnie biuro obsługi klienta. Dlatego dołożymy wszelkich starań, aby nasze placówki odpowiadały potrzebom klientów.” dodaje Żurański.

Dodatkowo firma rozpoczęła proces implementowania call center dla wszystkich regionów, w których świadczy usługi. Już teraz abonenci m.in. ze Śląska i kilku innych lokalizacji mogą uzyskać odpowiedzi na wszelkie pytania dzwoniąc pod jeden numer 0 801 0 801 80. To udogodnienie jest doceniane przez abonentów: Jak mówi jeden z nich: „Kiedy dzwonię na infolinię VECTRY na 0 801 zawsze jestem sprawnie obsłużony: pojawia się komunikat, że rozmowa jest nagrywana, po chwili łączę się z operatorem i odzew na moje zgłoszenie jest natychmiastowy. I właśnie tak powinno być”. (badany Klient z Radomia).

źródło: Vectra