Operator telefonii internetowej ipfon wprowadził nową usługę – IVR API. Umożliwi ona użytkownikom ipfon budowanie własnych aplikacji wykorzystujących możliwości platformy ipfon.
IVR API to zestaw API pozwalający na sterowanie obsługą połączenia telefonicznego przez zewnętrzną aplikację. Aplikacja klienta może decydować o odebraniu połączenia, następnie może kierować do platformy ipfon żądanie wykonania odpowiednich czynności (np. pobranie DTMF, połączenie z danym numerem) i na podstawie zwracanych statusów wykonywać dalsze czynności.
Przy pomoc IVR API ipfon stworzył na przykład zegarynkę, która dostępna jest pod numerem 61 622 26 12.
„Największą zaletą IVR API jest jej elastyczność i nieograniczone możliwości jakie stwarza twórcom aplikacji. IVR API działa w chmurze (platformie) ipfon. IVR API może posłużyć przykładowo do stworzenia aplikacji obsługujących konkursy, quizy czy zamówienia. Na naszym forum (http://forum.ipfon.pl/) czekamy na przykłady aplikacji stworzonych przez naszych klientów” - powiedział Przemysław Siwek, Dyrektor ds. Rozwoju ipfon.
Klienci ipfona mogą testować nową usługę całkowicie za darmo i bez żadnych zobowiązań.
źródło: ipfon