Archiwalne

WSA o powołaniu Prezesa UKE

19.06.2007

Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił dwie skargi TP S.A. na postanowienia wydane przez Prezesa UKE.

W dniu 19 czerwca 2007 r. odbyła się publikacja wyroków Wojewódzkiego Sądu Administracyjna w następujących sprawach:
1. W sprawie ze skargi Telekomunikacji Polskiej S.A. na postanowienie Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 23 stycznia 2007 r. w przedmiocie wyjaśnienia treści decyzji nakładającej obowiązki regulacyjne niezbędne do zapewnienia komunikacji pomiędzy użytkownikami przedsiębiorców telekomunikacyjnych;
2. W sprawie ze skargi TP S.A. na postanowienie Prezesa UKE z dnia 22 stycznia 2007 r. w przedmiocie wyjaśnienia treści decyzji nakładającej obowiązki regulacyjne dotyczące zapewnienia przedsiębiorcom telekomunikacyjnym dostępu telekomunikacyjnego.

TP S.A. na rozprawie w obydwu sprawach podniosła zarzut nieważności w/w postanowień z uwagi na fakt, iż postanowienia wydane zostały przez osobę powołaną na stanowisko Prezesa UKE w sposób niezgodny z przepisami prawa.

Sąd zarówno w sprawie 1. jak i 2. oddalił skargi TP S.A.

W motywach ustnych WSA stwierdził, iż nie podziela stanowiska TP S.A. co do nieważności zaskarżonych postanowień. Sąd podniósł, iż decyzje, których treść wyjaśniał Prezes UKE zostały podpisane przez osobę, która powołana została przez organ do tego upoważniony mocą przepisów powszechnie obowiązującego prawa. W chwili podpisania zaskarżonych decyzji czy też postanowień był piastun tego organu administracji - więc zdaniem WSA nie ma mowy o rażącym naruszeniu prawa.

WSA odniósł się również do spraw niedawno rozpatrywanych przez Sąd Najwyższy, stwierdzając, iż także Sąd Najwyższy nie dopatrzył się naruszeń w tej kwestii.

Ponadto zdaniem WSA merytoryczne rozstrzygnięcia zaskarżonych postanowień od strony formalnej są prawidłowe.

Powyższe wyroki Sądu są nieprawomocne.

źródło: UKE

News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS

W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcej

News Usługi Starlink - zasady działania i dostępność

Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.

1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej

News Jak rozpoznać potencjał bezlusterkowca Canon w fotografii?

Pierwsze aparaty pozbawione lustra zyskały popularność dzięki niewielkiej wadze i kompaktowym gabarytom, co umożliwiło wygodniejsze korzystanie z nich w terenie. Dziś zainteresowanie tym segmentem systematycznie rośnie, a producenci prześcigają się w udoskonalaniu kolejnych generacji. W przypadku marki Canon od kilku lat trwa intensywny rozwój nowych rozwiązań, które sprostają oczekiwaniom zarówno początkujących miłośników fotografii, jak i profesjonalistów. Nowoczesne modele oferują rewelacyjną jakość obrazu, a dostępność coraz większej liczby dedykowanych obiektywów sprawia, że można je dopasować do rozmaitych potrzeb. Dzięki temu bezlusterkowiec Canon nie jest już traktowany jako sprzęt „do torby podróżnej”, lecz pełnoprawne narzędzie kreatywnego działania. czytaj więcej